چرا آنتونی تیلور و VAR برخورد آشکار توپ به دست مارک کوکوریا را پنالتی اعلام نکردند؟

در دقیقه 106 بازی آلمان-اسپانیا، یک صحنه بسیار مشکوک اتفاق افتاد که آنتونی تیلور به سادگی از کنار آن گذشت. آیا تصمیم تیلور درست بود؟

1403/04/16 5:31 بهروز شیعه‌یان

چرا آنتونی تیلور و VAR برخورد آشکار توپ به دست مارک کوکوریا را پنالتی اعلام نکردند؟

در دقیقه 106 بازی در وقت‌های اضافه، شوت جمال موسیالا، از فاصله تقریباً نزدیک به دست مارک کوکوریا که کاملاً باز بود، برخورد کرد، اما با وجود اعتراض شدید موسیالا، ویرتز و فولکروگ، آنتونی تیلور پنالتی به سود آلمان اعلام نکرد. جالب‌تر آنکه پس از چند ثانیه وقفه در بازی، استوارت اَتوِل دیگر داور انگلیسی و سرپرست اتاق VAR نیز نظر تیلور را تأیید کرد.

اما چرا این ضربه پنالتی اعلام نشد؟!

به گزارش دِیل جانسون، سردبیر EPSN، تیم داوری بازی اسپانیا-آلمان، دقیقاً طبق پروتکل‌های اعلام‌شده یوفا عمل کرد که پیش از آغاز مسابقات، در جلسات توجیهی برای داوران تبیین شده بود.

در جلسات یوفا، دقیقاً نمونه‌ای از برخورد توپ به دست کوکوریا نشان داده می‌شود که ویژگی آن نزدیک بودن دست به بدن و جهت‌گیری غالب دست به سمت پایین (زمین) است، یا اینکه دست در موقعیتی باشد که کاملاً پشت خط بدن قرار بگیرد.

آیا پنالتی یواخیم اندرسون مقابل آلمان، مشابه همین صحنه نبود؟

جانسون پاسخ می‌دهد: «از نظر تماشاگران فوتبال قطعاً بود، اما طبق تفسیر یوفا نبود، چون در بازی آلمان-دانمارک در مرحله 1/8، دست اندرسون در موقعیت طبیعی نبود، از بدن فاصله داشت و جهت‌گیریش به سمت بالا بود، به همین خاطر به‌عنوان عاملی برای سد راه توپ محسوب می‌شد و گل اول آلمان از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.»

کریستین اونکل، کارشناس داوری و تحلیلگر قواعد جدید داوری نیز در فضای مجازی نظر جانسون را تأیید کرد: «دست کوکوریا به سمت پایین بود، موقعی که به سمت توپ رفت، سعی کرد دستش رو جمع کنه و به‌اصطلاح بدنش رو کوچیک کنه و مهمتر از همه اینا، دستش عقب‌تر از بدنش بود.»

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | خلاصه کامل بازی اسپانیا 2-1 آلمان با گزارش عربی (اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | خلاصه بازی فرانسه 0-0 پرتغال، پنالتی‌ها 5-3 با گزارش عربی (اختصاصی فوتبال7)

🔹نکات آماری از بازی فرانسه 0-0 پرتغال (5-3)؛ ناکامی محض کریستیانو رونالدو در یورو 2024

🔹ویدیو | پنالتی‌های بازی فرانسه 0-0 پرتغال (پنالتی‌ها 5-3 فرانسه)

🔹ویدیو | فرصت‌سوزی عجیب کریستیانو رونالدو در وقت‌های اضافه بازی پرتغال-فرانسه

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7