فوتبال7

پیشخوان فوتبال 7؛ اختصاصی هفته پایانی لیگ برتر انگلیس

با توجه به اینکه تقریباً همه چیز در همه لیگ‌ها قطعی شده، این هفته در بخش پیشخوان فوتبال7، فقط بازی‌های حساس لیگ برتر را برای شما روی پیشخوان گذاشته‌ایم.

1403/02/29 22:14 بهروز شیعه‌یان

پیشخوان فوتبال 7؛ اختصاصی هفته پایانی لیگ برتر انگلیس
فردا بعد از ظهر ساعت 18:30 شاهد هفته پایانی لیگ برتر خواهیم بود. تمام بازی‌ها همزمان برگزار می‌شوند. تکلیف سقوط تقریباً مشخص شده. تکلیف سهمیه لیگ قهرمانان نیز قطعی شده. 3 تیم اول جدول نیز غیرقابل تغییر هستند. بنابراین هفته پایانی فقط از دو جنبه حساسیت دارد: قهرمانی و سایر سهمیه‌های اروپایی به جز لیگ قهرمانان

آیا وستهم قادر به انداختن هیچ سنگی مقابل پای سیتی نیست؟

حس عمومی همه هواداران سیتی و سایر فوتبال‌دوستان اینست که تاتنهام، آخرین مانع بر سر قهرمانی بود و تقریباً قریب به اتفاق مردم هیچ شانسی برای وستهم قائل نیستند.

شاید حق با اکثریت باشد، چون از زمان مربیگری پپ، چکش‌ها همیشه در اتحاد بازنده بوده‌اند. هم‌چنین آن‌ها 2 بازی آخر خارج خانه خود مقابل پالاس و چلسی را به‌ترتیب با نتایج وحشتناک 5-2 و 5-0 واگذار کرده‌اند. شاید تنها امید هواداران توپچی‌ها، این باشد که در بازی رفت، وستهم در ورزشگاه خود یک نیمه را با پیروزی 1-0 به رختکن رفت! اگر چکش‌ها فردا بتوانند عملکرد دفاعی در نیمه اول بازی رفت را تکرار کنند، شاید اندک امیدی به توقف سیتی باشد. سبک وستهم، دفاع عمیق، کاهش شدید فاصله بین خطوط و استفاده از ضدحملات سریع است. اما در بازی فردا، مهم نیست که بوئن، پاکتا و کودوس، در ضدحملات تا چه حد خوب با هم ترکیب خواهند شد. در وهله اول آن‌ها باید از زیر فشار بی‌امان سیتیزن‌ها خارج شوند. مویس در طول فصل همواره متهم شده که خیلی زود تیمش را عقب می‌کشد. دوکو که ستاره بازی رفت بود، به احتمال زیاد فردا از ابتدا به میدان نخواهد رفت، اما اگر کار گره بخورد، ممکن است پپ دوباره دست به دامان او شود. در مجموع نظر نهایی ما اینست که فقط یک معجزه می‌تواند جام را به امارات ببرد!

با فرض پیروزی یا مساوی وستهم، آیا آرتتا از پس دفاع سرسخت شون دایچ برمی‌آید؟

اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، حتی امتیاز دادن آرسنال محتمل‌تر از سیتی است. اورتون پس از خود آرسنال، با 13 کلین‌شیت دومین تیم لیگ برتر درین آمار است. اگر توپچی‌ها به موقع به گل نرسند، با توجه به جو ملتهب امارات، کارشان مقابل دفاع سرسخت اورتون گره می‌خورد. البته طلسم دفاعی تافی‌ها بیشتر در خانه خودشان کارآمد است. از 5 بازی آخر آن‌ها، 4 بازی، پیروزی همراه با کلین‌شیت بوده که همه در گودیسون پارک رقم خورده.

خبر خوش برای آرسنالی‌ها اینکه در سال 2024، اورتون حتی 1 بازی خارج خانه را نیز پیروز نشده است و در 10 بازی آخر خارج خانه، فقط 5 گل به ثمر رسانده است!

بنابراین به احتمال زیاد آرسنال آرتتا، 89 امتیازی خواهد شد، امتیازی که برای قهرمانی در 15 فصل از 31 فصل گذشته لیگ برتر کافیست و در 5 فصل نیز آن‌ها را مشترکاً در صدر قرار می‌دهد. اما مسأله اینجاست که طبق معمول سال‌های پیشین، آرسنال و سایر مدعیان قهرمانی گذشته، به صخره سخت سیتی برخورد می‌کنند!

سیتی پپ گواردیولا، پس از تساوی مقابل آرسنال در ورزشگاه اتحاد، روی دور پیروزی است، آن هم چه پیروزی‌های پرگلی! اگر اتفاق خاصی نیفتد، سیتی به احتمال زیاد فردا 9 امین پیروزی متوالی خود را کسب خواهد کرد. و اگر حداقل 2 گل به ثمر برساند، در تاریخ لیگ برتر، این نخستین دنباله 9 پیروزی آن‌ها با حداقل 2 گل در هر بازی خواهد بود.

آیا منچستریونایتد فصل را با پیروزی تمام می‌کند؟

پیروزی 3-2 منچستر مقابل نیوکاسل که چهارشنبه شب به سختی در الدترافورد به دست آمد، 7 اُمین پیروزی این فصل آن‌ها علیرغم دریافت حداقل 20 شوت از حریف بود. آن‌ها با رکورد ویگان‌اتلتیک در فصل 04-2003 برابری کردند، رکورد منفی‌ایی که به‌خوبی خبر از حال‌وروز دفاع یونایتد می‌دهد!

یونایتد برای کسب سهمیه اروپایی (حداقل لیگ کنفرانس) و جلوگیری از بدترین جایگاه خود در تاریخ لیگ برتر، فردا محکوم به پیروزی در خانه‌یِ مرغان دریایی است. برایتون بظاهر هجومی ده‌زربی، در سال 2024 فقط واژه هجومی را یدک کشیده و در 18 بازی تنها 17 گل به ثمر رسانده! فقط اورتون با 15 گل، آمار هجومی بدتری از آن‌ها دارد.

با این‌حال، برایتون هر 4 بازی آخر خود مقابل منچستر در لیگ برتر را پیروز شده و قصد دارد خداحافظی باشکوهی با ده‌زربی داشته باشد. برایتون امروز اعلام کرد ده‌زربی در پایان فصل جدا خواهد شد. در کنار همه این‌ها، برایتون دوست ندارد فصل را در رده‌ای پایینتر از 10 اُم به پایان برساند.

آیا چلسی می‌تواند سال عالی 2024 را با کسب رده 6 ام تمام کند؟

در میانه‌های فصل پوچتینو تا مرز اخراج نیز پیش رفت، اما اکنون چلسی در جاییست که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد. چلسی می‌تواند از رتبه 12 در فصل گذشته به رتبه 6 یا حتی 5 برسد.

در لیگ برتر، چلسی، 9 بازی از 11 بازی آخر خود در خانه را پیروز شده. آن‌ها 3 بازی آخر خانگی را مجموعاً 13-0 پیروز شده‌اند! به استثنای سیتی، آرسنال و لیورپول، از آغاز سال 2024، چلسی بیش از همه تیم‌ها امتیاز گرفته (38 امتیاز).

فردا حتی تساوی خانگی برابر بورنموث، برای کسب رده 6 کفایت می‌کند. بدین‌ترتیب چلسی شانس کسب سهمیه لیگ کنفرانس اروپا یا لیگ اروپا (در صورت قهرمانی سیتی در حذفی) را دارد. بورنموث از 5 بازی آخرش، در 3 بازی شکست خورده. ظاهراً شاگردان پوچتینو، فصل را با خاطره خوش به پایان خواهند رسید، البته نه در مقیاسِ چلسی لمپارد و مورینیو، بلکه در مقیاسِ چلسی سال‌های اخیر یا چلسی ابتدای فصل!

آیا خط حمله عالی نیوکاسل، با شکستن مقاومت برنتفورد، باعث صعود این تیم به اروپا می‌شود؟

نیوکاسل این شانس را دارد که با قرار گرفتن در رده 7 ام، به لیگ کنفرانس اروپا صعود کند (در صورت قهرمانی سیتی در حذفی). اما زاغ‌ها، در خانه زنبورها کار آسانی ندارند. برنتفورد و سامان قدوس، 3 بازی از 5 بازی آخر خود را پیروز شده‌اند. هم‌چنین 5 بازی است که در خانه شکست نخورده‌اند و در 3 بازی خانگی آخر، کلین‌شیت کرده‌اند.

از طرفی نیوکاسل خط حمله آتشینی دارد، آن‌ها با 81 گل، رکورد تاریخ باشگاه را شکسته‌اند. مصدومیت‌ها این فصل امان تیم ادی هاو را بریدند و آن‌ها را از قافله صدرنشینان عقب انداختند، اما ادی هاو فردا این فرصت را دارد که تمام تلخی‌ها را به دست فراموشی بسپارد.

آیا کلوپ خداحافظی باشکوهی با آنفیلد خواهد داشت؟

همه هواداران لیورپول فکر می‌کردند در روز پایانی برای قهرمانی می‌جنگند، اما بازی فردا هنوز هم جذابیت‌هایی دارد. هواداران می‌خواهند خداحافظی باشکوهی با مردی داشته باشند که پس از 30 سال آن‌ها را قهرمان لیگ برتر کرد. بازیکنان هم دوست ندارند خداحافظی‌شان با کلوپ، مثل وداع بازیکنان رقیب دیرینه با سر الکس باشد. سر الکس در روز پایانی، در فصل 13-2012 در خانه بورنموث 5-5 متوقف شد، وداعی که اصلاً درخور شخصیتی چون او نبود. باید دید چه می‌شود؟ لیورپولی‌ها در 5 بازی آخرِ لیگ، 12 گل به ثمر رسانده‌اند که نشان می‌دهد خط حمله آن‌ها علی‌رغم یک سکته موقت، هنوز قلب تپنده‌ای دارد، اما خط دفاع آن‌ها همچنان در کُما است و در 10 بازی آخر، کلین‌شیتی نداشته‌اند. وعده ما فردا آنفیلد، مراسم خداحافظی با آقای معمولی!

آیا جنجال‌های بازی با سیتی، دست از سر تاتنهام بر می‌دارد؟

اسپرز، 5 بازی از 6 بازی آخر خود را باخته و تنها پیروزی آن‌ها نیز به زحمت به دست آمده: پیروزی 2-1 مقابل برنلی رده 19 اُمی در خانه. به‌علاوه آن‌ها در هر 6 بازی آخر دریافت‌کننده گل اول بوده‌اند، حتی مقابل برنلی.

یک احتمال بسیار ضعیف وجود دارد که چلسی فصل را بالای اسپرز به پایان برساند و آن‌ها سهمیه لیگ اروپا را نیز از دست بدهند. عملکرد امتیازی آنژ به نسبت مربیانی که فصل اول حضورشان در لیگ برتر است، کاملاً رضایت‌بخش بوده، اما آنژ می‌خواهد پس از شکست مقابل سیتی و از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان، حداقل با یک سهمیه متشخص‌تر اروپایی، وارد فاز دوم پروژه‌اش شود!

تاتنهام فردا در خانه شفیلد بازی دارد، شفیلد سقوط‌کرده‌ای که تنها 3 پیروزی داشته و 101 گل دریافت کرده، اما در فوتبال هرگز نگو هرگز! به‌خصوص با تاتنهامی که در هفته‌های اخیر دیده‌ایم و حاشیه‌ها و جنجال‌هایی که از بازی مقابل سیتی بجا مانده. شاید تیم آخر جدول بخواهد خداحافظی باشکوهی با لیگ برتر داشته باشد، خدا را چه دیده‌اید!!

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹فکت جالب؛ هری کین از سوپرجام آلمان هم محروم شد

🔹رسمی | ده‌زربی از برایتون جدا می‌شود؛ خبرنگار اسکای: سرمربی بایرن نخواهد شد

🔹ویدیو | گل‌های بازی فیورنتینا 2-2 ناپولی (2 ضربه آزاد تماشایی از هر تیم)

🔹استوائو ویلیان خرید جدید چلسی کیست؟ مسی جدید اروپا از برزیل می‌آید!

🔹آخرین اخبار فوتبال اروپا؛ از انتقال گران‌قیمت مسینیو به چلسی تا شکایت یوونتوس از الگری

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار