پیش بازی بلژیک – فرانسه؛ آیا طلسم نبردن شیاطین سرخ مقابل خروس‌ها می‌شکند؟

دیداری جذاب در شهر آسمان خراشها!

1403/04/11 6:21 علی ساغری

پیش بازی بلژیک – فرانسه؛ آیا طلسم نبردن شیاطین سرخ مقابل خروس‌ها می‌شکند؟

بدون شک یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴، مصاف یاران لوکاکو در تیم ملّی بلژیک با شاگردان دیدیه دشان در تیم ملّی فرانسه است. این بازی ساعت ۱۹:۳۰ دوشنبه ۱۱ تیر در ورزشگاه اسپریت آرنا شهر دوسلدورف آرنا برگزار شده و می‌توان از آن به عنوان یکی از فینال‌های زود هنگام این تورنمنت یاد کرد. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قرار است نگاهی جامع به این بازی و حواشی مربوط به آن بندازیم.

نگاهی به وضعیت دو تیم در دور گروهی

بلژیک و فرانسه با وضعیت تقریبا مشابهی قرار است در مرحله یک هشتم نهایی مقابل هم قرار بگیرند. هردو تیم در مرحله گروهی در رتبه دوّم قرار گرفتند. به طوری که فرانسوی‌ها تیم ملّی اتریش و بلژیکی‌ها هم تیم ملّی رومانی را صدرنشین گروه خود دیدند. از نظر امتیارات دور گروهی هم دو تیم تفاوت چندانی ندارند. خروس‌ها این مرحله را با ۵ و شیاطین سرخ با ۴ امتیاز پشت سر گذاشتند.

بررسی تقابل‌های قبلی دو تیم؛ بلژیکی‌ها تشنه انتقام

نگاهی به رویارویی‌های قبلی این دو تیم خبر از بهتر بودن آمار فرانسه می‌دهد. رقابت فرانسه و بلژیک در سالیان اخیر چندان پرتکرار نبوده و شاید دیدار دو تیم در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ و لیگ ملت‌های ۲۰۲۰، مهم‌ترین تقابل‌های آنان باشد.

فرانسه ۱ – بلژیک ۰؛ صعود فرانسه به فینال جام جهانی ۲۰۱۸

در مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ دو تیم بلژیک و فرانسه مقابل هم قرار گرفتند و برنده این بازی باید برابر کرواسی در فینال آن تورنمنت قرار میگرفت. علی رغم بازی بسیار خوب بلژیک مقابل قهرمان سال ۱۹۹۸ این رقابت ها، این فرانسه بود که با گل ساموئل اومتیتی به برتری رسید و به دیدار پایانی صعود کرد.

فرانسه ۳ – بلژیک ۲؛ خروسها گربه سیاه بلژیک در نیمه نهایی‌ها

در مرحله نیمه نهایی لیگ ملّت‌های اروپا فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ بازهم این دو تیم قدرتمند قاره اروپا مقابل هم قرار گرفتند. در این بازی هم شاگردان دیدیه دشان، این بار با گل‌های کریم بنزما، تئو هرناندز و امباپه با نتیجه سه بر دو به برتری رسیدند. گل‌های بلژیک هم توسط کاراسکو و لوکاکو به ثمر رسید. شیاطین سرخ ابتدا دو بر صفر جلو افتادند، اما خروس‌ها در نیمه دوّم کاملا متحول شدند و بازی را به نفع خود تمام کردند.

نگاه‌ها از فرانکفورت به این بازی خواهد بود!

برنده رقابت بلژیک و فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی در برابر برنده بازی پرتغال و اسلوونی قرار خواهد گرفت. یاران کریستیانو رونالدو در ورزشگاه دویچه بانک پارک فرانکفورت از ساعت ۲۲:۳۰ دوشنبه به مصاف حریف خواهند رفت. نکته جالب اینجاست که تیم ملّی پرتغال در دوره قبلی این رقابت ها، مقابل هردو تیم به میدان رفت که مقابل فرانسه به تساوی رسید و برابر بلژیک متحمل شکست شد.

اسپریت آرنا؛ ورزشگاه خوش یمن برای خروس‌ها

تا پیش از این بازی، خروس‌ها یکبار دیگر در ورزشگاه محل رویارویی دوشنبه خود با بلژیک حضور یافته اند. یاران امباپه در نخستین بازی دور گروهی مقابل اتریش در این ورزشگاه با یک گل به برتری رسیدند و این درحالیست که هیچ کدام از سه بازی تیم ملّی بلژیک تا پیش از مرحله حذفی، در این ورزشگاه برگزار نشد!


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | گل‌های بازی اسپانیا 4-1 گرجستان با گزارش عربی (اختصاصی فوتبال7)

🔹نکات آماری از بازی اسپانیا 4-1 گرجستان؛ از عادت کردن یامال به درخشش تا رکورد ممرداشویلی

🔹نکات آماری از بازی انگلیس 2-1 اسلوواکی؛ از دیرهنگام‌ترین گل انگلیس تا هت‌تریک کارت زرد

🔹ویدیو | خلاصه بازی اسپانیا 4-1 گرجستان با کیفیت معمولی

🔹ویدیو | گل های سوم و چهارم اسپانیا به گرجستان (نیکو ویلیامز و دنی اولمو)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7