فوتبال7

پیشخوان فوتبال7 : جدال حساس صدرنشینی در انگلیس و رقابت سهمیه در ایتالیا

به روال هفته‌های گذشته، در بخش جدید فوتبال7 به نام «پیشخوان»، بازی‌های مهم این هفته در لیگ‌های اروپایی را بررسی می‌کنیم. این هفته نیز بررسی دو دیدار حساس در انگلیس و ایتالیا را برای شما روی پیشخوان فوتبال7 گذاشته‌ایم.

1402/12/19 0:32 بهروز شیعه‌یان

پیشخوان فوتبال7 : جدال حساس صدرنشینی در انگلیس و رقابت سهمیه در ایتالیا
لیگ برتر انگلیس: لیورپول-منچسترسیتی

سیتیزن‌ها در حالی چمدان خود را به مقصد آنفیلد می‌بندند که 19 بازی است شکست نخورده‌اند. با اینکه آبی‌های منچستر در فُرم بسیار خوبی به سر می‌برند، اما آمار از برد تیم مهمان حمایت نمی‌کند. در 30 بازی اخیر دو غول فوتبال جزیره، فقط دو بار تیم مهمان با 3 امتیاز بازی، به خانه برگشته است. به‌علاوه قرمزهای بندر لیورپول در 20 بازی آخر لیگ در آنفیلد، فقط یک بار از منچسترسیتی شکست خورده‌اند: شکست 4-1 که در سال 2021 اتفاق افتاد و البته به‌علت همه‌گیری کرونا، هواداری در ورزشگاه نبود تا شعار معروف « تو هیچ‌گاه تنها قدم نخواهی زد» را سر دهد !

از یک جنبه دیگر، آمار به سود شاگردان پپ است. در 8 بازی آخر دو تیم در لیگ برتر، چه در آنفیلد و چه اتحاد، لیورپول فقط یک بار پیروز شده (4 مساوی و 3 شکست) که برد 1-0 فصل پیش در دور رفت لیگ در آنفیلد بود.

به‌طور کلاسیک بازی دو تیم سیتی و لیورپول، از بازی‌های لیگ برتر است که تیم مهمان کمترین شانس برد را داراست (%11- 6 به 53).

یکی از ویژگی‌های اصلی دو تیم در رقابت‌های این فصل لیگ برتر، تبدیل باخت به پیروزی است. لیورپول 22 امتیاز و سیتی 21 امتیاز را از طریق کامبَک در بازی‌ها کسب کرده‌اند. اما در رقابت رودروی دو تیم در لیگ، در 19 بازی آخر، فقط 1 بار پیش آمده است که تیمی که گل اول را زده، شکست بخورد (شکست 1-4 فصل پیش قرمزها در اتحاد).

سیتی هر 9 بازی آخر خارج از خانه خود در تمام رقابت‌ها را پیروز شده و 25 گل به ثمر رسانده. تیم گواردیولا تاکنون دو بار موفق شده که به 10 پیروزی متوالی خارج خانه دست یابد. ذهنیت قهرمانی و روحیه جنگندگی کاملاً در شاگردان پپ ریشه کرده و آن‌ها توانسته‌اند در چندین بازی خارج از خانه این فصل که عقب افتاده بودند، پیروز شوند، از جمله دو پیروزی 3-1 در خانه اورتون و برنتفورد. هر چند سیتی در زمین تیم‌های مدعی این فصل، همچون آرسنال و ویلا، متحمل شکست شده است، اما در مجموع عملکرد خارج از خانه آن‌ها رضایت‌بخش بوده و این شکست‌ها نیز در نبود مهره‌های کلیدی مانند دی‌بروینه، رقم خورده است.

سیتی، تنها جک گریلیش و یوشکو گواردیول را در اختیار ندارد، اما لیست غایبان کلوپ، لیست بلندبالاییست و بکر، جونز، ژوتا، ماتیپ، آرنولد، خرافنبرخ و تیاگو، یا مصدومند یا محروم. در میانه این تعداد مصدوم و محروم، بازگشت صلاح درین بازی، شاید بهترین خبر برای کلوپ باشد.

هر دو تیم، پس از یک برد قاطع اروپایی به این بازی می‌رسند. سیتیزن‌ها در مجموع رفت‌وبرگشت 6-2 کپنهاگن را از پیش رو برداشتند و لیورپولی‌ها نیز در خانه اسپارتاپراگ در دور رفت لیگ اروپا، به پیروزی قاطعانه 5-1 دست یافتند. آمادگی مهاجمان دو تیم در بازی‌های اخیر، از جمله هالند، فودن و نونیز، نوید یک بازی جذاب و احتمالاً پر گل را می‌دهد. البته نبرد هافبک‌ها نیز نبردی کلیدی خواهد بود، هافبک‌های ظریفتر و تکنیکی‌تر پپ گواردیولا مانند دی‌بروینه، استونز و رودری که به‌دنبال تسلط سیتی بر بازی هستند و در آن سوی میدان، هافبک‌های قدرتی‌تر و کلاسیک‌تر یورگن کلوپ مانند مک‌آلیستر، سوبوسلای و واتارو اندو که به دنبال انسداد راه‌های نفوذ سیتی و توپربایی‌های حیاتی خواهند بود . حتماً شما هم مثل ما یادتان هست که کلوپ در پایان این فصل، از جمع قرمزها جدا خواهد شد! بنابراین فوتبال7 شما را به تماشای آخرین و شاید هم حساسترین دیدار یورگن کلوپ و گواردیولا در لیگ برتر در ساعت 19 و پانزده دقیقه غروب یکشنبه، دعوت می‌کند.



سری آ ایتالیا: فیورنتینا- رم

پیش‌بازی خود را از میزبان آغاز می‌کنیم که پس از یک کامبک عالی در لیگ کنفرانس اروپا، پا به این بازی خواهند گذاشت. بنفش‌های شهر فلورانس، پنج‌شنبه شب پس از به ثمر رساندن یک گل زودهنگام مقابل مکابی‌حیفا، دو بار عقب افتادند و هر دو بار نتیجه را جبران کردند. در نهایت نیز در دقیقه 95 گل چهارم را به ثمر رساندند تا بازی باخته را با یک برد شیرین اروپایی عوض کنند. اما در عرصه داخلی، مردان وینچنزو ایتالیانو از ابتدای سال 2004، ضعیف ظاهر شده‌اند و از 9 بازی خود در سری آ، تنها 2 پیروزی کسب کرده‌اند. یکی از دلایل این روند ضعیف، احتمالاً اینست که فیورنتینا در بیشتر این باز‌ی‌ها مهمان بوده است (5 بازی از 9 بازی که حاصل آن 3 شکست و 2 تساوی بوده). اما در آرتمیو فرانکی، فیورنتینا به یک تیم دیگر بدل می‌شود. آخرین پیروزی خانگی آن‌ها در سال جاری، پیروزی 2-1 برابر لاتزیو بود و از 11 بازی آخر خانگی، در 9 بازی به پیروزی رسیده‌اند. فیورنتینایی‌ها اگر به دنبال کسب مجدد سهمیه اروپایی هستند، باید این رکورد خوب خانگی را برابر رم آماده این روزها حفظ کنند، به‌خصوص اینکه اختلاف امتیاز آن‌ها با تیم‌های بالاتر در جدول، چندان زیاد نیست و حتی می‌توانند به کسب سهمیه چمپیونزلیگ نیز امیدوار باشند.

گرگ‌های ماده که با ده‌روسی جان تازه‌ای گرفتند، با روحیه‌ای بالا به فلورانس سفر می‌کنند. برد کوبنده 4-0 برابر برایتون ده‌زربی که از تیم‌های خوب لیگ برتر محسوب می‌شود، آمار پیروزی‌های متوالی رم تحت هدایت ده‌روسی را به عدد 5 رساند. تفاوت چشمگیر تیم ده‌روسی و تیم مورینیو، در عملکرد هجومی رُمی‌ها کاملاً نمایان است. 15 گل درین 5 پیروزی متوالی، از جمله 8 گل در دو بازی آخر برابر برایتون و مونزا، نشان می‌دهد که سکان هدایت رمی‌ها، این بار به یک مرد شجاع و نترس سپرده شده است. دیبالا ، به‌عنوان رهبر هجومی رمی‌ها، به معنای واقعی کلمه عصای دست ده‌روسی بوده و بهترین خوشامدگویی را از گلادیاتور سابق داشته است. گلزنی او در 8 بازی اخیر در تمام رقابت‌ها، کمک شایانی به تغییر حال‌وهوای تیم کرده است. با توجه به بازی‌های سخت رقبای رم درین هفته (بازی آتالانتا در زمین یوونتوس و پذیرایی بولونیا از اینتر)، احتمال امتیاز دادن آن‌ها بالاست. بنابراین رمی‌ها اگر به دنبال ادامه صعود در جدول و کسب سهمیه چمپیونزلیگ هستند، محکوم به کسب پیروزی درین بازی هستند. بازی‌های پرگل رم در هفته‌های اخیر و هم‌چنین نمایش‌های پرگل فیورنتینا در خانه (یا پیروزی‌های پر گل یا تساوی‌های پرگل)، نوید یک بازی جذاب را می‌دهد که احتمالاً بالای 5. 1 گل خواهد داشت. بنابراین فوتبال7 شما را به تماشای دیدار بنفش‌های فلورانس و یادگاران توتی در ساعت 23 و پانزده دقیقه یکشنبه شب دعوت می‌کند.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹گزارش | بهترین بازیکن حال‌حاضر لیگ برتر کیست؟ فیل فودن، دکلان رایس، ...؟


🔹نگاهی به شروع دور برگشت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا؛ از درخشش امباپه تا اعاده حیثیت بایرن


🔹بررسی تمامی خریدهای چلسی در دوران تاد بولی


🔹تن‌هاخ، بازنده بازی‌های بزرگ: بررسی دلایل ناکامی دوباره تن‌هاخ در دربی منچستر


🔹منچستر سیتی ۳ – منچستر یونایتد ۱؛ سیتیزن‌ها در دربی باخت نمی‌دهند!


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار