5 اقدام فوری که اریک تن‌هاخ باید پس از تمدید قرارداد انجام دهد چیست؟

امروز رسماً تأیید شد که اریک تن‌هاخ تا سال 2026 قرارداد خود را با منچستر تمدید کرده است. اما مهم‌ترین و مبرم‌ترین اقدامات تن‌هاخ در دوره جدید چه خواهد بود؟ فوتبال7، 5 اقدام را برای شما فهرست کرده است.

1403/04/14 19:41 بهروز شیعه‌یان

5 اقدام فوری که اریک تن‌هاخ باید پس از تمدید قرارداد انجام دهد چیست؟
جلب اعتماد سِر جیم رتکلیف

از همان اوایل سال 2024 که رتکلیف به سهامدار اصلی باشگاه تبدیل شد، شایعاتی مبنی بر نارضایتی او از عملکرد تن‌هاخ وجود داشت. پس از پایان فصل نیز باشگاه، وضعیت تن‌هاخ را منوط به نتیجه مذاکرات با سایر مربیان کرد، البته نه به صورت علنی و آشکار، اما به‌صورت پنهانی و از طریق دلال‌ها، مذاکراتی با سایر مربیان از جمله با توماس توخل در جریان بود. این رابطه پنهانی با سایر مربیان نشان می‌دهد که علی‌رغم تظاهر به تمدید و اِقناع مدیریت، هنوز تبر از روی گردن تن‌هاخ برداشته نشده است. بنابراین تن‌هاخ پیش از هر کاری و در کوتاهترین زمان ممکن، باید سایه بی‌اعتمادی را از سر رابطه خود و رییس، دور کند.

تعیین ورودی‌ها و خروجی‌های منچستر

برای منچستری که فصل پیش بدترین عملکرد تاریخ باشگاه را در لیگ برتر داشته، فرصتی برای اتلاف وقت وجود ندارد. تن‌هاخ باید در اسرع وقت لیست ورودی‌ها و خروجی‌ها را به مدیران باشگاه بدهد. اضافه شدن 2 الی 3 ستاره به تیم می‌تواند تفاوت را رقم بزند و منچستر را به سوی یک فصل خوب یا برعکس، یک فصل بد رهنمون کند. اول از همه باید وضعیت جیدون سانچو، کاسمیرو و هری مگوایر مشخص شود، سانچو به‌خاطر اختلافات مشهود و لاینحلی که با تن‌هاخ دارد و 2 بازیکن دیگر به‌خاطر دستمزد بالایشان که فروششان می‌تواند راه را برای خریدهای جدید منچستر باز کند. در زمینه بازیکنان جدید نیز منچستر بیشتر نیازمند تقویت در خط هافبک و حمله است. با توجه به خروج قطعی واران، خرید یک دفاع وسط ضروری است. گزینه‌های روی میز، ماتیاس ده‌لیخت از بایرن، جاراد برانتویت از اورتون و مارک گوئهی از کریستال‌پالاس هستند. در خط هافبک نیز احتمال انتقال مانوئل اوگارته هافبک اروگوئه‌ای و 23 ساله پی‌اس‌جی بالاست.

بازسازی روحیه و امید از دست رفته

قهرمانی جام حذفی، تاحدودی قشار را از روی تن‌هاخ برداشت، اما روشن است که جوی از ناامیدی و بی‌اعتمادی بر باشگاه حاکم است، چه در بین بازیکنان و رختکن و چه در جمع هواداران. برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته، تن‌هاخ به 3 عنصر نیاز دارد: 1- یک پیش‌فصل خوب 2- خریدهای هوشمندانه و فروش‌های عاقلانه و 3- احیای اعتبار از دست رفته خود نزد برخی از بازیکنان. اگر این 3 عنصر محقق شود، او دوباره به محبوبِ دل هواداران و رتکلیف تبدیل خواهد شد.

مشخص کردن وضعیت مارکوس رشفورد

تن‌هاخ باید تکلیف خود را با رشفورد مشخص کند. باید روشن کند که آیا برای فصل بعد روی او حساب می‌کند یا اینکه خواهان فروش اوست. گزینه دوم که هیچ، اما اگر قصد حفظ او را دارد، باید تن‌هاخ را به همان بازیکنی تبدیل کند که فصل 23-2022 در تمام رقابت‌ها 30 گل به ثمر رساند، نه آن رشفوردی که فصل پیش دیدیم و تنها 8 بار موفق به گلزنی شد و تا پیش از کریسمس، تنها 2 بار. باز هم مجالی برای تن‌هاخ نیست و برای شروع موفق لیگ برتر، باید رشفورد را تا ماه آینده به آمادگی و بازدهی حداکثری برساند.

حل بحران مصدومیت

یونایتد فصل پیش با 60 مصدومیت متفاوت روبرو بود و بارها بازیکنان کلیدی خود همچون واران، هویلوند، لیساندرو مارتینز، میسون مانت، کریستین اریکسن، لوک شاو و کاسمیرو را برای بازه‌های طولانی‌مدت از دست داد. بنابراین تن‌هاخ هیچگاه نتوانست با یک ترکیب اصلی و با ثُبات به میدان برود.

تن‌هاخ باید ریشه این مشکل را پیدا کند: تغییر روش‌های تمرینی، مشورت بیشتر با تیم پزشکی یا تغییر این تیم از طریق مذاکره با مدیران باشگاه، یا شاید هم صبوری بیشتر برای تکمیل شدن روند ریکاوری بازیکنان و جلوگیری از آسیب‌دیدگی دوباره آن‌ها در اثر بازگشت زودهنگام به میادین.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹پیش‌بازی آلمان-اسپانیا (+ نظرات بازیکنان پیش از دیدار یک‌چهارم نهایی)

🔹احتمال جریمه کریستیانو رونالدو و جود بلینگام در یورو 2024

🔹مروری بر خاطره‌انگیزترین بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی در تاریخ جام ملت‌های اروپا

🔹اعتراف فیل فودن به بازی ضعیفش در یورو 2024: باید نشان دهم که بهترین بازیکن لیگ برتر هستم!

🔹ویدیو | تمامی گل‌های هفته آخر گروهی کوپا امریکا 2024 + پنالتی از دست رفته آرژانتین

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7