لیورپول ۱ - منچسترسیتی ۱؛ آخرین تقابل کلوپ و گواردیولا در لیگ برتر برنده نداشت!

مهمترین بازی هفته بیست و هشتم لیگ برتر انگلیس برنده نداشت!

1402/12/21 5:15 علی ساغری

لیورپول ۱ - منچسترسیتی ۱؛ آخرین تقابل کلوپ و گواردیولا در لیگ برتر برنده نداشت!

یک شنبه شب در حساس‌ترین بازی هفته بیست و هشتم لیگ برتر جزیره، دو تیم مدعی منچسترسیتی و لیورپول در ورزشگاه آنفیلد به مصاف هم رفتند و درنهایت به تساوی یک گله رضایت دادند. این نتیجه رقابت بر سر قهرمانی این تورنومنت را جذاب‌تر از قبل کرد. چرا که سه تیم آرسنال، لیورپول و منچسترسیتی بسیار نزدیک به هم برای بالابردن جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال انگلیس تلاش می‌کنند. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم به بررسی این رقابت جذاب بپردازیم. 

دو نیمه کاملا متفاوت 

در نیمه اول سیتیزن‌ها برتری نسبی داشتند و به گل هم رسیدند. دقیقه ۲۳ بازی بود که جان استونز روی ارسال کرنر کوین دی بروینه در موقعیت مناسب صاحب توپ شد و دروازه کلهر را باز کرد. تا پایان ۴۵ دقیقه اوّل لیورپول هرچه تلاش کرد نتوانست دروازه ادرسون را باز کند و دو تیم برای استراحت بین دو نیمه به رختکن رفتند. با شروع ۴۵ دقیقه دوّم شکل بازی کاملا تغییر کرد. 

لک لک‌های آنفیلد که نمی‌خواستند بدون امتیاز از این بازی خانگی خارج شوند، سر تا پا حمله شدند و خیلی زود تلاششان برای این مهم نتیجه داد. دقیقه ۵۰ بازی الکسیس مک آلیستر توانست دروازه حریف را روی یک ضربه پنالتی باز کند تا همه چیز برابر شود. این پنالتی بدلیل خطای ادرسون مورایس درپی اشتباه مدافعین این تیم هنگام دادن پاس به عقب، بدست آمد. پس از این گل شاگردان کلوپ به حملات بسیار خود ادامه دادند، اما نتیجه‌ای حاصل نشد تا دو تیم امتیاز‌ها را تقسیم کنند. نتیجه تساوی، هفتمین بار است که در تاریخ رقابتهای کلوپ و گواردیولا از بدست میاید.

شب کم فروغ هالند 

قطعا هالند در چند بازی اخیر تیمش درحد انتظارات ظاهر نشده است. او در بازی مقابل لیورپول هم به ناکامی‌های خود ادامه داد. ستاره بلژیکی سیتیزن‌ها تنها ۲۱ بار موفق شد توپ را لمس کند و تنها یک بار توانست در محوطه جریمه به توپ برسد. او یکبار توانست به سمت دروازه کلهر شوت بزند و این ضربه توسط گلر ایرلندی لیورپول مهار شد.

 

بازهم ماجرای دی بروینه و گواردیولا 

دقیقه ۶۹ بود که سرمربی منچسترسیتی هافبک بلژیکی تیم خود را تعویض کرده و متئو کواچیچ را به زمین بازی فرستاد. این تصمیم مرد اسپانیایی نیمکت سیتیزنها بازهم ناراحتی دی بروینه را به همراه داشت. این اتفاق قبلا هم بین این دو نفر افتاده بود. حتما بخاطر دارید که فصل گذشته و در بازی منچسترسیتی و رئال مادرید، کوین دی بروینه در واکنش به تذکرات متعدد گواردیولا از او با عصبانیت خواست که سکوت کند. بعد از تعویض این بازیکن تاثیرگذار و ابراز ناراحتی او، گواردیولا به سمت او رفت و دلیل تعویض او را توضیح داد. سرمربی سیتیزنها در واکنش به این رفتار بازیکن خود گفت: «بابت ناراحتی او خوشحالم. زیرا او در بازی بعدی تلاش می‌کند من را از تصمیمی که گرفتم پشیمان کند» 

انتقاد شدید کلوپ از داور بازی و کمک داوران ویدیویی

یکی از صحنه‌های مهم این بازی، برخورد پای دوکو به سینه مک آلیستر در محوطه جریمه سیتیزن‌ها بود. داور در تصمیمی عجیب تصمیم به ادامه بازی بعد از وقوع این برخورد گرفت. یورگن کلوپ؛ سرمربی لیورپول بعد از دیدن این تصمیم مایکل اولیور شدیدا از او و کمک داوران ویدیویی انتقاد کرد. او گفت: «همه جای دنیا این صحنه خطا بوده و فرد باید با کارت زرد جریمه شود. تمامی فوتبالی‌های دنیا این صحنه را پنالتی اعلام می‌کنند و کسی که این صحنه را پنالتی نداند، فوتبال بلد نیست.» 

بهترین نتیجه برای آرتتا و تیمش

آرسنال، دیگر تیم مدعی این فصل که روز شنبه با برتری مقابل برنتفورد به صدر رسیده بود، با این تساوی همچنان صدرنشین ماند. شاگردان میکل آرتتا با لیورپول رده دوّمی هم امتیاز بوده و بدلیل تفاضل گل بیشتر رتبه اوّل را دراختیار دارند. سیتیزن‌ها هم با یک امتیاز اختلاف هم اکنون در رده سوّم قرار دارند.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹به مناسبت بازی امشب لیورپول و منچسترسیتی؛ همه چیز درباره آخرین تقابل کلوپ و گواردیولا

🔹زندگی نامه ورزشی و جذاب دیوید بکهام؛ اسطوره‌ای خوشتیپ از جنس فوتبال

🔹ویدیو | سوپرگل انفرادی لامین یامال به مایورکا

🔹پیشخوان فوتبال7 : جدال حساس صدرنشینی در انگلیس و رقابت سهمیه در ایتالیا

🔹گزارش | بهترین بازیکن حال‌حاضر لیگ برتر کیست؟ فیل فودن، دکلان رایس، ...؟

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7