فوتبال7

سالروز بازی خاطرانگیز دورتموند ۳ – مالاگا ۲؛ معجزه وست فالن چگونه رقم خورد؟

شبی که کل وست فالن اشک ریخت!

1403/01/22 20:35 علی ساغری

سالروز بازی خاطرانگیز دورتموند ۳ – مالاگا ۲؛ معجزه وست فالن چگونه رقم خورد؟

۱۱ سال از برگزاری یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا می‌گذرد. در تقابل برگشت مرحله یک چهارم نهایی چمپیونز لیگ ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳ تیم بوروسیا دورتموند که یورگن کلوپ را روی نیمکت خود میدید باید به مصاف نماینده اسپانیا؛ یعنی مالاگا میرفت. آن هم در ورزشگاه خانگی خود؛ یعنی سینگال ایدونا پارک. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قرار است درباره یکی از خاطرانگیزترین رویاروییهای تاریخ UCL با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید. 

آن شب در وست فالن چه گذشت؟ 

بازی رفت این دو تیم با نتیجه بدون گل مساوی در ورزشگاه خانگی مالاگا به پایان رسیده بود. همه چیز برای یک برد راحت و صعود شاگردان کلوپ به دور بعد محیا بود. اما آبی و سفیدپوشان اسپانیایی دقیقه ۲۵ توانستند دروازه زنبورها را با ضربه خوآکین باز کنند. کار برای دورتموند سخت شده بود. چرا که با توجه به قانون گل زده در خانه حریف، تساوی ۱ – ۱ هم باعث حذف آن‌ها میشد. این گل توسط رابرت لواندوفسکی در دقیقه ۴۰ پاسخ داده شد تا شاگردان کلوپ نیمه اوّل را بازنده به رختکن نروند. 

در نیمه دوّم هم مالاگا و هم دورتموند برای زدن برتری تلاش کردند. ولی بازهم این تیم میهمان بود که توانست در دقیقه ۸۲ به گل برسد. امید سکونشینان سیگنال ایدونا پارک با این گل تقریبا به پایان رسیده بود و همه فکر میکردند که شاگردان کلوپ با لیگ قهرمانان خداحافظی خواهند کرد. اما ناگهان ورق برگشت و گل دقیقه ۱+۹۰ مارکو رویس، امید اندکی را به اردوی تیمش تزریق کرد. طوری که زنبورها در دقایق پایانی مسابقه سراسر حمله شدند و درنهایت روی ضربه فیلیپه سانتانا؛ بازیکن بزریلی آن فصل دورتموند، دقیقه ۳+۹۰ توانستند دروازه مالاگا را بازکنند. با این نتیجه شاگردان کلوپ به دور بعد صعود کردند و حریف یک تیم پرافتخار در مرحله نیمه نهایی شدند. 

سرنوشت دورتموند در ادامه مراحل بعدی آن فصل لیگ قهرمانان اروپا

زنبورها در مرحله نیمه نهایی آن دوره مقابل رئال مادرید قرار گرفتند. البته آن‌ها در دور گروهی این تورنمنت هم مقابل رقیب اسپانیایی قرار گرفتند که بازی آن‌ها در سیگنال ایدونا پارک به سود دورتموند تمام شد و در سانتیاگو برنابئو هم کهکشانی‌ها با تساوی ۲ – ۲ مقابل رقیب آلمانی خود متوقف شدند. در مسابقه رفت مرحله نیمه نهایی بین این دو تیم، رابرت لواندوفسکی؛ مهاجم وقت زنبورها موفّق به زدن ۴ گل شد و تنها یکی از این گل‌ها روی ضربه رونالدو پاسخ داده شد. 

جبران شکست ۴ بر ۱ در بازی برگشت، قطعا کار هر تیمی نبود. رئالی‌ها در ورزشگاه خانگی خود ۸۰ دقیقه حمله بی‌نتیجه کردند تا اینکه بالاخره بنزما موّفّق شد دروازه رومن وایدنفلر را باز کند. کمی بعد سرخیو راموس دوّمین گل رئال مادرید را هم به ثمر رساند. اما برد دو بر صفر برای صعود به مرحله بعدی کافی نبود و این دورتموند بود که به فینال آن دوره چمپیونز لیگ صعود کرد. 

زنبورها برای کسب دوّمین قهرمانی در UCL باید در ورزشگاه ومبلی لندن، بازی درکلاسیکر را مقابل بایرن مونیخ برگزار می‌کردند. در این مسابقه ابتدا ماریو مانژوکیچ توانست دروازه دورتموند را باز کند، اما کمی بعد ایلکای گوندوغان از روی نقطه پنالتی گل مساوی را به ثمر رساند. این پایان کار نبود و این بار آرین روبن توانست دروازه رقیب هموطن را باز کند و تیمش را به پنجمین قهرمانی اروپا برساند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹رئال مادرید- منچسترسیتی: نکات آماری بازی دیشب

🔹پیش بازی اتلتیکو مادرید - دورتموند؛ اوّلین رویارویی سیمئونه و ترزیچ

🔹پیش بازی بارسلونا – پاریس سنت ژرمن؛ رویارویی تیم‌هایی که اقتدار سابق را ندارند!

🔹ویدیو | خلاصه بازی رئال مادرید 3-3 منچسترسیتی (اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | خلاصه بازی آرسنال 2-2 بایرن مونیخ (اختصاصی فوتبال7)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار