اعتراف فیل فودن به بازی ضعیفش در یورو 2024: باید نشان دهم که بهترین بازیکن لیگ برتر هستم!

فیل فودن به خودانتقادی پرداخت و در یک مصاحبه، عملکرد خود در یورو را از لنز کارشناسی تحلیل کرد.

1403/04/14 2:42 بهروز شیعه‌یان

اعتراف فیل فودن به بازی ضعیفش در یورو 2024: باید نشان دهم که بهترین بازیکن لیگ برتر هستم!

فودن تورنمنت خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و خود او نیز به این موضوع اعتراف کرده است: «راستش رو بخواید، کمی ناامید شدم. همیشه سعی می‌کنم بهترین بازی رو برای کشورم انجام بدم، سعی می‌کنم گل بزنم ولی در حال‌حاضر روی دور نیستم. وقتی شرایط خوب پیش نمیره، مهم اینه که ذهنیت مثبت رو حفظ کنی.»

فودن در فصل جاری لیگ برتر، به‌خاطر ثبت 19 گل و 8 پاس گل، جایزه برترین بازیکن لیگ جزیره را کسب کرد، اما پس از 4 مسابقه و 337 دقیقه بازی در یورو، هنوز نه گلی به ثمر رسانده است و نه پاس گلی از او دیده‌ایم.

«اگه من واقعاً بهترین بازیکن جزیره هستم، باید خودمو نشون بدم. البته فکر می‌کنم بازی به بازی بهتر میشم و امیدوارم بتونم بهترین عملکرد رو در انگلیس داشته باشم. همیشه دنبال این هستم که برای کشورم بدرخشم.»

انگلیس با گل زیبای بلینگام در یورو 2024 ماندگار شد. فودن به زبان طنز در مورد این گل دیرهنگام نظر داد: «قبل از گل جود، با خودم گفتم اگه تا 30 ثانیه دیگه هیچ غلطی نکنیم، باید برگردم خونه و به بچه‌هام غذا بدم!»

فودن در مورد رقابت با ابرچی ازه برای پُست وینگر چپ نیز صحبت کرد: «همیشه با ازه در رقابت هستم. هر چی بیشتر منو شکست بده، ارادم قویتر میشه و بیشتر تلاش می‌کنم. چون رقابت تو خون منه.»

فودن در سیتی بیشتر نقش مرکزی ایفا می‌کند، اما در انگلیس به‌خاطر حضور بلینگام، مجبور است در جناح چپ بازی کند. با این‌حال ستاره منچسترسیتی معتقد است هیچ مشکلی برای بازی همزمان او و بلینگام وجود ندارد.

«این فصل در منچسترسیتی دیدید که وقتی متمایل به مرکز بازی می‌کنم، هم اثرگذارترم و هم آمار گل‌زنیم بهتر میشه. همیشه گفتم که پُست موردعلاقه من هافبک مرکزیه ولی موافق نیستم که من و بلینگام نمی‌تونیم هم‌بازی باشیم. فکر می‌کنم بازی به بازی هماهنگ‌تر میشیم.»

گرت ساوت‌گیت به‌خاطر عملکرد انگلیس، شدیداً موردانتقاد است، اما فودن این انتقادات را غیرمنصفانه می‌داند.

«برای ساوت‌گیت ناراحتم. اون هیچوقت از ما نخواسته که دفاعی بازی کنیم. در تمرینات همیشه تأکیدش روی پرس کردن و بازی هجومی با دفاع بالاست. ولی نحوه‌ی اجرای خواسته‌های مربی، همیشه به بازیکنا بستگی داره. ما باید بهتر تطبیق پیدا کنیم. باید در جریان مسابقه، بسته به سبک بازی حریف، بازی کنیم. در رختکن بین خودمون در مورد این مسأله و پیشرفت در این زمینه صحبت کردیم.»


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | تمامی گل‌های هفته آخر گروهی کوپا امریکا 2024 + پنالتی از دست رفته آرژانتین

🔹کدام دروازه‌بان‌ها قهرمان جام ملت‌های اروپا شده‌اند؟ و چه نقشی در قهرمانی تیمشان داشتند؟

🔹یان اوبلاک و افتخار مهار پنالتی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی

🔹ادامه ماجراهای عجیب در یورو 2024؛ برخورد خشن نیروهای امنیتی با هواداران تیم ملی پرتغال

🔹بررسی آمار یورو 2024 تا پیش از مرحله یک‌چهارم نهایی؛ کلاس درس جوانان برای باتجربه‌ها

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7