یان اوبلاک و افتخار مهار پنالتی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی

یان اوبلاک به دومین دروازه‌بان تاریخ تبدیل شد که در برابر پنالتی رونالدو و مسی ایستادگی کرده است.

1403/04/13 22:40 بهروز شیعه‌یان

یان اوبلاک و افتخار مهار پنالتی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی

پرتغال با شکست اسلوونی در ضربات پنالتی، راهی 1/4 شد و شنبه شب با فرانسه بازی خواهد کرد. اگر پرتغال صعود نمی‌کرد، شاید رونالدو هیچ‌گاه خودش را نمی‌بخشید، چون در جریان بازی یک پنالتی حساس را از دست داد. به این ترتیب، اوبلاک به دومین دروازه‌بان تاریخ فوتبال تبدیل شد که موفق به مهار پنالتی دو فوق‌ستاره دنیای فوتبال، رونالدو و مسی شده است.

در رده ملی، مسی %82.8 از پنالتی‌هایش را تبدیل به گل کرده (24 از 29)، اما رونالدو نرخ موفقیت کمتری در پنالتی‌ها دارد (%71.7 ، 20 از 28).

مسی در یک‌چهارم نهایی جام حذفی در سال 2015، به صخره سخت اوبلاک برخورد کرد و پنالتی او توسط دروازه‌بان اسلوونیایی مهار شد. البته بر خلاف رونالدو، مسی خوش‌شانس بود و برگشت آن ضربه را تبدیل به گل کرد تا واکنش اوبلاک بی‌اثر شود.

گربه‌سیاه اصلی کریستیانو رونالدو در پنالتی‌ها، دیگو آلوز بود. دروازه‌بان برزیلی و سابق باشگاه والنسیا، در نخستین فصل حضور رونالدو در لالیگا، پنالتی او را مهار کرد و در فصل 2015 و 2017 نیز 2 بار دیگر او را ناکام گذاشت. در حقیقت 3 پنالتی از 4 پنالتی رونالدو مقابل آلوز، یعنی %10 از کل پنالتی‌های رونالدو در دوران بازی، ناموفق بوده.

در نیمه‌نهایی جام حذفی در سال 2012، مسی برای ضربه پنالتی رو در روی آلوز قرار گرفت و آلوز با یک شیرجه دیدنی، مانع از گل شدن توپ شد، اما باز هم مسی خوش‌شانس بود و برگشت توپ را گل کرد تا بارسلونا با شکست والنسیا و صعود به فینال، قهرمان آن سال شود.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ادامه ماجراهای عجیب در یورو 2024؛ برخورد خشن نیروهای امنیتی با هواداران تیم ملی پرتغال

🔹بررسی آمار یورو 2024 تا پیش از مرحله یک‌چهارم نهایی؛ کلاس درس جوانان برای باتجربه‌ها

🔹احتمال محرومیت ستاره ترکیه مقابل اتریش به‌خاطر حرکت نژادپرستانه

🔹ویدیو | خلاصه بازی برزیل 1-1 کلمبیا (سوپرگل ضربه آزاد رافینیا)

🔹ویدیو | خلاصه بازی ترکیه 2-1 اتریش با گزارش ترکی (اختصاصی فوتبال7)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7