متن کامل مصاحبه کروس پیش از یورو 2024: خداحافظی با قهرمانی یورو و لیگ قهرمانان، رؤیاییست

تونی کروس 3 روز پیش از نخستین دیدار تیم ملی آلمان در جام ملت‌های اروپا، به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد که بخش‌های مهم آن را با هم می‌خوانیم.

1403/03/23 14:4 بهروز شیعه‌یان

متن کامل مصاحبه کروس پیش از یورو 2024: خداحافظی با قهرمانی یورو و لیگ قهرمانان، رؤیاییست

جام ملت‌های اروپا در خانه:

«بازی در چنین تورنمنت مهمی در کشور خودت، قطعاً خاص و لذت‌بخشه. هر بازیکنی این فرصت رو پیدا نمی‌کنه. تمام کشور هیجان‌زدست و ما باید ازین جو، به نفع خودمون استفاده کنیم. ما در قبال احساسات مردم، مسئولیم. البته فشار هم وجود داره، ولی تحمل حد مشخصی از فشار، بخشی از زندگی یه فوتبالیسته.»

بازی اول مقابل اسکاتلند:

«باید با قدرت آغاز کنیم. اسکاتلند حریف ساده‌ای نیست. با هم‌تیمی‌هام در رئال صحبت کردم، چون با تیم ملی اسپانیا، از اسکاتلند شکست خوردن. پس میدونم که کار ساده‌ای نداریم و باید خوب آماده بشیم.»

وضعیت کلی تیم:

«در بعضی حوزه‌ها خوب هستیم و در بعضی حوزه‌ها باید بهتر بشیم، یا اینکه نقاط ضعفمون رو به حداقل برسونیم. به پتانسیل این تیم اعتقاد دارم. ما توانایی شکست هر رقیبی رو داریم.»

رهبری تیم:

«بازیکن‌های عالی‌ایی داریم که عاشق پیروزی هستن. به نظرم رهبری این تیم دشوار نیست. بازیکن‌هایی هم داریم که اولین تورنمنت مهمشونه و باید ازشون حمایت کنیم تا احساس امنیت داشته باشن. باید یک تیم باشیم تا نتیجه بگیریم.»

قهرمانی:

«قطعاً برای قهرمانی به اینجا اومدم. اگه امیدی به قهرمانی نداشتم، الان اینجا نبودم. پایان دوران حرفه‌ایم با قهرمانی همزمان در لیگ قهرمانان و قهرمانی در جام ملت‌های اروپا، رؤیایی میشه.»

فلورین ویرتز، موسیالا و بلینگام:

«به نظرم هیچ‌کدوم با بلینگام قابل‌مقایسه نیستن. 3 بازیکن متفاوت با خصوصیات متفاوتن. هر 3 کار حریفان رو سخت می‌کنن ولی به‌لحاظ فیزیک بدنی، بلینگام متفاوت از بقیست. ویرتز و موسیالا هم توانایی رسیدن به سطح بلینگام رو دارن. باید به سلامت خودشون اهمیت بدن و میل به پیروزی و بازی در سطح بالا رو حفظ کنن. هر 2 مثل بلینگام توانایی بازی در هر باشگاه بزرگی رو دارن. من 1 سال در کنار بلینگام بازی کردم و اینقدر پخته به نظر می‌رسه که گاهی تعجب می‌کنم که 20 سال سنش باشه. بلینگام میتونه امید اول انگلیس درین جام باشه.»

خانواده:

«فرزندانم از نزدیک بازی روز جمعه رو می‌بینن. به جام گرفتن من در رئال عادت کردن، ولی در تیم ملی چیز زیادی از من ندیدن. برای همین فقط از من انتظار قهرمانی دارن!»

دعوای فولکروک و رودیگر در تمرینات تیم ملی آلمان:

«جدی نبود. بیشتر از دست کسی عصبانی بود که وسط بازی سوت زد. خودشم میدونه نباید با تونی درگیر بشه! [با خنده]»

بازی با کفش‌های سفید:

«مثل یک جور تیک عصبی میمونه. هم باهاشون راحتم و هم حس موفقیت بهم میدن. آدیداس هم به این خواسته من عادت کرده و فقط با چکمه‌های سفید بازی می‌کنم.»

[تونی کروس، بر خلاف سایر بازیکنان که طبق قراردادهای تبلیغاتی باید کفش‌های جدید آدیداس را بپوشند، از سال 2013 فقط با نسخه قدیمی آدیداس (Adidas 11Pro) به رنگ سفید، در بازی‌های رسمی حاضر می‌شود.]



🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | گل های بازی دوستانه پرتغال 3-0 ایرلند (2 گل تماشایی از کریستیانو رونالدو)

🔹معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی چک به دنبال پیشروی با پاتریک شیک با تیمی دگرگون‌شده

🔹چفرین رییس یوفا: از حرف‌های فلورنتینو پرز در مورد کاهش محبوبیت فوتبال تعجب می‌کنم!

🔹گرت ساوت‌گیت تأیید کرد: اگر قهرمان یورو نشوم، از تیم ملی انگلیس می‌روم

🔹گزارش آ اس: عزم جزم فلورنتینو پرز برای برگزاری سوپرلیگ از سال 2025

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7