فوتبال7

هفت در 7 | خلاصه خبرهای هفته‌ای که گذشت (همه خبرای مهم هفته اینجاست)

با سومین بخش از هفت در 7 در خدمت شما فوتبال‌دوستان هستیم. اگه خبری رو از دست دادی، نگران نباش، همه چی اینجاست!

1403/02/22 9:54 بهروز شیعه‌یان

هفت در 7 | خلاصه خبرهای هفته‌ای که گذشت (همه خبرای مهم هفته اینجاست)
این هفته در فوتبال اروپا چه گذشت؟

⚽️7️⃣ در لیگ برتر انگلیس، آرسنال بورنموث، منچسترسیتی وولورهمپتون و لیورپول تاتنهام را شکست دادند تا رقابت 3تیمه قهرمانی، به‌لحاظ ریاضی همچنان محتمل باشد.

⚽️7️⃣ در بازی منچسترسیتی 5-1 وولوز، هالند پوکر کرد و رکوردهای زیادی را جابجا کرد. (با کلیک روی این لینک، آمار این رکوردها را بخوانید)

⚽️7️⃣ در روز دوشنبه این هفته نیز منچستریونایتد، در شکستی تحقیرآمیز، 4-0 در خانه پالاس در هم کوبیده شد و به رده 8 ام جدول سقوط کرد.

⚽️7️⃣ با این شکست، تن‌هاخ رکورددار شکست‌های تاریخ منچستر در لیگ برتر شد (13 شکست در یک فصل تا این لحظه).

⚽️7️⃣ در پایین جدول نیز رقابت جذاب ناتینگهام، لوتون و برنلی برای سقوط ادامه دارد. هر 3 تیم امروز در هفته 37 ام دیدارهای سختی دارند، به‌ترتیب مقابل چلسی (در خانه)، وستهم (خارج خانه) و تاتنهام (خارج).

⚽️7️⃣ ایپسویچ‌تاون این هفته به لیگ برتر صعود کرد. پیش از این نیز صعود لسترسیتی به‌عنوان قهرمان چمپیون‌شیپ قطعی شده بود. تیم‌های نام‌آشنای «لیدزیونایتد، ساوتهمپتون، وست‌بروم و نوریچ» نیز در پلی‌آف چمپیون‌شیپ، تکلیف صعودکننده سوم را مشخص خواهند کرد.

⚽️7️⃣ در بوندس‌لیگا، لورکوزن 5-1 در زمین آینتراخت فرانکفورت به برتری رسید و با رکورد ثبت‌شده شکست‌ناپذیری در فوتبال اروپا برابری کرد (48 بازی).

⚽️7️⃣ سقوط دارمشتات قطعی و سقوط کلن تقریباً قطعی شده (امید خیلی کم). 2 هفته دیگر از بوندس‌لیگا باقی مانده و 4 تیم «ماینتس، یونیون برلین، بوخوم و گلادباخ»، برای کسب سهمیه بازی پلی‌آف با تیم سوم بوندس‌لیگا2 ، رقابت جذابی با همدیگر خواهند داشت.

⚽️7️⃣ صعود هیچ تیمی از بوندس‌لیگای 2 به 1 قطعی نشده.

⚽️7️⃣ در اسپانیا، رئال‌مادرید با پیروزی 3-0 بر کادیز، به لطف شکست 4-2 بارسلونا در خانه خیرونا، 36 اُمین قهرمانی خود در لالیگا را جشن گرفت. خیرونا نیز با این برد به رده دوم جدول صعود کرد.

⚽️7️⃣ 4 هفته از لالیگا باقی مانده و رقابت اتلتیکومادرید و اتلتیک بیلبائو برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان، به‌لحاظ ریاضی هم‌چنان محتمل است، هر چند اتلتی با 6 امتیاز بیشتر در رده 4 ام قرار دارد.

⚽️7️⃣ گرانادا و کادیز بسیار به سقوط نزدیک هستند. گرانادا این هفته با رئال‌مادرید بازی دارد.

⚽️7️⃣ صعود هیچ تیمی از لالیگای 2 به 1 قطعی نشده

⚽️7️⃣ در سری آ، رم با یوونتوس مساوی کرد و آتالانتا، در زمین سالرنیتانا پیروز شد تا جای 2 تیم در جدول عوض شود.

⚽️7️⃣ 2 تیم فردا شب در دیداری حساس و تعیین‌کننده برای تعیین سهمیه پنجم ایتالیا در لیگ قهرمانان فصل بعد، به میدان می‌روند (آتالانتا 1 بازی نیز کمتر دارد و در رده 5 است). البته آتالانتا می‌تواند از طریق قهرمانی در لیگ اروپا نیز به این سهمیه برسد.

⚽️7️⃣ یک رقابت شدیداً جذاب 5 تیمه نیز برای سقوط وجود دارد. 3 هفته دیگر از سری آ باقیمانده و روی کاغذ، هر 5 تیم «ساسولو (29 امتیاز)، اودینزه، فروزینونه، امپولی و کالیاری (33 امتیاز) »، شانس سقوط دارند. سقوط سالرنیتانا قطعی شده.

⚽️7️⃣ پس از پارما، تیم «کومو» نیز دیشب از سری بی به سری آی فصل بعد صعود کرد.

⚽️7️⃣ در روز سه‌شنبه، دورتموند با شکست 1-0 پاریس در پارک دوپرنس، به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد.

⚽️7️⃣ رکوردهای زیادی در این بازی شکسته شد که مهمترین آن‌ها، 4 ضربه پاریسی‌ها به تیر دروازه دورتموند بود. (با کلیک روی این لینک، آمار این رکوردها را بخوانید)

⚽️7️⃣ در روز چهارشنبه نیز رئال‌مادرید با شکست 2-1 بایرن، به‌عنوان دیگر تیم به فینال صعود کرد (با کلیک روی این لینک، آمار رکوردهای جالب این بازی را بخوانید). فینال لیگ قهرمانان، ساعت 22:30 شب 12 خرداد در ومبلی برگزار خواهد شد.

⚽️7️⃣ این بازی با حاشیه‌های فراوانی همراه بود، از جمله گل مردود بایرنی‌ها در دقیقه 113 که بایرنی‌ها اعتقاد داشتند داور خیلی زود اعلام به تصمیم آفساید کرده و فرصت بازبینی ویدیویی را از آن‌ها گرفته.

⚽7️⃣ تیم‌های فیورنتینا و المپیاکوس یونان به‌ترتیب با شکست کلاب‌بروخه بلژیک و استون‌ویلا، راهی فینال لیگ کنفرانس اروپا شدند. امری برای نخستین بار از صعود به یک فینال اروپایی باز ماند.

⚽7️⃣ شب پنج‌شنبه، لورکوزن باز هم در دقیقه 97 مقابل رم گلزنی کرد تا هم از رکورد شکست‌ناپذیری اروپا عبور کند (49 بازی. رکورد قبلی: 48 بازی که رکورد 59 ساله بنفیکای پرتغال بود) و هم به فینال لیگ اروپا صعود کند. این بازی 2-2 شد.

⚽7️⃣ آتالانتا نیز با شکست مارسی، دیگر تیم راه‌یافته به فینال لیگ اروپاست. فینال لیگ اروپا ساعت 22:30 شب 2 خرداد در آویوا استادیوم (دوبلین‌آرنای) ایرلند برگزار خواهد شد.

⚽7️⃣ امباپه دیشب با انتشار ویدیویی اعلام کرد که در پایان فصل قطعاً از پاریس جدا خواهد شد. او مقصد بعدی خود را اعلام نکرد.

⚽7️⃣ لیست رسمی تیم ملی برزیل برای کوپا امریکای 2024 منتشر شد. کاسمیرو و نیمار بزرگترین غایبان هستند. آنتونی، ژسوس و ریچارلیسون نیز حضور ندارند.

⚽️7️⃣ آیندهوون قهرمان هلند و اسپورتینگ لیسبون قهرمان پرتغال شدند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹خبر فوری | خبرنگار اسکای: بایرن مونیخ و هانسی فلیک در حال مذاکرات جدی

🔹خبر فوری | کیلیان امباپه رسماً تأیید کرد؛ از پاری سن‌ژرمن جدا می‌شوم

🔹آمار جالب رایو وایه‌کانو مقابل رئال‌مادرید؛ کلین‌شیت مقابل فینالیست اروپا

🔹لیست تیم ملی برزیل برای کوپا امریکا 2024 منتشر شد؛ نیمار و کاسمیرو غایبان بزرگ

🔹یورگن کلوپ در کنفرانس خبری: از دست دادن بازی خداحافظیم در آنفیلد، اتفاق بامزه‌ای خواهد بود!

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار