معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی اسلوونی به دنبال صعود از گروهی با طعم انتقام از دانمارک

از ساعت 19:30 امروز، تیم ملی اسلوونی نخستین بازی خود را برابر دانمارک برگزار می‌کند. این نخستین بازی گروه C جام ملت‌های اروپا است. اگر قصد آشنایی با تیم اسلوونی را دارید، این مقاله برای شماست.

1403/03/27 16:11 بهروز شیعه‌یان

معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی اسلوونی به دنبال صعود از گروهی با طعم انتقام از دانمارک

تیم ملی اسلوونی در 1 سال گذشته، فقط 2 شکست دارد. با این‌حال روی کاغذ، ضعیف‌ترین رقیب انگلیس در گروه C است.

این دومین دوره حضور آن‌ها در جام ملت‌های اروپاست. لقب تیم ملی اسلوونی، «اژدها» است.

سرمربی اسلوونی ابزارهای لازم برای خلق شگفتی در یورو را در اختیار دارد، از جمله بنجامین شسکو مهاجم باشگاه لایپزیش که تیم‌های زیادی در بازار خواهان جذب او بودند، اما در نهایت، هفته‌ای که گذشت، تصمیم گرفت با لایپزیش تمدید کند.

نخستین مسابقه اسلوونی، امروز یکشنبه ساعت 19:30 مقابل دانمارک برگزار می‌شود که در مقدماتی نیز با این تیم هم‌گروه بود. اسلوونی در رده 57 رنکینگ فیفا قرار دارد.

سایر بازی‌های اسلوونی در گروه 3 (C) مسابقات

اسلوونی-صربستان، پنج‌شنبه 31 خرداد 16:30

انگلیس-اسلوونی، سه‌شنبه 5 تیر 22:30

مربی تیم ملی اسلوونی کیست؟

ماتیاژ فِک سرمربی سابق باشگاه‌های ماریبور اسلوونی، الاتحاد عربستان، رییکا کرواسی، رده‌های پایه اسلوونی و تیم ملی اسلوونی

فک، با ماریبور 2 بار قهرمان اسلوونی و با رییکا 1 بار قهرمان کرواسی شده است. این 2 امین دوره حضور او روی نیمکت اسلوونی است. بین سال‌های 2007 تا 2011 نیز هدایت اسلوونی را بر عهده داشت و با نرخ پیروزی %41 به کار خود پایان داد.

در دوره دوم، فک از اواخر سال 2018 به این سمت منصوب شد و در 55 بازی، به 27 پیروزی، 16 تساوی و 12 شکست دست یافته، یعنی نرخ پیروزی نزدیک به %50.

فک پس از صعود اسلوونی به یورو گفت: «ما با امیدواری به آلمان می‌رویم تا تأثیر خود را در گروهمان بجا بگذاریم. برای اسلوونی، صعود به دور نهایی یورو، مایه سرخوشی است، اما نمی‌توانیم بدون هدف، راهی آلمان شویم.»

اسلوونی در آخرین دیدار دوستانه پیش از یورو، به تساوی 1-1 با بلغارستان دست یافت. در یک دیدار دوستانه مهم نیز 2-0 پرتغال را شکست داد تا نشان دهد نباید این تیم را دست کم گرفت!

ستاره اصلی اسلوونی؟

بنجامین شسکو 21 ساله با 29 بازی ملی و 11 گل

شسکو در فصل جاری، در 45 بازی لایپزیش در تمام رقابت‌ها، 18 بار گلزنی کرد. او یکی از خطرناکترین دارایی‌های ماتیاژ فک در یورو است، اما نگرانی‌هایی نسبت به مصدومیت او و عدم آمادگی کاملش وجود دارد.

اگر شسکو نتواند خود را به دور گروهی برساند، یا آماده نباشد، تکیه فک به ستاره دیگرش در آن سوی زمین خواهد بود: یان اوبلاک دروازه‌بان اتلتیکومادرید. اوبلاک تنها دروازه‌بان غیراسپانیایی است که موفق به ثبت 100 کلین‌شیت در لالیگا شده است. اوبلاک در این فصل نیز 16 کلین‌شیت برای اتلتیکو در تمام رقابت‌ها داشته و کاپیتان اسلوونی در یورو خواهد بود.

نحوه صعود به یورو

صعود مستقیم به‌عنوان تیم دوم گروه H مقدماتی با 22 امتیاز شامل 7 پیروزی، 1 تساوی و 2 شکست، پایینتر از دانمارک و بالاتر از فنلاند، قزاقستان، ایرلند شمالی و سن‌مارینو (گروه 6 تیمی).

اسلوونی در مقدماتی نیز با دانمارک بازی کرد، اما موفق به پیروزی بر این تیم نشد. 1 تساوی 1-1 در خانه و 1 شکست 2-1 در خانه دانمارک، نتیجه تلاش شاگردان فک بود. به‌خاطر همین نتیجه ضعیفتر در بازی رو در رو، اسلوونی با امتیازی برابر با دانمارک، در رده دوم گروه قرار گرفت.

بنابراین اسلوونی امروز با انگیزه انتقام شکست مقدماتی، به مصاف دانمارک می‌رود.

سابقه در یورو

1 بار حضور در یورو 2000. حذف از مرحله گروهی با 2 تساوی و 1 شکست

تصویری از تیم اسلوونی در یورو 2000

سهم باشگاه‌ها

پاناتینایکوس یونان با 3 بازیکن بیشترین سهم را در لیست اسلوونی دارد. اودینزه ایتالیا و اشتورم گراتس اتریش با 2 بازیکن در رده بعدی هستند. بقیه باشگاه‌ها نیز 1 بازیکن دارند.

یوسیپ ایلیچیچ مهاجم سابق آتالانتا و مهاجم فعلی ماریبور، از چهره‌های شناخته‌شده لیست اسلوونی است.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی لهستان به دنبال درخشش پس از صعود میلیمتری به یورو

🔹نکات آماری خواندنی و دست اول از بازی ایتالیا 2-1 آلبانی؛ از سریعترین گل تا گلزنی اینتری‌ها

🔹ویدیو | خلاصه بازی ایتالیا 2-1 آلبانی با گزارش عربی (اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | گل‌های بازی ایتالیا 2-1 آلبانی (گل زیبا و فنی نیکولو بارلا)

🔹نکات آماری جذاب از بازی اسپانیا 3-0 کرواسی؛ از پاس گل بارسایی یک رئالی تا بزرگی موراتا

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7