دلیل شادی گل لامین یامال ستاره بارسلونا مشخص شد: چرا یامال عدد 304 را نشان می‌دهد؟

یامال پس از سوپرگلش مقابل فرانسه باز هم شادی گل خاصش را اجرا کرد. اما دلیل این نوع شادی چیست؟!

1403/04/20 17:54 بهروز شیعه‌یان

دلیل شادی گل لامین یامال ستاره بارسلونا مشخص شد: چرا یامال عدد 304 را نشان می‌دهد؟

لامین یامال در 31 می 2023 در مسابقات زیر 17 ساله‌های اروپا (Euro U17)، با یک سوپرگل دروازه نوجوانان فرانسه را باز کرد و کمتر از یک سال بعد، در یورو 2024، باز هم با یک سوپرگل دروازه فرانسه را گشود اما این بار در رده بزرگسالان! یامال در حالی در دیدار دیشب مقابل فرانسه خوش درخشید که 3 روز دیگر، 13 جولای، تولد 17 سالگی اوست! این سطح از پیشرفت ناگهانی از تیم نوجوانان به بزرگسالان و گل‌زنی در نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا، نوید یک ستاره بلندمدت را می‌دهد.

یامال مثل هر ستاره دیگری، یک شادی گل خاص نیز برای خودش اِبداع کرد. یامال پس از گل‌زنی، با انگشتان دستش عدد 304 را نشان می‌دهد. اما این عدد چیست؟ کُد پستی روکافوندا (Rocafonda)، منطقه‌ای در حومه شهر بارسلونا که یامال در آن پرورش یافت.

یامال در محتوا و کمپین‌‌های تبلیغاتی که برای او در نظر گرفته شده نیز این حرکت را تکرار می‌کند. به‌علاوه، این اعداد در آی‌دی پدر لامین یامال نیز دیده می‌شوند: hustle_hard_304.

منطقه روکافوندا که 40 دقیقه با جنوب شرق بارسلونا فاصله دارد، یکی از مناطق بسیار فقیرنشین کاتالونیا است. حزب وُکس (Vox) یک حزب دست‌راستی افراطی در اسپانیا است که اظهارت توهین‌آمیزی را نسبت به مردم این منطقه مطرح کرد. در واکنش به این اظهارات، پدر یامال، مونیر نزراوی، در سال 2023 به سمت خیمه تبلیغاتی که این حزب برای انتخابات برپا کرده بود، تخم‌مرغ پرتاب کرد و به‌خاطر این اقدام 600 یورو جریمه شد. اشاره یامال به این عدد نیز اشاره او به اصالتش و سختی‌هاییست که برای گام گذاشتن در مسیر ستاره شدن، تجربه کرده است.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹سورپرایز رئال مادرید برای کیلیان امباپه؛ مراسم معارفه و معاینه بینی در یک روز!

🔹انتقاد روزنامه اکیپ از دعوت انگولو کانته به تیم ملی فرانسه

🔹ویدیو | خلاصه بازی آرژانتین 2-0 کانادا (نیمه‌نهایی کوپا امریکا 2024)

🔹ویدیو | گل‌های بازی آرژانتین 2-0 کانادا (صعود آرژانتین به فینال کوپا امریکا با گل مسی)

🔹نکات آماری جذاب از بازی اسپانیا 2-1 فرانسه (نیمه‌نهایی یورو 2024)؛ از یامال تا کانته

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7