فوتبال7

نکات آماری جذاب از بازی رئال‌مادرید 2-1 بایرن‌مونیخ؛ از ادامه قحطی جام هری کین تا رکوردشکنی آنچلوتی در صعود به فینال

بازی چهارشنبه شب رئال‌مادرید- بایرن مونیخ، نه تنها جذاب و پرماجرا بود، بلکه پر بود از نکات آماری خاص و جذاب. در ادامه این نکات را با هم می‌خوانیم.

1403/02/20 16:38 بهروز شیعه‌یان

نکات آماری جذاب از بازی رئال‌مادرید 2-1 بایرن‌مونیخ؛ از ادامه قحطی جام هری کین تا رکوردشکنی آنچلوتی در صعود به فینال

✅ رئال‌مادرید به 18 اُمین فینال خود در «لیگ قهرمانان اروپا + جام اروپای سابق» رسید، 7 بار بیش از هر تیم دیگری در اروپا (بایرن و میلان- 11 بار).

آن‌ها فقط 6 بار در 11 سال اخیر به فینال رسیده‌اند! آماری غیرقابل باور !!

✅ بایرن برای 11 امین بار مقابل رئال شکست خورد، بیشترین شکست یک تیم مقابل دیگری در تاریخ لیگ قهرمانان.

✅ 54 امین تلاش شخصی هری کین برای کسب جام ناکام ماند. هم‌چنین بایرن‌مونیخ پس از 12 سال فصل را بدون هیچ جامی به پایان خواهد برد.

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال‌مادرید، برای 6 امین بار به فینال لیگ قهرمانان رسید، 2 بار بیش از هر مربی دیگری در تاریخ این رقابت!

✅ سرالکس فرگوسن نفر دوم است (4 فینال) و در کنار کارلتو، تنها مربی‌اییست که بیش از 3 بار، به فینال رسیده.

آنچلوتی تاکنون مقابل بایرن شکست نخورده. 10 بازی شکست‌ناپذیری او، بهترین رکورد شکست‌ناپذیری یک مربی مقابل یک تیم در لیگ قهرمانان است.

✅ لوس‌بلانکوس برای 3 امین بار در فینال، مقابل یک حریف آلمانی قرار می‌گیرد، دو فینال قبلی با پیروزی و قهرمانی آن‌ها همراه بوده: پیروزی 7-3 مقابل آینتراخت فرانکفورت در سال 1960 و 2-1 مقابل لورکوزن در عصر جدید و در سال 2002 (همان فینالی که زیدان، آن گل والی مشهور و سرضرب را به ثمر رساند)

✅ رئال‌مادرید بر خلاف فصل 17-2016 با زیدان، این بار بدون شکست راهی فینال شد. در نیمه‌نهایی آن فصل رئالی‌ها در ویسنته‌کالدرون از اتلتیکو شکست خوردند، اما آن شکست در نتیجه کلی رفت‌وبرگشت تأثیری نداشت و رئال پس از صعود به فینال، با شکست 4-1 یووه، با 12 بازی بدون شکست در طول تورنمنت، قهرمان شد. اما امسال رئال هیچ بازی‌ایی را تا قبل فینال واگذار نکرد.

✅ این دومین بار است که رئالی‌ها برای انجام یک بازی، راهی ومبلی می‌شوند. نخستین بار زمانی بود که استادیوم جدید تاتنهام در حال بازسازی بود و این تیم با مربیگری پوچتینو در 1 نوامبر 2017 (10 آبان 1396)، در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، در ومبلی میزبان رئال زیدان بود. رئالی‌ها از این حضور خاطره خوشی ندارند و 3-1 از تاتنهام شکست خوردند. هر چند در پایان آن فصل، با شکست لیورپول در فینال قهرمان شدند (فصل 18-2017).

عملکرد تونی کروس در بازی دیشب:

🔶 لمس توپ: 112

🔶 95 پاس صحیح: %94 دقت پاس

🔶 18 پاس بلند صحیح: %90 دقت پاس بلند

🔶 خلق موقعیت: 4

🔶 20 پاس به یک‌سوم هجومی

🔶 %100 تعویضِ موفق منطقه بازی در نیمه اول: 7 از 7

✅ دیشب 150 امین حضور تونی کروس در لیگ قهرمانان بود. هفته پیش نیز توماس مولر برای بایرن‌مونیخ به این آمار رسیده بود. رونالدو با 183 بازی رکورددار است.

✅ مولر دیشب هم به عنوان تعویضی بازی آمد تا 151 امین بازی خود را برای بایرن انجام دهد. او از رکورد خودش و ژاوی (150) عبور کرد تا تنها بازیکنی باشد که این تعداد بازی را با پیراهن فقط 1 باشگاه انجام داده است!

دریبل‌های موفق بازی تا دقیقه 60: وینیسیوس 6 دریبل، بقیه بازیکنان حاضر در زمین 7 دریبل!

✅ کل دریبل‌های وینی درین بازی (7 دریبل) نیز با کل دریبل‌های ترکیب بایرن برابر بود (7 دریبل). وینیسیوس بهترین بازیکن زمین شد.

✅ وینیسیوس جونیور از رئال‌مادرید و مت هوملس از دورتموند، در هر 2 بازی رفت‌وبرگشت نیمه‌نهایی، بهترین بازیکن زمین شدند.

گلی که آلفونسو دیویس به ثمر رساند، نخستین گل او در لیگ قهرمانان بود. پای آلفونسو دیویس به گل باز شد، اما بخت تیمش باز نشد!

✅ این گل در 39 امین حضور دیویس در لیگ قهرمانان به ثمر رسید.

✅ پاس این گل، توسط هری کین ارسال شد. هری کین رکورددار مشارکت گلزنی در تمام رقابت‌ها در 7 لیگ معتبر اروپایی است. 45 بازی = 44 گل + 12 پاس گل.

✅ خوسلو با 34 سال و 42 روز سن، به مُسن‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی حذفیِ لیگ قهرمانان، دبل می‌کند!

عملکرد مفید و مختصر خوسلو در بازی دیشب:

🔶 10 لمس توپ

🔶 2 پاس

🔶 2 شوت، 2 شوت در چارچوب، 2 لمس توپ در محوطه حریف. همه این‌ها روی همان 2 گل خوسلو حساب می‌شود!

✅ تا پیش از این فقط 2 بازیکن تعویضی موفق به ثبت 2 گل در یک بازی نیمه‌نهایی شده بودند: جورجینیو واینالدوم (لیورپول مقابل بارسلونا در سال 2019) و رودریگو (رئال‌مادرید مقابل منچسترسیتی در سال 2021).

✅ در فصل جاری لیگ قهرمانان، رئال در 4 مسابقه، پس از دریافت گل نخست، کامبک زده. این آمار پس از فصل 17-2016، در لیگ قهرمانان بی‌سابقه است. رکورد آن فصل نیز در اختیار رئال‌مادرید است که زیدان در آن زمان سرمربی بود (5 مسابقه).

آمار بازی دیشب (رئال به بایرن):

🔶 امید گلزنی (xG): 2.92 به 0.38

🔶 شوت (در چارچوب): (7 از 19) به (5 از 8)

🔶 موقعیت بزرگ: 5 به 0

🔶 مالکیت: 57 به 43 درصد

🔶 لمس توپ در محوطه حریف: 35 به 14

آمار اسفناک بایرن:

🔶 کمترین لمس توپ در محوطه حریف در دوران توخل (14 بار)

🔶 تکرار رکورد کمترین شوت در دوران توخل (8 شوت)

🔶 پایینترین xG در دوران توخل (38. 0)

🔶 برای دومین بار در دوران توخل، بایرنی‌ها حتی یک موقعیت بزرگ (جدی) نیز خلق نکردند!

✅ بلینگام بالاخره برابر بایرن پیروز شد، کاری که در زمان حضور در دورتموند موفق به انجام آن نشده بود، اما طلسم پیروز نشدن بالاخره در 10 امین بازی او برابر بایرن شکسته شد.

✅ شوامنی هافبک رئال‌مادرید، در حال تبدیل شدن به «رودری دوم» است. رودری هافبک منچسترسیتی تاکنون 71 بازی نباخته. شوامنی نیز در 31 بازی این فصل که در ترکیب حضور داشته، شکست نخورده است (25 پیروزی + 6 تساوی).

✅ در صورت حضور بلینگام در بازی فینال، ستاره انگلیسی رئال رکورد تعداد بازی لیگ قهرمانان با کمتر از 21 سال سن را می‌شکند. بازی فینال 32 امین حضور او خواهد بود. رکورد فعلی مشترکاً در اختیار او و ایکر کاسیاس است.

پینتوس مربی بدنساز رئال برای 9 امین بار به فینال لیگ قهرمانان رسید! 3 بار با یوونتوس (96، 97 و 1998) - 1 بار با موناکو (2004)- 5 بار با رئال (2016، 17، 18، 22 و 2024).

دیشب صعود آنچلوتی و رئال به فینال لیگ قهرمانان قطعی شد. قبل ازین بازی، فیورنتینا با سرمربیگری وینچنزو ایتالیانو، با شکست کلاب‌بروخه بلژیک، صعود خود به فینال کنفرانس اروپا را قطعی کرد. اگر امشب نیز گاسپرینی یا ده‌روسی موفق به صعود به فینال لیگ اروپا شوند. اروپا در تسخیر سرمربیان ایتالیایی خواهد بود!

این آمار ممکن است در روزهای آینده بروزرسانی شود ...



🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹رئال‌مادرید 2-1 بایرن‌مونیخ؛ تحلیلی جذاب و خواندنی از آنچه دیشب در برنابئو گذشت

🔹ویدیو | گل‌های بازی رئال‌مادرید 2-1 بایرن‌مونیخ (اختصاصی فوتبال7- کلیپ کامل همراه با شادی‌های گل)

🔹رئال مادرید 2-1 بایرن‌مونیخ؛ صعود رئال به فینال لیگ قهرمانان و رویارویی با دورتموند در ومبلی

🔹رسمی؛ ترکیب تیم‌های رئال مادرید و بایرن‌مونیخ

🔹صحبت‌های جالب نیستلروی مهاجم سابق رئال: از انتقال امباپه به مادرید تا گل‌های بلینگام در وقت‌های تلف‌شده

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار