فوتبال7

معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی انگلیس به دنبال نخستین قهرمانی با حمله قوی و دفاع متوسط!

همان‌طور که می‌دانیم، مسابقات یورو در پیش است. وبسایت فوتبال7 سعی می‌کند به تدریج تیم‌های مهم مسابقات را به شما عزیزان معرفی کند.

1403/03/21 22:0 بهروز شیعه‌یان

معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی انگلیس به دنبال نخستین قهرمانی با حمله قوی و دفاع متوسط!

آیا امسال، سال سه شیرهاست. آیا جام بالاخره به «خانه‌ی فوتبال» می‌آید؟ این سؤالیست که در آغاز هر تورنمنت مهم ملی، در مورد انگلیسی‌ها مطرح می‌شود. اما انگیسی‌ها هر سال دست خالی، به لندن بر می‌گردند یا در لندن می‌مانند (مثل آخرین دوره یورو)!

این بار نیز انتظارات از تیم ملی انگلیس بالاست و فشار زیادی روی آن‌ها وجود دارد. برای انگلیسی که مدت‌هاست به افتخار مهم ملی دست نیافته، هر چیزی به جز قهرمانی، یک شکست محسوب می‌شود.

با وجود ستارگانی چون بلینگام و فودن، عدم فتح جام، حتی به قیمت اخراج سرمربی تمام خواهد شد.

انگلیس، به همان اندازه که در حمله یا هافبک، پرمهره است، در دفاع لرزان و متزلزل است. اصلی‌ترین مشکل آن‌ها، نبود یک دفاع چپ مناسب است. تنها دفاع چپ تخصصی در فوتبال انگلیس، لوک شاو از منچستریونایتد است که به تازگی از مصدومیت رها شده و حتی در صورت رسیدن به بازی‌های گروهی، شاید فاقد آمادگی برای ایفای نقش در تورنمنت مهمی چون یورو باشد.

آیا انگلیس از شکست‌های خود در تورنمنت‌های قبلی درس گرفته؟ یا خاطره تلخ یوروی پیش در ومبلی، یا حذف مقابل فرانسه در 1/4 نهایی جام‌جهانی 2022 تکرار خواهد شد؟

نخستین بازی انگلیس، یکشنبه 27 خرداد ساعت 22:30 مقابل صربستان برگزار خواهد شد که احتمالاً حریف سرسختی برای شاگردان ساوت‌گیت خواهد بود. انگلیس در حال‌حاضر در رده 4 رنکینگ فیفا قرار دارد.

سایر بازی‌های انگلیس در گروه 3 (C) مسابقات

دانمارک-انگلیس، پنج‌شنبه 31 خرداد 19:30

انگلیس-اسلوونی، سه‌شنبه 5 تیر 22:30

مربی تیم ملی انگلیس کیست؟

گرت ساوت‌گیت، سرمربی سابق میدلزبورو و زیر 21 ساله‌های انگلیس.

ساوت‌گیت از سال 2016 ، هدایت تیم ملی انگلیس را بر عهده گرفت. در این مدت، 95 بازی با تیم ملی انگلیس داشته که حاصل آن، 58 پیروزی، 21 تساوی و 16 شکست بوده. بنابراین نرخ پیروزی ساوت‌گیت در تیم ملی انگلیس، %61 است.

ساوت‌گیت در رده باشگاهی هیچ افتخاری ندارد، اما در رده ملی با انگلیس، نایب‌قهرمان یورو شده و در نخستین دوره لیگ ملت‌های اروپا در فصل 19-2018 نیز به مقام سومی دست یافت.

تیم ملی انگلیس در آخرین بازی دوستانه خود، 1-0 از ایسلند شکست خورد تا نگرانی‌ها نسبت به عملکرد این تیم در یورو افزایش یابد. پیش از آن نیز در یکی از دیدارهای دوستانه مهم، 1-0 از برزیل شکست خوردند.

ستاره اصلی انگلیسی‌ها؟

جود بلینگام 20 ساله با 29 بازی ملی و 3 گل

شاید استدلال شما این باشد که هری کین و گل‌های او متضمن قهرمانی انگلیس هستند، اما با توجه به سابقه هری کین در تورنمنت‌های ملی قبلی و عدم فتح جام، به نظر می‌رسد که انگلیس، برای رقم زدن تفاوت، این بار باید به ستاره متفاوتی تکیه کند.

این ستاره قطعاً جود بلینگامِ 20 ساله خواهد بود که این فصل، در غیاب بنزما، بار رئال‌مادرید را به دوش کشید و حتی از انتظاراتی که به‌خاطر قیمت بالای خرید او از دورتموند وجود داشت، تجاوز کرد.

در مقایسه با آنچلوتی در رئال‌مادرید، ساوت‌گیت در تیم ملی انگلیس، معمولاً بلینگام را عقب‌تر بازی می‌دهد، اما با توجه به درخشش بلینگام در رئال‌مادرید، اگر ساوت‌گیت از بلینگام در کنار دکلان رایس استفاده کند و بازی او مؤثر نباشد، انتقادات از او بالا خواهد گرفت.

فودن، ساکا و پالمر نیز فصل خوبی در باشگاه‌هایشان داشته‌اند، اما به احتمال زیاد، ستاره اصلی کسی نخواهد بود جز بلینگام.

نحوه صعود به یورو

صعود مستقیم به‌عنوان تیم اول گروه C مقدماتی با 20 امتیاز شامل 6 پیروزی، 2 تساوی و بدون شکست، بالاتر از ایتالیا، اوکراین، مقدونیه شمالی و مالت.

در مرحله مقدماتی، انگلیس هر 2 بازی خود مقابل حریف اصلی را پیروز شد: 2-1 در ناپل و 3-1 در لندن.

سابقه در یورو

دارای 1 نایب‌قهرمانی و 2 عنوان سومی.

در قرن 21، انگلیس عملکرد بسیار ضعیفی در یورو داشته و به جز یک نایب‌قهرمانی، در سایر دوره‌ها حذف شده.

در آخرین دوره (یورو 2020)، انگلیس میزبان بود و با شکست در ضربات پنالتی در بازی فینال مقابل ایتالیا، باز هم در آرزوی جام ماند! بوکایو ساکا، شخصیت بد قصه انگلیس در فینال بود و پنالتی خود را از دست داد.

سهم باشگاه‌ها

شاید باورش سخت باشد، اما کریستال‌پالاس که در نیم‌فصل دوم لیگ برتر خوش درخشید، با 4 بازیکن بیشترین سهم را در لیست ساوت‌‌گیت دارد! منچسترسیتی و آرسنال با 3 بازیکن و چند تیم از جمله منچستریونایتد، نیوکاسل و استون‌ویلا با 2 بازیکن، در رده‌های بعدی هستند.

ساوت‌گیت بازیکنان مهمی چون مگوایر و گریلیش را از لیست تیم ملی خط زد.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹مصاحبه کارلو آنچلوتی با ایل‌جورناله: پاداش فیفا برای جام باشگاه‌های جهان، تحقیرآمیز است!

🔹مصاحبه گواردیولا با مارکا: هرگز به بارسلونا برنخواهم گشت

🔹نظر فابیو کاپلو در مورد تیم ملی ایتالیا: شانس قهرمانی در یورو 2024 با بازی شجاعانه

🔹تغییر پست پدری در تیم ملی اسپانیا؛ پدری در کدام پست بهتر بازی می‌کند؟ شماره 8 یا 10؟

🔹بایرن‌مونیخ در آستانه انعقاد قرارداد با ژوائو پالینیا

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار