فوتبال7

پیش بازی جدال جذاب لیورپول-چلسی؛ آیا طلسم تساوی‌ها شکسته می‌شود؟

فوتبال۷ نگاهی ویژه به دیدار حساس چهارشنبه شب لیورپول-چلسی در چارچوب لیگ برتر انگلیس دارد

1402/11/10 13:37 بهروز شیعه‌یان

پیش بازی جدال جذاب لیورپول-چلسی؛ آیا طلسم تساوی‌ها شکسته می‌شود؟

هر دو تیم با فُرم بسیار خوبی پا به این بازی می‌گذارند. لیورپول از 11 بازی اخیر خود تنها یک شکست را متحمل شده است که در بازی بی‌اهمیت لیگ اروپا مقابل سن ژیلواژ رقم خورد. نمایش قابل‌تحسین لیورپولی‌ها درین مدت، هفت پیروزی و سه تساوی را برای آن‌ها به همراه داشته است که حاصل آن، رزرو بلیط فینال جام اتحادیه و صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی بود. لیورپولی‌ها که با 48 امتیاز از 21 بازی در صدر جدول قرار دارند، به دنبال افزایش فاصله 5 امتیازی خود با رقبای اصلی و به‌ویژه منچسترسیتی احیاشده هستند.

چلسی نیز به دنبال بازیابی فصل خود و ادامه روند پیشرفت در جدول است. آبی‌ها که با 31 امتیاز از 21 بازی در رده نهم لیگ قرار دارند، پس از شروع ناامیدکنننده فصل، در 10 بازی اخیر خود تنها دو شکست را متحمل شده و هفت برد و یک تساوی کسب کرده‌اند که حاصل آن، صعود به فینال جام اتحادیه است.

بنابراین این دیدار در حقیقت نوعی پیش‌بازی برای دو تیمی است که کمتر از یک ماه دیگر باید در فینال جام اتحادیه به مصاف همدیگر بروند.

دو تیم روی چه بازیکنانی حساب می‌کنند؟
داروین نونیز

پیش از رفتن صلاح به جام ملت‌های آفریقا، ضعف گلزنی نونیز بسیاری از هواداران لیورپول را نگران وضعیت تیم در غیاب صلاح کرده بود. نونیز از ابتدای فصل، مشارکت خوبی در فاز دفاعی و هجومی تیم داشته، اما در زمینه گلزنی که اصلی‌ترین انتظار از یک مهاجم است، نمایش ضعیفی داشته است و 8 گل از صلاح 22 گله کمتر دارد. اما بر خلاف تصور هواداران و کارشناسان فوتبالی، نونیز اوج گرفت و در بازی مقابل بورنموث در لیگ برتر و نوریچ در جام حذفی، گلزنی کرد تا خلأ صلاح احساس نشود. نونیز 24 ساله در 32 بازی این فصل در تمام رقابت‌ها، 10 گل و 10 پاس گل داشته است که 4 پاس گل او در یک ماه گذشته به ثبت رسیده است.

دیگو ژوتا

ستاره پرتغالی با 4 گل و 4 پاس گل، واکنش بسیار موفقی به مصدومیت طولانی‌مدت خود نشان داده است. ژوتا در 187 دقیقه آخر بازی خود در لیگ برتر، چهار موقعیت گلزنی داشته است که 3 تای آن‌ها را تبدیل به گل کرده است. زوج ژوتا و نونیز، فعلاً نگرانی‌های کلوپ در غیاب صلاح را رفع کرده‌اند و این بازی نخستین آزمون جدی آن‌هاست.

کول پالمر

گذر زمان به خوبی نشان داد که تصمیم این بازیکن جوان برای ترک منچسترسیتی به قصد یافتن جایگاه ثابت در جمع آبی‌های لندن، یکی از بهترین تصمیمات زندگی او بوده است. حتی در آغاز فصل که چلسی نمایش پرنوسانی داشت، پالمر تنها تکیه‌گاه قابل‌اطمینان پوچتینو بود. پالمر با 9 گل در لیگ برتر و خونسردی وصف‌ناپذیر در هنگام زدن ضربات پنالتی، انتظارات هواداران چلسی را بالا برده و در نبود یک مهاجم نوک شش‌دانگ در ترکیب چلسی، حتی در بازی‌های بزرگ امید اول گلزنی آبی‌ها محسوب می‌شود. پالمر در برابر آرسنال، تاتنهام و هر دو تیم شهر منچستر در لیگ برتر موفق به گلزنی شده است.

آمارها چه می‌گویند؟

هفت دیدار اخیر دو تیم مطرح انگلیسی با تساوی خاتمه یافته که طولانی‌ترین دوره تساوی‌ها در تاریخ رقابت‌های این دو تیم است. لیورپول در 11 میزبانی اخیر خود از چلسی در لیگ برتر، فقط یک شکست را تجربه کرده است و چلسی نیز از 11 سفر آخر خود به آنفیلد، فقط دو بازی را باخته است.

لیورپول در بازی‌های خانگی این فصل، بدون باخت است و هم‌چنین 10 بازی است که در هیچ رقابتی شکست نخورده است. لیورپول در 5 بازی آخر خود در خانه 17 گل به ثمر رسانده است. به‌علاوه لیورپول دوست ندارد نوار 22 بازی بدون شکست در لیگ برتر در آنفیلد پاره شود.

چلسی از 6 بازی آخر خارج از خانه خود، 5 بار شکست خورده و 13 گل دریافت کرده است. چلسی هم‌چنین بیشترین رکورد برد را برابر تیم‌های صدرنشین جدول دارد و در تاریخ خود، 18 بار موفق به ثبت پیروزی برابر تیم اول جدول شده است.

آمار کلی رو در رو:

195 مسابقه- 84 برد لیورپول، 65 برد چلسی و 46 مساوی

مصدومیت‌ها و غایبین

کلوپ، ماتیپ، آرنولد، سیمیکاس، سوبوسلای و صلاح را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. احتمال رسیدن آرنولد و سوبوسلای به بازی وجود دارد. اندو نیز همراه با تیم ملی ژاپن در جام ملت‌های آسیا به سر می‌برد.

پوچتینو، فوفانا، کوکورلا، جیمز و احتمالاً سانچز را در اختیار ندارد. پتروویچ جای خالی سانچز را در چارچوب دروازه پر می‌کند. وضعیت لاویا هنوز نامشخص است و جکسون همراه با سنگال در یک شانزدهم نهایی جام ملت‌های آفریقا حضور دارد.

پیش‌بینی نتیجه

5 بازی اخیر این دو تیم در لیگ، از جمله بازی دور رفت فصل جاری (1-1)، با تساوی به پایان رسیده است و در این بین، دو تقابل در جام اتحادیه نیز با تساوی بدون گل به پنالتی‌ها رفته است. تنها در یکی از 9 دیدار اخیر این دو تیم، تماشاگران و بینندگان تلویزیونی، شاهد میانگین بیش از ۲.۵ گل بوده‌اند. بنابراین انتظار رقابت نزدیکی از دو تیم وجود دارد و اگرچه بازی‌های اخیر این 2 تیم در مجموع رقابت کلاسیک و پرگلی نبوده است، اما با توجه به روند اخیر گلزنی دو تیم، احتمالاً شاهد یک بازی پرگل خواهیم بود.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹در آستانه بازی ایران و سوریه؛ عملکرد ایران در مقابل سوریه و مراحل حذفی جام ملتهای آسیا چگونه است؟

🔹ویدیو | سوپرگل قیچی برگردون اکوبان بازیکن جنوا به لچه (پیشنهاد فوتبال7)

🔹به بهانه پایان داستان آقای معمولی و لیورپول؛ مرور لحظات خاطره‌انگیز و ماندگار یورگن کلوپ

🔹از قهرمانی تاتنهام تا ماجرای خوردن پای سیب! داستان جالب غول‌کشی تیم‌های منطقه‌ای در جام حذفی انگلیس

🔹به بهانه جدایی مورینیو از رم؛ آقایی که دیگر خاص نیست...

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار