معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی دانمارک مثل همیشه به دنبال رقابت با نتایج پیش‌بینی‌ها !

همان‌طور که می‌دانیم، مسابقات یورو در پیش است. وبسایت فوتبال7 سعی می‌کند به تدریج تیم‌های مهم مسابقات را به شما عزیزان معرفی کند.

1403/03/24 1:30 بهروز شیعه‌یان

معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی دانمارک مثل همیشه به دنبال رقابت با نتایج پیش‌بینی‌ها !

سه سال پیش که جام ملت‌های اروپا به‌خاطر کرونا با 1 سال تأخیر برگزار شد، دانمارک بر خلاف پیش‌بینی‌ها، به نیمه‌نهایی راه یافت. اصولاً دانمارکی‌ها همیشه همین بوده‌اند و پیش‌بینی‌ها را به سُخره گرفته‌اند!

این بار هم کمتر کسی پیدا می‌شود که در پیش‌بینی‌ها روی دانمارک شرط‌بندی کرده باشد. به‌علاوه هواداران این تیم، به‌خاطر کنار گذاشتن مَت اُ رایلی، ستاره سلتیک از لیست یورو 2024، با سرمربی تیم در افتاده‌اند. اُ رایلی که در پُست هافبک مرکزی بازی می‌کند، اگرچه در لیگ سطح پایینتری مثل اسکاتلند توپ می‌زند، اما در 37 بازی این فصل برای سلتیک، 18 گل و 13 پاس گل ثبت کرده است. شاید حق با هواداران دانمارک و منتقدین سرمربی باشد و غیبت او با وجود این آمار عالی، کمی عجیب باشد!

در خط حمله نیز فشار زیادی روی راسموس هویلوند وجود دارد و مهاجم جوان منچستر باید با مهاجمان آماده و سرشناس گروه خود، هری کین، بنجامین شسکو و الکساندر میتروویچ، رقابت کند.

بنابراین دانمارکی‌ها مثل همیشه، بی ادعا و بدون نگاه به مراحل بالا، گام به مسابقات می‌گذارند و به دنبال ایجاد دردسر برای تیمی چون انگلیس هستند.

نخستین مسابقه دانمارک، روز یکشنبه 27 خرداد ساعت 22:30 مقابل اسلوونی، تیم شگفتی‌ساز دور مقدماتی برگزار می‌شود. دانمارکی‌ها در مرحله مقدماتی نیز با اسلوونی هم‌گروه بودند. دانمارک در حال‌حاضر در رده 21 رنکینگ فیفا قرار دارد.

سایر بازی‌های دانمارک در گروه 3 (C) مسابقات

دانمارک- انگلیس، پنج‌شنبه 31 خرداد ساعت 19:30

دانمارک-صربستان، سه‌شنبه 5 تیر ساعت 22:30

مربی تیم ملی دانمارک کیست؟

کسپر یولمَن، مربی سابق باشگاه‌های ماینتس آلمان و اف‌سی نورشلان دانمارک.

همان‌طور که در مقدمه مطلب گفتیم، یولمن به‌خاطر دعوت نکردن از اُ رایلی که اصالتی انگلیس دارد ولی برای تیم ملی دانمارک بازی می‌کند، در نوک پیکان انتقادات قرار گرفته و همین مسأله باعث افزایش فشارها بر او برای نتیجه‌گیری شده است.

با این‌حال طبیعیست که حتی اگر اُ رایلی دعوت می‌شد، انتظارات از دانمارک، در حد صعود از مرحله گروهیست، احتمالاً به‌عنوان تیم دوم بعد از انگلیس.

یولمن 52 ساله، از سال 2020 هدایت تیم ملی دانمارک را بر عهده دارد. او در این مدت 51 بازی، روی نیمکت دانمارک نشسته که حاصل آن، 33 پیروزی، 5 تساوی و 13 شکست بوده، یعنی نرخ پیروزی %65.

آیا این نرخ پیروزی نسبتاً خوب، ثمره‌ای نیز داشته؟ پاسخ «آری» است. صعود به نیمه‌نهایی یورو، نتیجه تلاش‌های یولمن است. البته پس از آن در جام‌جهانی 2022، دانمارک در گروه خود آخر شد و با 1 تساوی و 2 شکست، تورنمنت نا امیدکننده‌ای داشت.

در رده باشگاهی، مهمترین افتخار یولمن، قهرمانی در دسته 1 و سوپرلیگ دانمارک است.

یولمن در تیم ملی دانمارک، دارای انعطاف‌پذیری تاکتیکی است و بسته به سبک بازی حریف، از سیستم 2-5-3 یا 3-3-4 استفاده می‌کند. این شاید یکی از نقاط قوت تیم ملی دانمارک باشد که در دور مقدماتی نیز شاهد آن بودیم.

دانمارک در آخرین بازی دوستانه پیش از یورو، 3-1 بر نروژ پیروز شد و پیش از آن نیز 2-1 سوئد دیگر تیم حوزه اسکاندیناوی را شکست داده بود.

ستاره اصلی دانمارکی‌ها؟

کریستین اریکسن 32 ساله با 130 بازی ملی و 41 گل.

یولمن بارها از نحوه استفاده اریک تن‌هاخ از اریکسن انتقاد کرده است و بر خلاف سرمربی منچستریونایتد، انتظار دارد که اریکسن نقش بزرگتری را در تیم ملی بر عهده بگیرد.

اریکسن از دوره قبل یورو، خاطره تلخی دارد و اگر یادتان باشد در بازی مقابل فنلاند، دچار حمله قلبی شد. پس از آن حمله تروماتیک، اریکسن دیگر به آن بازیکن سابق که در تاتنهام خوش می‌درخشید، تبدیل نشد، اما او هنوز هم می‌تواند روی ضربات ایستگاهی اثرگذار باشد و می‌تواند با به نمایش گذاشتن رگه‌هایی از خلاقیت، هویلوند را تغذیه کند. به‌علاوه، اگر سیمون کیائر کاپیتان اصلی دانمارک به‌علت مصدومیت به بازی‌ها نرسد، اریکسن با توجه به تجربه و سنش می‌تواند رهبری تیم را بر عهده بگیرد.

یولمن برای موفقیت در یورو، به یک تورنمنت خوب از جانب هویلوند، کریستنسن و کسپر اشمایکل نیاز دارد و به یک تورنمنت عالی از جانب اریکسن.

آیا اریکسن می‌تواند در این دوره از جام ملت‌های اروپا که به احتمال زیاد آخرین دوره حضور اوست، رد پای سحرانگیزی در ذهن هواداران دانمارک بر جا بگذارد؟

نحوه صعود به یورو

صعود مستقیم به‌عنوان تیم اول گروه D مقدماتی با 22 امتیاز شامل 7 پیروزی، 1 تساوی و 2 شکست، بالاتر از اسلوونی، فنلاند، قزاقستان، ایرلند شمالی و سن‌مارینو (گروه 6 تیمی).

دانمارکی‌ها مسابقات مقدماتی را عالی آغاز کردند و با هت‌تریک هویلوند، فنلاند را شکست دادند، اما پس از آن دچار یک سکته ناقص شدند و با باخت عجیب 3-2 به قزاقستان و تساوی با اسلوونی، هواداران خود را نگران کردند. اما در ادامه به خودشان آمدند و با 5 پیروزی پیاپی، صعودشان را قطعی کردند.

سابقه در یورو

دارای 1 قهرمانی، 1 عنوان سومی و 2 عنوان چهارمی.

در واقع دانمارک جزو 10 کشوریست که موفق به فتح جام ملت‌های اروپا شده‌اند. قهرمانی دانمارکی‌ها، داستان جالبی دارد. در یورو 1992، یوگسلاوی به‌خاطر جنگ بالکان، از مسابقات کنار گذاشته شد و جای خود را به دانمارک داد. دانمارکی‌ها پس از این راهیابی ناخواسته به جام، طبق سنت همیشگی خود، به شگفتی‌ساز جام بدل شدند و با ستارگانی چون اشمایکل و لادروپ، قهرمان شدند!

در آخرین دوره (یورو 2020)، دانمارکی‌ها به مقام 4 ام دست یافتند. در این دوره نیز آن‌ها پس از شگفتی‌سازی و راهیابی به نیمه‌نهایی، با یک پنالتی بحث‌برانگیز در وقت‌های اضافه بازی، 2-1 از انگلیسِ میزبان شکست خوردند و از راهیابی به فینال باز ماندند.

سهم باشگاه‌ها

اندرلخت بلژیک با 4 بازیکن بیشترین سهم را در لیست تیم ملی دانمارک دارد. برنتفورد با 3 بازیکن و چند تیم دیگر از جمله منچستریونایتد و لسترسیتی با 2 بازیکن، در رده‌های بعدی هستند. کریستنسن از بارسلونا، کیائر از میلان و هویبرگ از تاتنهام، از جمله مهره‌های سرشناس دانمارک هستند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹کدام ستاره‌ها برای نخستین بار در جام ملت‌های اروپا شرکت می‌کنند؟ از دی مارکو تا ویرتز

🔹متن کامل مصاحبه کروس پیش از یورو 2024: خداحافظی با قهرمانی یورو و لیگ قهرمانان، رؤیاییست

🔹ویدیو | گل های بازی دوستانه پرتغال 3-0 ایرلند (2 گل تماشایی از کریستیانو رونالدو)

🔹معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی چک به دنبال پیشروی با پاتریک شیک با تیمی دگرگون‌شده

🔹چفرین رییس یوفا: از حرف‌های فلورنتینو پرز در مورد کاهش محبوبیت فوتبال تعجب می‌کنم!

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7