نگاهی به عملکرد 10 ستاره جوان در پایان دور گروهی یورو 2024؛ از لامین یامال تا جمال موسیالا

با پایان دور گروهی جام ملت های اروپا، از لنز فوتبال7 نگاهی داریم به عملکرد 10 جوان آینده‌دار قاره سبز.

1403/04/08 16:32 بهروز شیعه‌یان

نگاهی به عملکرد 10 ستاره جوان در پایان دور گروهی یورو 2024؛ از لامین یامال تا جمال موسیالا

10- فرانسیسکو کنسیسائو 21 ساله، پرتغال

با وجود ستاره‌های متعدد در خط آتش پرتغال، کمتر کسی فکر می‌کرد زننده گل پیروزی‌بخش این تیم در مقابل جمهوری چک، پسر ملی‌پوش سابق پرتغال و سرمربی پورتو سرخیو کنسیسائو باشد. اگر گل فرانسیسکو کنسیسائو نبود و 3 امتیاز مقابل چک به دست نمی‌آمد، شاید پرتغال اکنون در مرحله حذفی نبود. نمایش او به‌عنوان یار تعویضی برابر چک، باعث شد که در برابر گرجستان از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد.

9- بارت فربروخن 21 ساله، هلند

دروازه‌بان 21 ساله باشگاه برایتون که سابقه بازی در اندرلخت بلژیک را نیز دارد، به‌عنوان جوانترین دروازه‌بان جام، در چارچوب دروازه هلند ایستاد و با 3 واکنش حیاتی، مانع شکست تیمش مقابل فرانسه شد.

8- کِنان ییلدیز 19 ساله، ترکیه

کِنان ییلدیز، مهاجم باشگاه یوونتوس، قوه خلاق ترکیه در مرحله گروهی بود و در هر 2 پیروزی این تیم نقش محوری داشت. یکی از دلایل اصلی باخت پرتغال مقابل ترکیه؟ نیمکت‌نشینی ییلدیز!

7- ژاوی سیمونز 21 ساله، هلند

این بازیکن خلاق که پرورش‌یافته آکادمی لاماسیا است، تا این لحظه 1 پاس گل داشته. اگر تصمیم سختگیرانه VAR نبود، می‌توانست زننده گل پیروزی‌بخش تیمش مقابل فرانسه باشد. بیهوده نیست که بسیاری از باشگاه‌های بزرگ از جمله بارسلونا، باشگاه سابق سیمونز، به دنبال وینگر فعلی لایپزیش هستند.

6- فلورین ویرتز 21 ساله، آلمان

یکی از دو ستاره هجومی و جوان آلمان در کنار جمال موسیالا. در مقابل اسکاتلند گلزنی کرد و در هر 2 بازی بعدی مقابل مجارستان و سوییس، خلق موقعیت‌های متعددی داشت.

5- پدری 21 ساله، اسپانیا

دلافوئنته سرمربی اسپانیا خوش‌شانس بود که مصدومیت پدری در مقطع پایانی فصل در بارسلونا بهبود یافت و پدری با آمادگی کامل به یورو رسید. آمادگی پدری در کنار فابین رویز و رودری، کنترل خط هافبک را در اختیار اسپانیا قرار داده است. به‌ویژه در پیروزی مقابل ایتالیا، عملکرد پدری مشهود بود. هر چند یک موقعیت خیلی خوب را تبدیل به گل نکرد، اما پای ثابت خلق موقعیت‌های اسپانیا بود، چه در قالب پاس نهایی و چه پاس‌های تعیین‌کننده پیش از آن.

4- لامین یامال 16 ساله، اسپانیا

با اینکه یامال در آستانه 17 سالگی است، اما با توجه به قدرت دریبلینگ و ذهنیت او در تشخیص زمان استفاده از دریبل، هیچ دفاع چپی دوست ندارد رو در روی او قرار بگیرد. حرکات ترکیبی او در کناره‌ها، نفوذهای بهنگام و موقعیت‌شناسی او در حرکت مناسب به داخل و مرکز زمین، یکی از حربه‌های اصلی اسپانیا در مرحله گروهی بود. در بازی مقابل ایتالیا، یامال در خلق چند موقعیت نقش اساسی داشت، از جمله دریبل 2 بازیکن ایتالیا و توپی که به موراتا رساند.

3- آردا گولر 19 ساله، ترکیه

سوپرگل آردا که زمینه‌ساز پیروزی تیمش مقابل گرجستان شد، بهترین معرف برای درخشش اوست. برای پی بردن به ارزش گل گولر، یادمان نرود که ترکیه در بازی مقابل گرجستان چندان هم تیم برتر میدان نبود و همان گرجستان در بازی آخر، پرتغال را شکست داد!

2- نیکو ویلیامز 21 ساله، اسپانیا

اگر می‌خواهید دلیل درخشش ویلیامز را بفهمید، با شماره جیووانی دی لورنزو مدافع راست ایتالیا و باشگاه ناپولی تماس بگیرید! احتمالاً سرگیجه 90 دقیقه‌ای او در مقابل اسپانیا، هنوز ادامه دارد. دریبلینگ و سرعت ویلیامز، دی لورنزو را عاصی کرد. حرکات ویلیامز از راست و حرکات یامال از چپ، بُنیان نقشه‌های هجومی دلافوئنته هستند. به‌جرأت یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازیکنان جام تا این لحظه!

1- جمال موسیالا 21 ساله، آلمان

بی‌تردید بهترین بازیکن جوان جام در پایان مرحله گروهی با 2 گل و دریبل‌های موفق و خلق موقعیت‌های متعدد. خونسرد و قابل‌اطمینان در لحظات تعیین‌کننده!

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | گل ماتیا زاکانی به کرواسی با گزارش جذاب گزارشگر ایتالیایی (سرفه از شدت داد زدن!)

🔹10 رکوردی که در مرحله گروهی یورو 2024 شکسته شد

🔹یورو 2024؛ جشن همزمان صعود از مرحله گروهی و مدرک دیپلم برای لامین یامال

🔹یورو 2024؛ وقتی آردا گولر بالاتر از رونالدو و امباپه قرار می‌گیرد

🔹نکات آماری جذاب از هفته پایانی گروه F: از رکورد منفی کریستیانو رونالدو تا جشنواره کارت!

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7