ممنوعیت جدید ساوت‌گیت برای انگلیسی‌ها: مصاحبه درباره تاکتیک تیم ممنوع است!

ساوت‌گیت برای بازیکنان انگلیس یک ممنوعیت جدید وضع کرد. حق صحبت درباره تاکتیک‌ها و برنامه تیم برای ضربات پنالتی را ندارید.

1403/04/18 15:2 بهروز شیعه‌یان

ممنوعیت جدید ساوت‌گیت برای انگلیسی‌ها: مصاحبه درباره تاکتیک تیم ممنوع است!

از 1990 تا 2016 که ساوت‌گیت هدایت انگلیس را بر عهده گرفت، سه شیرها در 7 بازی جام‌جهانی یا یورو که به ضربات پنالتی ختم شد، 6 بار شکست خوردند، اما از زمان حضور ساوت‌گیت روی نیمکت، تیم ملی انگلیس در این زمینه متحول شده و 3 بازی از 4 بازی را پیروز شده‌اند. البته تک شکست انگلیس در ضربات پنالتی، وزن بسیار سنگینتری نسبت به تمامی شکست‌های پیشین داشت و تیم ساوت‌گیت را از فتح یورو محروم کرد.

پس از شکست مقابل ایتالیا در فینال یورو 2020، ساوت‌گیت در یورو 2024، رویه متفاوتی را اتخاذ کرده و بازیکنان را از صحبت درباره تاکتیک تیم در ضربات پنالتی، منع کرده است. همین ممنوعیت باعث شد که پیکفورد، گوئهی و کونسا، از پرسش‌های خبرنگاران در این زمینه طفره بروند. ساوت‌گیت شخصاً نیز پرسش خبرنگاران در مورد برنامه‌اش برای ضربات پنالتی را بی‌پاسخ گذاشت: «همون کاری رو در تمرینات انجام میدیم که همیشه انجام میدادیم.»

ساوت‌گیت هم‌چنین خشم خود را نسبت به درز کردن تاکتیک تیم پیش از بازی با سوییس ابراز کرد. پیش از دیدار یک‌چهارم نهایی رسانه‌ها خبر داده بودند که انگلیس برای نخستین بار با دفاع سه نفره بازی خواهد کرد.

«در دنیای عجیبی زندگی می‌کنیم. 3 روز قبل از مسابقه، همه از نقشه‌ای که برای سورپرایز کردن حریف داریم، باخبر میشن!»

همزمان بلینگام ستاره انگلیس از نقش جیمی فلوید هاسل بنک تشکر کرد و پیروزی مقابل سوییس را حاصل آنالیز و توصیه‌های او در تمرین ضربات پنالتی دانست. جیمی فلوید هاسل‌بنک مهاجم سابق تیم ملی هلند است که در حال‌حاضر دستیار ساوت‌‌گیت در تیم ملی انگلیس است.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹اولین فروش تابستانی رئال‌مادرید انجام شد

🔹چراغ سبز هانسی فلیک به چند بازیکن لاماسیا برای حضور در تمرینات پیش‌فصل

🔹احتمال انتقال کالافیوری به آرسنال و جدایی چند بازیکن از جمع توپچی‌ها

🔹ویدیو | تمام گل‌ها و پنالتی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا امریکا 2024

🔹استفاده ساوت‌گیت از یک روش جالب برای پیروزی انگلیس در ضربات پنالتی مقابل سوییس

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7