به مناسبت شاهکار شاگردان رالف راگنیک در اتریش مقابل هلند; آشنایی با پروفسور فوتبال آلمان

با خالق گگن پرسینگ بیشتر آشنا شوید!

1403/04/06 6:57 علی ساغری

به مناسبت شاهکار شاگردان رالف راگنیک در اتریش مقابل هلند; آشنایی با پروفسور فوتبال آلمان

مرحله سوّم دور گروهی یورو 2024، سه شنبه پیگیری شد و در یکی از زیباترین بازی های این تورنمنت، اتریش که رالف راگنیک را روی نیمکت خود دارد، مقابل تیم نام آشنای هلند با نتیجه سه بر دو به برتری رسید و با شش امتیاز، دور گروهی را با صدرنشینی به پایان رساند. همزمان با این مسابقه، تیم ملّی فرانسه هم با نتیجه 1 – 1 مقابل لهستان متوقف شد و بدین ترتیب خروس ها در رتبه دوّم گروه با 5 امتیاز قرار گرفتند. به مناسب عملکرد عالی اتریش مقابل لاله های نارنجی، در این مطلب از سایت فوتبال7 تصمیم داریم درباره مرد اوّل نیمکت این تیم; یعنی رالف راگنیک صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی رالف راگنیک

رالف راگنیک متولد 29 ژوئن 1958 در شهر باکنانگ کشور آلمان است. او که به عنوان "پروفسور فوتبال آلمان" شناخته می شود، سابقه فعّالیّت در باشگاه های مختلف از جمله لایپزیش، منچستریونایتد، شالکه، اشتوتگارت و ... را به عنوان سرمربی و مدیر ورزشی داراست. از او به عنوان مبتکر سبک فوتبالی "گگن پرس" یاد می شود که بسیاری از افراد نسخه پیشرفته آن را در تاکتیک تیم های یورگن کلوپ دیده اند. او در دوران حرفه ای خود سبب پرورش بسیاری از ستارگان و حتی مربیان فوتبالی عصر حاضر; از جمله توماس توخل، اولیور گلاسنر، یولیان ناگلزمن، مارکو روزه و ... شده است.

 او نقش مهمی در پیشرفت های تیم تازه تاسیس لایپزیش داشته و در سال 2011 تیم شالکه را به یکی از قدرتمندترین نسخه هایش تبدیل کرد. یکی از افرادی که راگنیک در دوران حرفه ای خود به شدت از او تاثیر پذیرفته، ارنست هاپل است. این مربی اتریشی اوّلین کسی بود که با دو تیم مختلف توانست لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند.

سبک مربیگری رالف راگنیک; آشنایی با گگن پرس

گگن پرسینگ، یکی از شناخته شده ترین فلسفه های فوتبالی در کشور آلمان است که کلنگ آن توسط رالف راگنیک زده شد و توسط یورگن کلوپ توسعه داده شد. در این تاکتیک، بازیکنان تیم باید پرس را در همان زمین حریف عملی کنند و مانع از ایجاد ضد حمله شوند. به بیان بهتر برای تحقق بخشیدن این تاکتیک باید مهاجمان تیم، مسیر مدافعان حریف را مسدود کنند تا دچار اشتباه شوند و موقعیت گلزنی ایجاد شود. بد نیست نگاهی به تعبیر یورگن کلوپ از این تاکتیک بندازیم:

"به کمک گگن پرسینگ می توانید توپ را بلافاصله در کمترین فاصله از دروازه حریف بازپس بگیرید و فرصت گلزنی خوب برای خود ایجاد کنید. هیچ بازی سازی در دنیا به خوبی گگن پرسینگ نمی تواند عمل کند. به همین دلیل ضروری است که آن را در فوتبال عملی کنید."

شاگردان راگنیک در تیم ملّی اتریش نیز با عملی کردن این تاکتیک، کاملا عرصه را بر بازیکنان هلند تنگ کردند. آن ها مقابل فرانسه نیز نمایش قابل احترامی از خود ارائه کردند. اما گل به خودی ماکسیمیلیان وبر سبب شکستشان مقابل خروس ها شد. آن ها در مرحله یک هشتم نهایی مقابل تیم دوّم گروه F ; یعنی یکی از تیم های ترکیه، چک و یا گرجستان روبرو خواهند شد.

مهم ترین لحظات دوران حرفه ای رالف راگنیک

آقای راگنیک یکی از باسابقه ترین مردان در دنیای امروز فوتبال بوده و طبیعی است که نقطه به نقطه رزومه ایشان ارزش بررسی داشته باشد. وی نقش مهمی در پیشرفت تیم های فوتبال اتریشی و آلمانی داشته و در حوزه مربیگری صاحب سبک تلقی می شود.

تبدیل شالکه به ابرقدرت فوتبال آلمان در سال 2011

کمتر مقطع زمانی را می توان یافت که شالکه به اندازه دوران مربیگری رالف راگنیک قوی باشد. او با این تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و آنجا مقابل منچستریونایتد شکست خورد. اما این پایان درخشش آبی های گلزنکرشن نبود. آن ها در همان سال قهرمان جام حذفی آلمان شدند و در بازی سوپرجام نیز دورتموند; قهرمان بوندسلیگا را در ضربات پنالتی شکست دادند.

رساندن الم،هانوفر،هوفنهایم و لایپزیش به سطح اوّل فوتبال آلمان

راگنیک به رساندن تیم های دسته پایین فوتبال آلمان به لیگ برتر این کشور شهرت دارد. زمانی که روی نیمکت الم 1896 می نشست، ابتدا این تیم را در فصل 1997 – 1998 به بوندسلیگا 2 و سپس در فصل 1998 – 1999 به بوندسلیگا 1 رساند. همچنین در فصل 2001 – 2002 هوفنهایم را به سطح اوّل فوتبال کشورش رساند و همین کار را در فصل 2015 – 2016 با لایپزیش کرد.این درحالی بود که این تیم را فصل 2012 – 2013 به لیگا 3 المان و در فصل 2013 – 2014 نیز به بوندسلیگا 2 رسانده بود.

صعود مستقیم اتریش به یورو 2024

تیم ملّی اتریش در مسابقات مقدماتی یورو 2024 با تیم های بلژیک، سوئد، آذربایجان و استونی همگروه بود. این تیم به رهبری آقای راگنیک توانست پس از بلژیک و تنها با یک اختلاف امتیاز نسبت به این تیم قدرتمند، مستقیما به معتبرترین تورنمنت فوتبالی ملی قاره اروپا صعود کند.

 


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | خلاصه بازی انگلیس 0-0 اسلوونی با گزارش عربی (اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | خلاصه بازی اتریش 3-2 هلند با گزارش عربی (اختصاصی فوتبال7)

🔹نکات آماری از هفته پایانی گروه C؛ از فاجعه گرت ساوت‌گیت با انگلیس تا تاریخ‌سازی اسلوونی

🔹ویدیو | خلاصه بازی فرانسه 1-1 لهستان با کیفیت معمولی

🔹ویدیو | خلاصه بازی اتریش 3-2 هلند با کیفیت معمولی

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7