وینگر فرانسوی میکاییل اولیسه به بایرن‌مونیخ پیوست (+ معرفی و آمار بازیکن)

در ادامه خریدهای جدید بایرن زیر نظر وینسنت کمپانی، بایرن امروز اعلام کرد اولیسه را تا تابستان 2029 به خدمت گرفته است.

1403/04/17 22:47 بهروز شیعه‌یان

وینگر فرانسوی میکاییل اولیسه به بایرن‌مونیخ پیوست (+ معرفی و آمار بازیکن)

به گزارش نشریه کیکر، بایرن‌مونیخ بند فسخ 70 میلیون یورویی اُلیسه را به کریستال‌پالاس پرداخت کرد و با قراردادی 5 ساله این وینگر را به خدمت گرفت. اولیسه‌ی 22 ساله، روز یکشنبه تست پزشکی بایرن را با موفقیت پشت سر گذاشت و پس از آن با خبرنگاران صحبت کرد:

«چالش بزرگیه، چالشی که از مدت‌ها پیش به دنبالش بودم. می‌خوام خودم رو درین سطح از فوتبال ثابت کنم و جام‌های زیادی رو با بایرن به دست بیارم.»

الیسه فرانسوی که اصالتاً متولد لندن است، در رده‌های پایه آرسنال، چلسی و منچسترسیتی رشد کرد و در اولین تجربه خود، به تیم ردینگ انگلیس منتقل شد. در مارس 2019 نخستین بازی خود را برای این تیم انجام داد. در فصل 22-21 به کریستال‌پالاس منتقل شد تا فصل جدیدی از فوتبال را در زندگی خود آغاز کند. در 90 حضور رقابتی برای پالاس، 16 گل و 25 پاس گل ثبت کرد. اولیسه از طریق مادر فرانسویش، تابعیت فرانسوی را دریافت کرد و تابستان سال گذشته، در قهرمانی زیر 21 ساله‌های اروپا، 7 بازی برای فرانسه انجام داد و 1 گل به ثمر رساند. تابستان امسال نیز الیسه زیر نظر تیری هانری، با تیم امیدهای فرانسه در المپیک پاریس بازی خواهد کرد.

در فصل 24-23 که پالاس پس از تغییر مربی، در نیم‌فصل دوم اوج گرفت و به تیمی هجومی تبدیل شد، اولیسه زیر نظر الیور گلاسنر در 19 بازی لیگ برتر، 10 گل و 6 پاس گل ثبت کرد. در نقطه مقابل، بایرن‌مونیخ فصلی کابوس‌وار را به‌لحاظ گلزنی تجربه کرد و به جز هری کین که با 36 گل برترین گلزن بوندس‌لیگا شد، فقط جمال موسیالا توانست گل‌هایش را دورقمی کند (10 گل). هدف بایرن از جذب الیسه، بهبود آمار گلزنی تیم زیر نظر کمپانی است.

مَکس اِبرل مدیر ورزشی تیم پس ازین انتقال گفت:

«ما نیاز به انگیزه جدید، انرژی تازه و ایده‌های نو داریم و برای همین، بازیکنایی مثل الیسه رو به خدمت می‌گیریم. بی‌صبرانه منتظر درخشش الیسه در بایرن هستیم.»

طبق آخرین اخبار، بایرن هم‌چنین در آستانه جذب پالینیا، هافبک دفاعی تیم ملی پرتغال و باشگاه فولام قرار دارد و در تلاش است تا جاناتان تاه مدافع لورکوزن و ژاوی سیمونز وینگر لایپزیش را نیز خریداری کند.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹نگاهی به تاریخچه تقابل‌های فرانسه و اسپانیا در آستانه نیمه‌نهایی یورو 2024

🔹عذرخواهی محترمانه تونی کروس و پاسخ پدری در شبکه‌های اجتماعی

🔹4 درس کلیدی آلمان از یورو 2024

🔹ویدیو | خلاصه بازی و ضربات پنالتی بازی اروگوئه 0-0 برزیل، 4-2 (حذف برزیل از کوپا امریکا)

🔹چرا بارسلونا بابت مصدومیت پدری غرامت دریافت می‌کند؟

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7