فوتبال7

شهرآورد تهران به ایستگاه ۱۰۳ رسید؛ نگاهی به دربی‌های برگزار شده در اسفند ماه

آیا قهرمان لیگ 23 در این بازی تعیین میشود؟

1402/12/22 21:18 علی ساغری

شهرآورد تهران به ایستگاه ۱۰۳ رسید؛ نگاهی به دربی‌های برگزار شده در اسفند ماه

بار دیگر فوتبال ایران در روز چهارشنبه ۲۳ اسفند قرار است به اوج هیجان خود برسد و فوتبال دوستان انتظار برگزاری صد و سومین شهرآورد پایتخت را می‌کشند. درست مانند چند فصل گذشته، علاوه بر حیثتی بودن این بازی، حساسیت جدولی این مسابقه هم به هیجان آن اضافه می‌کند. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قرار است نگاهی به وضعیت دو تیم مدعی تهرانی تا پیش از این رقابت بندازیم. در بخش دیگری از مطلب هم آماری جالب درباره دربی‌های برگزار شده در ماه اسفند ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید. 

دربی اوّلی‌های پرسپولیس و استقلال

اوسمار ویرا قرار است برای نخستین بار به عنوان سرمربی، دربی پایتخت را تجربه کند. اما او تنها دربی اوّلی تیمش نیست. بلکه مربی دروازه بانان سرخ ها؛ یعنی جورسی آنیسیو و همچنین رافائل گونزالوس تولدو؛ دستیار سرمربی پرسپولیس، انتظار نخستین تجربه حضور خود در پرهیجان‌ترین بازی فوتبال ایران را می‌کشند. درمیان بازیکنان این تیم هم عبدالکریم حسن، اوستون اورونوف و ابوالفضل بابایی قرار است حضور در اوّلین شهرآورد را تجربه کنند. 

درمقابل هم نیمکت استقلال و هم بازیکنان این تیم آشنایی زیادی با این مسابقه حساس دارند. در اردوی آبی‌ها تنها بازیکنی که تا پیش از این حضور در شهرآورد پایتخت را تجربه نکرده است، جلال الدین ماشاریپوف می‌باشد. او در چند بازی اخیر تیمش بسیار باانگیزه نشان داده و بسیاری از هواداران استقلال برای گلزنی رویش حساب کرده اند. 

عالیشاه در انتظار یک دستاورد بزرگ 

درمیان بازیکنان دو تیم، می‌توان امید عالیشاه را یکی از باتجربه ترین‌ها از نظر حضور در دربی دانست. او تا پیش از بازی روز چهارشنبه در شهرآورد‌های متعددی برای تیمش به میدان رفته و سه بار دروازه رقیب سنتی را باز کرده است. درصورتی که او موفق شود بازی دیگر به استقلال گلزنی کند، با رکورد ۴ گل در دربی، کنار نامهایی مانند امیر ارسلان مطهری، همایون بهزادی، فرهاد مجیدی و مجتبی جباری قرار می‌گیرد. 

آیا طلسم بزرگ استقلال می‌شکند؟ 

جواد نکونام با بازی دادن به زوج ماشاریپوف – بلانکو تلاش می‌کند به یک حسرت طولانی هواداران استقلال پایان بدهد. از آخرین بازی که آبی ها، اولین گل دربی را در جریان بازی به ثمر رسانده‌اند بیش از سه سال می‌گذرد. آخرین بار ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹ بود که امیر ارسلان مطهری در همان دقایق ابتدایی موفق شد دروازه سرخ‌ها را باز کرده و تیمش را پیش بیاندازد. از آن بازی به بعد در تمامی رویاروییهای گل دار دو تیم، این پرسپولیس بوده که اوّل موفق به بازکردن دروازه حریف شده است. 

سید حسین حسینی و یک حسرت بزرگ در دربی

گلر باتجربه آبی‌ها که این فصل عملکردی به مراتب بهتر نسبت به پارسال از خود نشان داده، تلاش می‌کند با بسته نگه داشتن دروازه خود به یک حسرت طولانی پایان بدهد. او از سال ۱۳۹۶ درون دروازه تیمش حضور داشته و همچنین تجربه ۱۱ دربی را در کارنامه دارد. اما هیچ یک از این دربی‌ها با برتری استقلال به پایان نرسیده اند. نحستین بار آبان ماه ۱۳۹۶ بود که گلر دوّم تیم ملی شهرآورد را تجربه کرد و شاهد باخت تیمش روی ضربه پنالتی علی علیپور بود. 

نگاهی به تمام دربی‌های برگزار شده در اسفند؛ آماری امیدوار کننده برای هواداران استقلال 

دو تیم محبوب تهرانی تا به امروز ۱۱ رقابت خود را در اسفند ماه برگزار کرده اند. آبی‌های پایتخت موفق به کسب ۵ برد از این ۱۱ مسابقه شده اند. آخرین برد آن‌ها در ماه پایانی سال به حدود ۶ سال پیش برمیگردد. جایی که تیم تازه جان گرفته وینفرد شفر با حضور بازیکنانی چون مامه تیام، سرور چپاروف، امید ابراهیمی و علی قربانی بازی قابل احترامی را ارائه داد و با گل وریا غفوری به برتری رسید. آخرین بازی برگزار شده دو تیم در اسفند ماه به دو سال پیش بازمیگردد که آبی‌ها با گل دقایق پایانی رودی ژستد توانستند از شکست فرار کنند. درمقابل سرخ‌پوشان پایتخت فقط یک بازی برگزار شده در این مقطع زمانی را در وقت قانونی برده و ۴ بازی هم به تساوی رسیده است. 

بزرگترین غایبان دربی ۱۰۳

علی رغم اینکه دست جواد نکونام برای حضور در این مسابقه تقریبا باز است، اما در اردوی پرسپولیس چنین وضعیتی دیده نمی‌شود. اوسمار ویرا برای این بازی بزرگ دو بازیکن کلیدی خود را دراختیار ندارد. محمد حسین کنعانی زادگان و گیورگی گولسیانی دو مدافع باتجربه سرخ‌ها هستند که بدلیل محرومیت و مصدومیت امکان همراهی تیمشان را ندارند. درمقابل استقلال غایب خاصی برای شهرآورد ۱۰۳ ندارد. چندی پیش خبر احتمال نبود ماشاریپوف و فخرالدینی هواداران این تیم را نگران کرده بود. اما این دو بازیکن با حضور خود در اردوی تیمشان خیال آبی دلان را راحت کردند.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹لیورپول ۱ - منچسترسیتی ۱؛ آخرین تقابل کلوپ و گواردیولا در لیگ برتر برنده نداشت!

🔹به مناسبت بازی امشب لیورپول و منچسترسیتی؛ همه چیز درباره آخرین تقابل کلوپ و گواردیولا

🔹زندگی نامه ورزشی و جذاب دیوید بکهام؛ اسطوره‌ای خوشتیپ از جنس فوتبال

🔹ویدیو | سوپرگل انفرادی لامین یامال به مایورکا

🔹پیشخوان فوتبال7 : جدال حساس صدرنشینی در انگلیس و رقابت سهمیه در ایتالیا


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار