فوتبال7

نظر فابیو کاپلو در مورد تیم ملی ایتالیا: شانس قهرمانی در یورو 2024 با بازی شجاعانه

فابیو کاپلو معتقد است که ایتالیا شانس تکرار قهرمانی خود در یورو 2024 را دارد، اما این شانس را وابسته به تحقق چند شرط می‌داند.

1403/03/21 15:25 بهروز شیعه‌یان

نظر فابیو کاپلو در مورد تیم ملی ایتالیا: شانس قهرمانی در یورو 2024 با بازی شجاعانه

ایتالیا در آخرین دیدار دوستانه خود پیش از عزیمت به آلمان، با تک گل داویده فراتزی بر بوسنی غلبه کرد. نخستین بازی ایتالیا در یورو 2024، شنبه 26 خرداد مقابل آلبانی برگزار خواهد شد.

کاپلو در ستون مخصوص خود در روزنامه گازتا دلو اسپورت نوشت:

«پیروزی 1-0 مقابل بوسنی، دو نکته قطعی داشت: یکی اینکه ما برای دفاع از عنوان قهرمانیمون در یورو 2020، به دونارومایی نیاز داریم که مثل دوره قبل در ومبلی، درخشان ظاهر بشه و دوم اینکه، فراتزی نشون داد آماده‌ی بازیه و اسپالتی میتونه روش حساب کنه، چه به‌عنوان یار ثابت بازی کنه و چه تعویضی.»

«اما نگرانی‌هایی هم در مورد عملکرد تیم ملی وجود داشت. اسپالتی زمان کمی برای سروشکل دادن به این تیم داشته، بنابراین تیم هنوز هویت منسجمی پیدا نکرده و ناهماهنگی دفاعی، زیاده. اگه 2 تا واکنش عالی از دوناروما نبود، دیشب نتیجه‌ی دیگه‌ای رقم می‌خورد.»

«شدت بازی تیم هنوز در سطح یک تورنمنت بین‌المللی نیست.»

«با توجه به اینکه ازین به بعد، با حریفان جدی‌تر و سریع‌تری روبه رو میشیم، تیم باید زودتر به شدت لازم برسه. احتیاط هم باید از بازی تیم کنار گذاشته بشه. در بازی دیشب نیم بسیار محتاطانه بازی کرد.»

اگرچه فدریکو کیزا، پاس گل فراتزی را فراهم کرد، اما کاپلو انتظار دارد چیزهای بسیار بیشتری از او در یورو ببیند. کاپلو در عین‌حال بازی اسکاماکا، فراتزی و دوناروما را ستایش کرد. او هم‌چنین بازگشت نیکولو بارلا هافبک اینترمیلان را گزینه مطلوبی برای اسپالتی دانست، چون ایتالیا را از مزیت بازی مستقیم بهره‌مند می‌سازد.

کاپلو در مورد شانس کلی ایتالیا برای قهرمانی در یورو گفت:

«اگرچه عملکرد تیم مقابل بوسنی، با سطح انتظار ما فاصله داشت، اما پیروز شدن در یک بازی، همیشه مثبته و به پیروزی‌های بیشتر کمک می‌کنه. اسپالتی در دور مقدماتی یورو عالی بود و در حال انتقال ایده‌هاش به تیمه. اگه بازیکنا بتونن خودشون رو با این ایده‌ها وفق بدن و شجاعانه‌تر بازی کنن، میشه به رؤیاپردازی فکر کرد!»

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹تغییر پست پدری در تیم ملی اسپانیا؛ پدری در کدام پست بهتر بازی می‌کند؟ شماره 8 یا 10؟

🔹بایرن‌مونیخ در آستانه انعقاد قرارداد با ژوائو پالینیا

🔹در فاصله ۵ روز تا شروع یورو ۲۰۲۴؛ مروری بر آمارها و تاریخچه جام ملّت‌های اروپا

🔹معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی پرتغال به دنبال خاطره‌سازی در خداحافظی کریستیانو رونالدو

🔹چرا در تیم ملی آلمان دیگر خبری از مهاجمان زهردار همچون گرد مولر یا کلوزه نیست؟

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار