فوتبال7

بررسی کامل بازی بزرگ هفته‌ی لیگ برتر- سپاهان 1-0 پرسپولیس؛ سرخ‌ها از جام دور شدند

سپاهان با نمایشی برتر و گل تماشایی رضا اسدی موفق شد پرسپولیس را شکست دهد.

1402/08/22 19:34 علی ساغری

بررسی کامل بازی بزرگ هفته‌ی لیگ برتر- سپاهان 1-0 پرسپولیس؛ سرخ‌ها از جام دور شدند
سپاهان ۱ – پرسپولیس ۰؛ طلسم نقش جهان بالاخره شکسته شد!

شاگردان خوزه مورایس در یک بازی زیبا و پرهیجان موفق شدند به روند ناکامی‌های خود برابر پرسپولیس پایان بدهند و در استادیوم نقش جهان اصفهان برابر شاگردان یحیی گل محمدی به پیروزی برسند. شکست قرمزپوشان پایتخت از یکسو و پیروزی ذوب آهن در بازی برابر نساجی سبب شد تا فعلا رده دوم جدول از مدافع عنوان قهرمانی گرفته شود. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم به بررسی کامل حواشی مربوط به این مسابقه بپردازیم. با ما همراه باشید.

بردی به اندازه تسکین موقت دردهای سپاهان

مدت زیادی از صدور حکم کسر ۴ امتیاز از سپاهان نگذشته است. همچنین تصمیم AFC مبنی بر نتیجه بازی سپاهان و الاتحاد هم مزید بر علت بود تا زردپوشان اصفهانی یکی از بحرانی‌ترین مقاطع خود را تجربه کنند. اما پیروزی ارزشمند برابر پرسپولیس مدعی می‌تواند مرحم خوبی برای شاگردان مورایس باشد و انگیزه آن‌ها را برای جبران اتفاقات افتاده در ادامه راه افزایش دهد. این درحالی که است که دیگر تیم پرطرفدار تهرانی؛ یعنی استقلال هم تا پیش از این در ورزشگاه نقش جهان برابر سپاهان شکست خورده بود.

اعاده حیثیت سپاهانی‌ها در شهر خود

اگر نگاهی به تقابل‌های لیگ برتر بندازید، خودتان پی خواهید برد که سپاهان از نظر کسب پیروزی برابر پرسپولیس رکورد دار است. با این حال در سال‌های اخیر این تیم نتوانسته است قرمزپوشان تهرانی را در ورزشگاه خانگی شکست دهد. آخرین باری که زردپوشان توانستند این تیم قرمزپوش تهرانی را در اصفهان شکست دهند به لیگ پانزدهم بازمیگردد. از آن روز به بعد سپاهان و پرسپولیس در نه بازی مقابل هم به میدان رفته‌اند و هیچ بازی به نفع زردپوشان نصف جهان به پایان نرسیده بود. این را هم می‌دانید که ورزشگاه نقش جهان چند سالی امکان میزبانی کردن از مسابقات فوتبال را نداشت. آخرین باری که سپاهان موفق شده بود در الکلاسیکوی ایران مقابل پرسپولیس آن هم در ورزشگاه نقش جهان به پیروزی برسد به ۱۷ سال قبل باز میگردد.

قطع شدن نوار نباختن‌های پرسپولیس

سال ۱۴۰۲ برای پرسپولیس رویایی شروع شد. آن‌ها توانستند حدفاصل کمتر از سه ماه به یک سه‌گانه رویایی برسند و تا پیش از بازی این فصل مقابل ذوب آهن اصفهان در آزادی در هیچ بازی امتیاز از دست نداده بودند. علی رغم شکست این تیم مقابل النصر در بازی اول لیگ قهرمانان آسیا، این تیم همچنان در رقابت‌های داخلی بدون باخت بود تا اینکه این بازی حساس در نقش جهان را واگذار کرد.

نبرد بازیکنان با تیم سابق خود

بازیکنان بسیاری را می‌توان در ترکیب دو تیم دید که سابقه بازی در تیم حریف را دارند. در لیست بازیکنان سپاهان هم اکنون شهریار مغانلو، فرشاد احمد زاده، رضا اسدی، عیسی آل کثیر و رامین رضاییان سابقه بازی در پرسپولیس را داشتند. البته به گلزن آخرین دربی لیگ برتر یعنی عیسی آل کثیر در مسابقه دیروز فرصت بازی نرسید. در لیست بازیکنان پرسپولیس هم سروش رفیعی، یاسین سلمانی و گیورگی گولسیانی سابقه پوشیدن پیراهن زرد رنگ را دارند.

اعاده حیثیت رضا اسدی مقابل چشمان یحیی

رضا اسدی در لیگ بیست و یکم بازیکن پرسپولیس بود و تجربه شاگردی یحیی گل محمدی را در آن مقطع زمانی بدست آورد. اما در پایان این فصل از فوتبال ایران به بدترین شکل ممکن اسدی از سوی مربی سرخ‌ها کنار گذاشته شد. حال با گل زیبایی که این بازیکن به ثمر رساند، به نوعی نشان داد که کنار گذاشتن و نخواستن این بازیکن پیشمانی به همراه دارد. در طول این بازی دروازه علیرضا بیرانوند بارها تهدید شد. به خصوص شوت محکم میلاد زکی‌پور و موقعیت تک به تک شهریار مغانلو از مهم‌ترین موقعیت‌هایی بودند که گلر تیم ملی فوتبال ایران توانست دروازه تیم را بسته نگه دارد. اما بعد از «چطوری کریس؟» و همچنین «چطوری ژاوی» در سال ۲۰۱۸ این بار امکان مطرح شدن جمله «چطوری رضا؟» محقق نشد.

نکته جالب درباره دو بازیکن سپاهان

کمی قبل‌تر خدمت شما گفتیم که آخرین برد سپاهان در اصفهان مقابل پرسپولیس به هشت سال پیش یعنی ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ بازمیگردد. در آن زمان رامین رضاییان و فرشاد احمد زاده بازیکن پرسپولیس بودند. در آن بازی زردپوشان اصفهانی با گل‌های احسان حاج صفی، محمد رضا خلتعبری، هادی عقیلی و گل به خودی مایکل اومانیا با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسیدند. دو گل قرمزها را مهدی طارمی و امید عالیشاه به ثمر رساندند. عالیشاهی که هنوز هم در ترکیب مدافع عنوان قهرمانی حضور دارد.


این مطلب را هم بخوانید:

به بهانه درگیری رفیعی و کنعانی زادگان؛ معروف‌ترین درگیری‌های بازیکنان هم تیمی

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار