فوتبال7

گزارش | شب شیرین اتلتیکومادرید مقابل اینترمیلان در متروپولیتانو چگونه رقم خورد؟

اینتر قدرتمند سیمئونه بر خلاف پیش‌بینی‌ها، حذف شد. در بازی دیشب چه اتفاقی افتاد که اینتر حذف شد؟ با فوتبال‌7 همراه باشید تا مرور مختصری بر آنچه در واندا گذشت، داشته باشیم.

1402/12/24 19:49 بهروز شیعه‌یان

گزارش | شب شیرین اتلتیکومادرید مقابل اینترمیلان در متروپولیتانو چگونه رقم خورد؟

چهارشنبه شب باز هم شاهد یکی دیگر از دراماتیک‌ترین بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا بودیم. دقیقاً به خاطر همین چیزهایش است که لیگ قهرمانان را دوست داریم، به‌خاطر همین شگفتی‌ها، به‌خاطر حذف اینتر منسجم سیمئونه که از آغاز سال 2024 نه تنها شکستی را تجربه نکرده بود، بلکه هر 13 بازی خود را با پیروزی (و بعضاً با اختلاف بالا)، پُشت سر گذاشته بود! اما بزنگاه شکست خوردن اینتری‌ها در سال جدید، در بدترین زمان ممکن از راه رسید. گرداب واندا مترو پولیتانو باز هم قربانی گرفت و این بار نوبت به اینتر رسید تا در حرارت شب‌های اروپایی واندا، ذوب شود.

در آغاز بازی به میل اینتری‌ها پیش می‌رفت و حتی با گل دی‌مارکو، برتری آن‌ها در مجموع 2 بازی به عدد 2 رسید، اما واکنش بموقع اتلتیکو با گل گریزمان که درست 136 ثانیه پس از گل دی‌مارکو به ثمر رسید، سرآغازی شد بر کامبک شاگردان سیمئونه مقابل تیمی که در قلبش جا دارد و از دوران بازیش خاطره‌های زیادی از آن دارد.

دیشب در آسمان مادرید، یک ستاره درخشانتر از بقیه بود، یان اوبلاکی که در چندین و چند صحنه، بازیکنان اینتر از جمله الکسیس سانچز و دیوی کلاسن را ناکام کذاشت.

چند صباحی زمان می‌برد که اینتری‌ها، آنچه در بازی دیشب اتفاق افتاد را هضم کنند: از دست دادن پیروزی 2-0 ، از دست دادن فرصت‌های خوب گلزنی  و در نهایت، شکست در ضربات پنالتی با بازی لائوتارو گلزن آماده اینتری‌ها در نقش اول!

هیچ‌گاه اتلتیکو را دست کم نگیر

روخی بلانکو از شش بازی خود در گروه E مسابقات، 14 امتیاز کسب کردند تا به یک‌هشتم راه یابند، اما با توجه به افت شدید آن‌ها در سال 2024 و بالعکس، اوج گرفتن اینتر در سری آ در سال جاری، قریب به اتفاق پیش‌بینی‌ها اینتر را صعودکننده ازین مرحله می‌دانستند.

اتلتی بازی چهارشنبه شب را در حالی آغاز کرد که در آخرین بازی لالیگایی نیز در دربی کوچک مادرید، 2-0 از کادیز شکست خورده بود، اما طلسم اروپایی واندا، نراتزوری را هم جادو کرد. اتلتیکو از نوامبر 2021 در لیگ قهرمانان در خانه شکست نخورده است. دیشب نیز پس از گل گریزمان، هواداران کمر همت بستند تا این رکورد حفظ شود و با انرژی چند برابری به تشویق تیمشان پرداختند تا شگفتی بزرگ مرحله یک‌هشتم رقم بخورد.

هر چند نمی‌توان از کنار فرصت‌سوزی‌های اینتری‌ها گذشت، اما جو استادیوم احتمالاً نقش شایانی در عدم تمرکز اینتری‌ها داشت. تورام در دقیقه 75 و بارلا در دقیقه 80 موقعیت‌هایی را از دست دادند که در حالت عادی در سری آ، به راحتی تبدیل به گل می‌کردند، به‌ویژه تورام که مهاجم تخصصی است. به هر صورت، اینتری‌ها فرصت کشتن بازی را از دست دادند تا درسوی مقابل، تعویض‌های سیمئونه به بهترین شکل ممکن از فرصت خود استفاده کنند. دپای که درین فصل چندین بار ناجی سیمئونه شده بار دیگر به مدد او آمد و اینتری‌ها را به‌خاطر از دست دادن فرصت کشتن بازی، تنبیه کرد. پس ازین صحنه نیز ریکلمه دیگر تعویض سیمئونه، توپ را با اختلاف به بیرون زد تا حیات اینتری‌ها و سیمونه اینزاگی در لیگ قهرمانان 24-23 ، حداقل برای 30 دقیقه دیگر ادامه داشته باشد.

فصل عالی اروپایی گریزمان

هنگامی که پنالتی لائوتارو به آسمان رفت، همه نگاه‌ها به سمت دروازه‌بان اسلوونیایی رفت، همه دوربین‌ها بر قهرمان اصلی بازی، یان اوبلاک متمرکز شدند، اما واقعیت اینست که بازی دیشب، یک قهرمان خاموش هم داشت. گریزمان که چندی پیش با گلزنی در سوپرجام مقابل رئال‌مادرید، به بهترین گلزن تاریخ اتلتیکومادرید تبدیل شده بود، فصلی عالی را در اروپا سپری می‌کند و گل او به یان زومر، ششمین گل فصل او در هشت بازی اروپایی بود. تنها فصلی که گریزمان آمار گلزنی بهتری در لیگ قهرمانان داشته است، فصل 16-2015 است (7 گل در 13 بازی). با فرض رسیدن به فینال، گریزمان هنوز 5 بازی دیگر برای بهبود آمار خود فرصت دارد و انگیزه مهاجم فرانسوی برای کسب جایزه بهترین گلزن و بهترین بازیکن یوفا می‌تواند بهترین محرک برای نجات فصل بدون جام سیمئونه باشد.

ضیافت پنالتی‌ها، تخصص اتلتیکومادرید

از پنج دیدار آخر لیگ قهرمانان که به پنالتی رفته، 4 دیدار با حضور اتلتیکو برگزار شده است که در %50 آن‌ها به پیروزی رسیده‌اند. با پیروزی دیشب، اتلتی به نخستین تیم اروپایی بدل شد که 3 بار در ضیافت پنالتی‌های پایان بازی پیروز می‌شود. هم‌چنین پس از فصل 16-2015 و حذف بارسلونا، این نخستین باری بود که اتلتی پس از شکست در بازی رفت، موفق به صعود از مرحله حذفی می‌شود. اینتری‌ها نیز نخستین بار از سال 06-2005 در حالی‌که بازی رفت را برده بودند، در مجموع 2 بازی شکست خوردند. و جالب‌تر از همه اینکه، تمامی این اتفاقات برای اتلتیکو با ترکیبی رقم خورد که با 30 سال و 129 روز سن به مُسن‌ترین ترکیب مرحله حذفی لیگ قهرمانان تبدیل شد.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹تحلیل و بررسی عملکرد درخشان پائو کوبارسی پدیده جدید بارسلونا مقابل ناپولی


🔹ویدیو | گل‌ها و پنالتی‌های بازی آرسنال ۱-۰ پورتو


🔹شهرآورد تهران به ایستگاه ۱۰۳ رسید؛ نگاهی به دربی‌های برگزار شده در اسفند ماه


🔹لیورپول ۱ - منچسترسیتی ۱؛ آخرین تقابل کلوپ و گواردیولا در لیگ برتر برنده نداشت!


🔹به مناسبت بازی امشب لیورپول و منچسترسیتی؛ همه چیز درباره آخرین تقابل کلوپ و گواردیولا


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار