فوتبال7

رئال مادرید- منچسترسیتی: نکات آماری بازی دیشب

6 گل در شب تماشایی فوتبال اروپا به ثمر رسید که سهم هر کدام از دو غول فعلی اروپا، 3 گل بود. درین مقاله از فوتبال7 نگاهی داریم به واقعیات آماری دیدار دیشب.

1403/01/22 14:10 بهروز شیعه‌یان

رئال مادرید- منچسترسیتی: نکات آماری بازی دیشب

- سیتیزن‌ها از 6 دسامبر که در لیگ برتر مغلوب استون‌ویلا شده بودند، شکست نخورده‌اند. با تساوی دیشب، شکست‌ناپذیری سیتیزن‌ها به 26 بازی و 125 روز رسید. حتی نیمکت‌نشین شدن دی‌بروینه نیز خللی در این روند ایجاد نکرد.

- در فصل جاری، آخرین باری که منچسترسیتی 3 گل دریافت کرد، هفته 14 لیگ برتر (12 آذر 1402) بود که تاتنهامِ پوستوغلو 3 بار موفق به گشودن دروازه سیتی شد. بنابراین به نظر می‌رسد که رئال آنچلوتی در فاز هجومی عملکرد بسیار خوبی در بازی دیشب داشته.

- خود سیتیزن‌ها هم آغاز چنین انتظاری را در بازی نداشتند. سیلوا با گلی که 109 ثانیه پس از سوت شروع بازی به ثمر رساند، چهارمین گل خود مقابل رئال را ثبت کرد تا در دوران بازی خود، بیش از هر حریفی به رئال گل زده باشد.

- پس از گل مانزوکیچ در آوریل 2018 (ثانیه 77)، این دومین گل سریع حریفان اروپایی رئال در برنابئو بود. گل مانزوکیچ با پیراهن یوونتوس به ثمر رسید، در همان بازی خاطره‌انگیز در برنابئو که رئال با پنالتی دقیقه پایانی رونالدو و با وجود شکست 3-1، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

- رئال‌مادرید فوراً واکنش نشان داد و با گل رودریگو، نتیجه بازی را کاملاً عوض کرد. با گل دقیقه 14 مهاجم برزیلی، دیدار دیشب به دومین دیدار تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که در 14 دقیقه ابتدایی آن، 3 گل بین دو تیم رد و بدل می‌شود. در دیگر بازی هم ردپای سیتی دیده می‌شود: دیدار جذاب من‌سیتی و تاتنهام در مرحله یک‌چهارم در سال 2019 که ظرف 11 دقیقه، نتیجه 2-2 روی تابلو ورزشگاه نقش بست.

- بهترین گلزن رئال‌مادرید مقابل منچسترسیتی، کریم بنزما با 4 گل زده است. رودریگو در یک قدمی بنزما قرار دارد، هر چند هر 3 گل او در برنابئو به ثمر رسیده است.

- در نیمه دوم، منچسترسیتی کنترل بازی را به دست گرفت و با شوت سرکش فودن کار را به تساوی کشاند. فُرم عالی فودن ادامه دارد. این 22 اُمین گل او در فصل جاری بود- 6 گل بیشتر از تک‌تک فصول پیشین.

- تنها سه بازیکن لیگ برتر هستند که در تمام رقابت‌ها بیش از فودن گلزنی کرده‌اند- هالند هم‌تیمی فودن (30)، اُلی واتکینز از استون‌ویلا (24) و مو صلاح لیورپولی (23).

- در فصل جاری، هیچ بازیکن انگلیسی به اندازه فودن بازی کرده نکرده است (45 بازی در تمام رقابت‌ها) که نشان از اعتماد کامل پپ به او و پیشرفت چشمگیر او دارد.

- فیل فودن در تمام رقابت‌ها، 6 گل خارج از محوطه به ثمر رسانده است، بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر.

- پس از شوت تماشایی فودن، غافلگیری یوشکو گواردیول از راه رسید تا نخستین گل خود برای سیتی را با یک شوت زاویه‌دار تماشایی به ثمر برساند. از سال 2011 و با احتساب تمام رقابت‌ها، این نخستین بار است که سیتی در یک بازی، 3 گل پشت محوطه به ثمر می‌رساند.

- پایان‌بخش جشنواره گل‌ها نیز ضربه والی استثنایی فدریکو والورده بود تا رکورد شکست‌ناپذیری رئال در برنابئو، به 27 بازی برسد (در تمام رقابت‌ها).

- والورده به داد کارلو آنچلوتی رسید تا 200 اُمین بازی او در لیگ قهرمانان، با روزنه امید و با کمی خوش‌بینی پایان یابد.

- پس از تساوی 2-2 رئال و بایرن‌مونیخ در دیدار برگشت نیمه‌نهایی در سال 2018، این نخستین بازی لیگ قهرمانان بود که علی‌رغم کامبک هر دو تیم در طول مسابقه، بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید.

- پیروز نشدن پپ گواردیولا در برنابئو، به 3 بازی رسید (2 مساوی 1 شکست). پیش از این 3 بازی، او 6 پیروزی پیاپی در برنابئو کسب کرده بود.

- هالند باز هم یک شب کم‌فروغ را مقابل رئال سپری کرد. 3 بازی مقابل رئال‌مادرید، 8 شوت شامل 6 شوت در چارچوب ولی بدون گل زده. با احتساب بازی دیشب، رئال‌مادرید به سرسخت‌ترین حریف هالند تبدیل شد.

- پس از مارس 2018 که کلودیو براوو در درون دروازه سیتی قرار گرفته بود، این نخستین بازی منچسترسیتی در مراحل حذفی بود که ادرسون در چارچوب دروازه نبود.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹پیش بازی اتلتیکو مادرید - دورتموند؛ اوّلین رویارویی سیمئونه و ترزیچ


🔹پیش بازی بارسلونا – پاریس سنت ژرمن؛ رویارویی تیم‌هایی اقتدار سابق را ندارند!


🔹ویدیو | خلاصه بازی رئال مادرید 3-3 منچسترسیتی (اختصاصی فوتبال7)


🔹ویدیو | خلاصه بازی آرسنال 2-2 بایرن مونیخ (اختصاصی فوتبال7)


🔹پیش‌بازی رئال مادرید- منچسترسیتی: شبیخون پادشاه به فرماندهی بلینگام یا تثبیت تاج‌وتخت با دی بروینه؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار