پیش بازی پرتغال – فرانسه؛ تقابل جذاب رونالدو و‌ ام باپه!

مارتینز یا دشان؟ کدامیک نیمه نهایی یورو را تجربه خواهد کرد؟

1403/04/15 7:1 علی ساغری

پیش بازی پرتغال – فرانسه؛ تقابل جذاب رونالدو و‌ ام باپه!

در دوّمین بازی مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴، جمعه شب تیم‌های پرتغال و فرانسه در ورزشگاه فولکسپارک هامبورگ به مصاف هم می‌روند و برنده این مسابقه به مصاف تیم پیروز رقابت اسپانیا و آلمان می‌رود. پرتغال پس از کسب ۶ امتیاز در دور گروهی و پیروزی سخت مقابل اسلوونی در ضربات پنالتی پا به این مرحله گذاشته و فرانسه نیز بعد از بدست آوردن ۵ امتیاز از دور گروهی و پیروزی مقابل بلژیک، حضور در مرحله یک چهارم نهایی را تجربه میکند. آیا به دنبال دانستن نکات آماری و فوتبالی جالب درباره تقابل این دو تیم هستید؟ پس به هیچ وجه این مطلب از سایت فوتبال۷ را از دست ندهید! 

سوّمین تقابل پیاپی خروس‌ها با یاران رونالدو در یورو 

این دو تیم در یورو ۲۰۱۶ و همچنین یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم رفتند و بازی جمعه شب فرانسه و پرتغال، سوّمین تقابل پیاپی آن‌ها در رقابت‌های جام ملّت‌های اروپاست. فرانسه و پرتغال در لیگ ملّت‌های اروپا و همچنین جام جهانی هم سابقه تقابل برابر هم را دارند که عملکرد خروس‌ها به مراتب بهتر بوده است. 

ام باپه یا رونالدو؟ کدامیک به آلیانز آرنا برخواهد گشت؟ 

برنده تقابل تیم‌های پرتغال و فرانسه در مرحله نیمه نهایی، به مصاف برنده جدال تیم‌های اسپانیا و آلمان در ورزشگاه آلیانز آرنا خواهد رفت. کریستیانو رونالدو بارها با پیراهن رئال مادرید و‌ام باپه هم با پیراهن پاری سنت ژرمن، حضور در این ورزشگاه را تجربه کرده اند. 

سابقه تقابل‌های فرانسه و پرتغال؛ قرمز‌ها به دنبال اعاده حیثیث! 

نگاهی به سابقه تقابل‌های فرانسه و پرتغال، نشان از برتری آماری قابل توجه خروس‌ها دارد. این دو تیم بارها در رقابت‌های یورو، جام جهانی و لیگ ملّت‌های اروپا به مصاف هم رفته‌اند و فرانسه دست بالا را همواره داشته است! 

فرانسه ۲ – پرتغال ۲؛ شب زورآزمایی بنزما و رونالدو

فرانسه و پرتغال به همراه آلمان و مجارستان در یک گروه رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ قرار داشتند و در شب پایانی مرحله گروهی به مصاف هم رفتند. این بازی با دبل بنزما و دو ضربه پنالتی رونالدو با نتیجه تساوی ۲ – ۲ به پایان رسید تا خروس‌ها به عنوان صدرنشین و شاگردان سانتوس هم به عنوان تیم سوّم به دور بعد صعود کنند. 

فرانسه ۰ – ۱ پرتغال؛ شبی که سانتوس در خانه میزبان طلسم‌شکنی کرد! 

۴۱ سال بود که پرتغال نتوانسته بود برابر فرانسه به برتری برسد! این دو تیم در فینال یورو ۲۰۱۶ در ورزشگاه استادوفرانس باید به مصاف هم می‌رفتند و یکی از اتفاقات تلخ آن بازی، مصدومیت رونالدو بعد از خطای دیمیتری پایت بود. بعد از پایان ۹۰ دقیقه این بازی با نتیجه بدون گل، کار به وقت‌های اضافه کشید و ادر در دقیقه ۱۰۹ با ضربه‌ای زیبا توانست قفل دروازه لوریس را بشکند. این برد، نخستین قهرمانی پرتغال در تاریخ یورو را ثبت کرد و طلسم نبردن فرانسه را نیز شکست. 

فرانسه ۱ – پرتغال ۰؛ شبی که زیدان خروس‌ها را به فینال جام جهانی برد! 

در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان دو تیم پرتغال و فرانسه در ورزشگاه آلیانز آرنا مونیخ به مصاف هم رفتند. دقیقه ۳۳ بازی بود که خروس‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند و زیدان توانست تک گل تیمش در آن بازی را به ثمر برساند. با این پیروزی فرانسه به فینال جام جهانی رسید و حریف ایتالیا شد! پرتغال هم در دیدار رده‌بندی به مصاف آلمان میزبان رفت.

فرانسه ۲ – پرتغال ۱؛ صعود قهرمان جام جهانی به فینال یورو ۲۰۰۰

فرانسه به عنوان قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ پا به آن رقابت‌ها گذاشته بود و باید به مصاف یکی از طلایی‌ترین نسل‌های پرتغال در نیمه نهایی یورو ۲۰۰۰ میرفت. ابتدا نونو گومز قرمز‌ها را پیش انداخت. اما تیری آنری کار را به تساوی کشاند و درنهایت با گل طلایی زیدان، این خروس‌ها بودند که به فینال یورو ۲۰۰۰ رسیدند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹پیش بازی اسپانیا – آلمان؛ حذف زود هنگام میزبان یا وداع ماتادور‌ها با یورو ۲۰۲۴

🔹احتمال تغییر تاکتیک انگلیس در مقابل سوییس و استفاده از ایوان تونی در کنار هری کین

🔹صحبت‌های امباپه پیش از دیدار فرانسه-پرتغال: رونالدو تکرار نشدنیست اما من امباپه هستم

🔹5 اقدام فوری که اریک تن‌هاخ باید پس از تمدید قرارداد انجام دهد چیست؟

🔹پیش‌بازی آلمان-اسپانیا (+ نظرات بازیکنان پیش از دیدار یک‌چهارم نهایی)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7