فوتبال7

نگاهی به شروع دور برگشت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا؛ از درخشش امباپه تا اعاده حیثیت بایرن

در آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

1402/12/17 16:8 علی ساغری

نگاهی به شروع دور برگشت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا؛ از درخشش امباپه تا اعاده حیثیت بایرن

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی چمپیونز لیگ، سه شنبه و چهارشنبه با برگزاری ۴ بازی آغاز شد و غول‌های اروپایی موفق به حذف رقبای خود شدند. رئال مادرید، پاریس سن ژرمن، بایرن مونیخ و منچسترسیتی تیم‌هایی بودند که با کسب نتیجه دلخواه جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کردند. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم به حواشی و نکات آماری این چهار مسابقه بپردازیم. با ما همراه باشید. 

غول‌های اروپایی، قدرت‌های نوظهور را کنار زدند! 

شاید کمتر کسی احتمال میداد تیم‌هایی مانند رئال سوسیداد و یا کپنهاگن بتوانند برابر رقبایی مانند پاریس سنت ژرمن و یا منچستر سیتی قدرت نمایی کنند. لایپزیش؛ پدیده سالهای اخیر فوتبال آلمان هم علی رغم نمایش قابل احترام، نتوانست برابر پرافتخارترین تیم اروپا حرفی برای گفتن داشته باشد. البته که بازی رئال مادرید با این رقیب آلمانی حواشی دیگری هم داشت که در ادامه این مطلب آن‌ها را مطرح خواهیم کرد. 

رئال سوسیداد ۱ – پاریس سن ژرمن ۲؛ امباپه در کمین ابراهیموویچ و شوچنکو 

نماینده فوتبال اسپانیا که در بازی رفت با نتیجه دو بر صفر شکست خورده بود، در مسابقه برگشت نیز نتوانست این نتیجه را جبران کند. هردو گل پاریس سن ژرمن توسط کیلیان امباپه ستاره جوان این تیم به ثمر رسید. حال این بازیکن با ۴۴ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا، در رده یازدهم برترین گلزنان این رقابت‌ها قرار دارد. او با ابراهیموویچ و شوچنکو تنها دو گل فاصله دارد. باید ایستاد و دید که آیا او می‌تواند به رکورد کریستیانو رونالدو در این رقابت‌ها برسد یا خیر؟ 

علی رغم اینکه او همچنان فرصت برای رسیدن به این دستاورد دارد، اما فاصله‌اش تا تعداد گل‌های رونالدو بسیار زیاد و حدود ۱۰۰ عدد است. رکورد امباپه در بازی‌های بیرون از خانه تیمش در لیگ قهرمانان، بسیار قابل تحسین است. او روی ۳۶ گل تاثیر مستقیم داشته و از این بین ۲۵ گل را خودش به ثمر رسانده است. 

بایرن مونیخ ۳ – لاتزیو ۰؛ بالاخره توخل خودی نشان داد. 

یاران هری کین در تیم بایرن مونیخ به خوبی شکست در بازی رفت مقابل لاتزیو را جبران کردند. ابتدا این بازیکن انگلیسی دقیقه ۳۵ موفق شد قفل دروازه شاگردان ساری را بشکند. سپس مولر در وقت‌های اضافه نیمه اول توانست برتری تیمش را با زدن گل دوّم تثبیت کند و پس از آن هری کین دومّین گل خود و سومین گل بایرن مونیخ را دقیقه ۶۶ وارد دروازه حریف کرد. دومین گل بایرن مونیخ درحالی توسط توماس مولر به ثمر رسید که این بازیکن تا پیش از شروع بازی شدیدا از سوی ماریو باسلر، ستاره سابق فوتبال آلمان مورد حمله قرار گرفته بود. البته که خوشحالی توماس توخل؛ سرمربی قرمز‌های مونیخ، خیلی بعد از پایان بازی دوام نیاورد. چرا که انگشت پای او پیش از رسیدن به محل کنفرانس خبری شکست. 

رئال مادرید ۱ – ۱ لایپزیش؛ توقف کهکشانی‌ها در شب تاریخ‌سازی سانتیاگو برنابئو

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، مصادف با تولد ۱۲۲ سالگی باشگاه رئال مادرید بود. کهکشانی‌ها با چراغ سبزی که از یوفا دریافت کرده بودند رقابت خود با لایپزیش را زیر سقف‌های بسته ورزشگاه خانگی خود برگزار کردند و علی رغم گلزنی وینیسیوس در دقیقه ۶۵، کمی بعد گل تساوی را دریافت کرده و تولد تیمشان را با تساوی جشن گرفتند. زننده گل رئال مادرید در بخشی از این بازی کم مانده بود ویلی اوربان را خفه کند. 

با این حال، این نتیجه سبب حذف لایپزیش و افت رتبه این تیم درمیان تیم‌های اروپایی شد و بدین ترتیب بجای شاگردان مارکو روزه، تیم دورتموند به جام باشگاه‌های جهان صعود کرد. این تورنومنت یک رقابت ۳۲ تیمی است که سال ۲۰۲۵ در کشور آمریکا برگزار می‌شود. 

منچسترسیتی ۳ – کپنهاگن ۱؛ خط نشان گواردیولا برای صدرنشین! 

سیتیزن‌ها در شبی که میزبان نماینده دانمارک بودند، توانستند با نتیجه‌ای درست مانند بازی رفت مقابل این تیم به برتری برسند. این برد روحیه یاران ارلینگ هالند را برای دیدار حساس روز یکشنبه برابر لیورپول افزایش داد. منچسترسیتی قرار است در ورزشگاه آنفیلد به مصاف صدرنشین لیگ جزیره برود. البته شیرینی این برد با مصدومیت بسیار دردناک بازیکن منچسترسیتی؛ یعنی ماتئوس نونز تلخ شد. این مصدومیت ظاهری وحشتناک به انگشتان این بازیکن داد.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹بررسی تمامی خریدهای چلسی در دوران تاد بولی

🔹تن‌هاخ، بازنده بازی‌های بزرگ: بررسی دلایل ناکامی دوباره تن‌هاخ در دربی منچستر

🔹منچستر سیتی ۳ – منچستر یونایتد ۱؛ سیتیزن‌ها در دربی باخت نمی‌دهند!

🔹پیشخوان فوتبال7: بررسی بازی‌های مهم هفتگی اروپا، از دربی منچستر تا جدال ناپل

🔹سیمونه اینزاگی، آقای معمولی اینتری‌ها؛ نگاهی به انقلاب اینزاگی در اینترمیلان


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار