پیش بازی اسپانیا – آلمان؛ حذف زود هنگام میزبان یا وداع ماتادور‌ها با یورو ۲۰۲۴

پرافتخارترین تیمهای یورو به مصاف هم میروند!

1403/04/15 5:56 علی ساغری

پیش بازی اسپانیا – آلمان؛ حذف زود هنگام میزبان یا وداع ماتادور‌ها با یورو ۲۰۲۴

مرحله یک چهارم نهایی جام ملّت‌های اروپا ۲۰۲۴، عصر جمعه آغاز می‌شود و در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها شاگردان ناگلزمن در تیم ملّی آلمان به مصاف اسپانیای دلافوئنته می‌روند. این بازی در ورزشگاه‌ام اچ پی آرنا شهر اشتوتگارت برگزار شده و برنده آن به مصاف پیروز مسابقه پرتغال و فرانسه می‌رود. در وصف این تقابل حسّاس، می‌توان چندین فکت فوتبالی و نکات آماری جالب را ذکر کرد. اگر شما هم به دنبال دانستن درباره سابقه تقابل این دو تیم و نکات مهم در این باره هستید، به هیچ وجه این مطلب از سایت فوتبال۷ را از دست ندهید. 

اسپانیا و آلمان؛ پرافتخارترین تیم‌های تاریخ یورو

آلمان پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌های جام ملّت‌های اروپا بوده و اسپانیا دوّمین تیم پس از مانشافت تلقی می‌شود. ژرمن‌ها و ماتادور‌ها هردو دارای سه قهرمانی این رقابت‌ها بوده و آلمان با برخورداری از سه نایب قهرمانی نسبت به اسپانیایی که تنها یک نایب قهرمانی دارد، در رتبه بالاتریست! 

خاطره بد ماتادور‌ها از داور بازی جمعه شب

قضاوت این بازی حساس برعهده آنتولی تیلور؛ داور مشهور انگلیسی است. او از سال ۲۰۱۳ در لیست داوران بین المللی کشورش قرار گرفته و اسپانیایی‌ها چندان خاطره خوبی از ایشان ندارند. آقای تیلور قضاوت تقابل اسپانیا و فرانسه را در فینال لیگ ملّت‌های اروپا ۲۰۲۱ برعهده داشت که با شکست ماتادور‌ها همراه بود. همچنین در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۱، بازی سوئد و اسپانیا هم با قضاوت این داور انگلیسی برگزار شد که درنهایت هموطنان ابراهیموویچ با نتیجه دو بر یک اسپانیا را شکست دادند. 

دو نکته امیدوار کننده برای ژرمن‌ها درباره تقابل با اسپانیا

رقابت‌های یورو ۱۹۸۸ هم درست مانند جام ملّت‌های اروپای این دوره در کشور آلمان برگزار شد و ماتادورها و ژرمن‌ها در آن دوره هم به مصاف هم رفتند. در آن بازی با دو گل رودی فولر آلمان موفّق شد اسپانیا را شکست بدهد. نکته امیدوار کننده دیگر اینکه درست در همان دوره، مانشافت توانست به فینال رقابت‌های یورو ۱۹۸۸ صعود کند. باید ایستاد و دید که آیا بازهم آلمان می‌تواند بعد از شکست اسپانیا و حریف دیگر خود در نیمه نهایی، به فینال این رقابت ها، آن هم در خانه برسد یا خیر؟ 

نگاه‌ها از هامبورگ به این بازی! 

برنده رقابت اسپانیا و آلمان در بازی نیمه نهایی به مصاف برنده تقابل فرانسه و پرتغال خواهد رفت. یاران رونالدو و امباپه در ورزشگاه فولکسپارگ هامبورگ دیگر مسابقه مرحله یک چهارم نهایی را در روز جمعه برگزار می‌کنند. آن هم در ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ؛ یعنی آلیانز آرنا! 

تاریخچه تقابل‌های رسمی آلمان و اسپانیا؛ آماری کابوس‌وار برای مانشافت! 

این دو تیم بارها در رقابت‌های جام جهانی و یورو به مصاف هم رفته‌اند و نگاهی به تاریخچه تقابل آنها، هواداران مانشافت را متعجب می‌کند. آخرین پیروزی آلمان مقابل اسپانیا به ۳۶ سال پیش یعنی یورو ۱۹۸۸ برمیگردد. این موضوعی است که تعجب پیشکسوت‌های این تیم؛ از جمله لوتئار ماتئوس و رودی فولر را هم به همراه داشته است! 

اسپانیا ۱ – آلمان ۱؛ شبی که فولکروگ مانشافت را در جام جهانی احیا کرد! 

آخرین تقابل رسمی اسپانیا و آلمان به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برمیگردد. این دو تیم در دوّمین شب مرحله گروهی آن رقابت‌ها به مصاف هم رفتند و ابتدا اسپانیا با گل موراتا پیش افتاد. سپس فولکروگ توانست کار را به تساوی بکشاند تا آلمان یک وداع زود هنگام پس از شکست مقابل ژاپن نداشته باشد. اما علی رغم پیروزی مانشافت مقابل کارستاریکا در شب آخر مرحله گروهی، شکست اسپانیا مقابل سامورایی‌ها سبب شد که آلمان نتواند به دور بعدی صعود کند. 

اسپانیا ۶ – آلمان ۰؛ سلاخی شدن ژرمن‌ها در لیگ ملّت‌های اروپا

دوتیم در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ ملّت‌های اروپا ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ در یک گروه قرار داشتند. در مسابقه برگشت، با درخشش آلوارو موراتا و فران تورس، ماتادور‌ها موفق شدند ژرمن‌ها را با ۶ گل شکست دهند و به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کنند. 

آلمان ۰ – اسپانیا ۱؛ صعود ماتادور‌ها به فینال جام جهانی با پرش سه گام پویول

در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، آلمان تحت هدایت یوآخیم لوو باید به مصاف اسپانیای دل بوسکه میرفت. ژرمن‌ها تا قبل از آن بازی تیم‌های مدعی آرژانتین و انگلیس را با شکست سنگین بدرقه کرده بودند. اما در آن بازی نتیجه متفاوتی رقم خورد و ماتادور‌ها روی ارسال ژاوی هرناندز و پرش سه گام و سپس ضربه سر محکم پویول توانستند دروازه نویر را باز کنند و به فینال آن تورنمنت برسند. 

اسپانیا ۱ – آلمان 0؛ قهرمانی ماتادورها در یورو ۲۰۰۸ و آغاز عصر طلایی آن‌ها

بسیاری از افراد معتقدند که یورو ۲۰۰۸، آغاز دوران طلایی تیم ملّی اسپانیا تحت هدایت دل بوسکه بود. در آن تورنمنت، ماتادور‌ها باید در فینال به مصاف آلمان می‌رفتند و این بازی با تک گل فرناندو تورس به نفع اسپانیا به پایان رسید. این دوّمین قهرمانی این کشور در تاریخ رقابت‌های یورو بود. 


آلمان غربی ۲ – اسپانیا ۰؛ آخرین برد ژرمن‌ها مقابل ماتادورها در رقابت‌های رسمی

آلمان در یورو ۱۹۸۸ میزبان بود و در دور گروهی با ایتالیا، دانمارک و اسپانیا همگروه بود. در آن مسابقه ژرمن‌های میزبان توانستند با دبل رودی فولر به برتری برسند. این آخرین پیروزی آلمان مقابل اسپانیا در رقابت‌های رسمی تلقی می‌شود.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹احتمال تغییر تاکتیک انگلیس در مقابل سوییس و استفاده از ایوان تونی در کنار هری کین

🔹صحبت‌های امباپه پیش از دیدار فرانسه-پرتغال: رونالدو تکرار نشدنیست اما من امباپه هستم

🔹5 اقدام فوری که اریک تن‌هاخ باید پس از تمدید قرارداد انجام دهد چیست؟

🔹پیش‌بازی آلمان-اسپانیا (+ نظرات بازیکنان پیش از دیدار یک‌چهارم نهایی)

🔹احتمال جریمه کریستیانو رونالدو و جود بلینگام در یورو 2024

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7