پایان آزمایش الکساندر آرنولد در خط میانی: کانر گلگر شریک دکلان رایس در مقابل اسلوونی

استفاده از آرنولد در خط میانی تیم ملی انگلیس، آزمایش خوبی نبود و گویا ساوت‌گیت، قصد تجدیدنظر در این تصمیم را دارد. در بازی انگلیس-اسلوونی، گلگر هافبک ثابت خواهد بود.

1403/04/04 17:49 بهروز شیعه‌یان

پایان آزمایش الکساندر آرنولد در خط میانی: کانر گلگر شریک دکلان رایس در مقابل اسلوونی

به گزارش اتلتیک، گرت ساوت‌گیت به این نتیجه رسیده است که استفاده از آرنولد در خط میانی، به سود انگلستان نیست. در بازی مهم فردا شب مقابل اسلوونی که آخرین دیدار انگلیس در مرحله گروهی است، ساوت‌گیت از کانر گلگر در کنار دکلان رایس استفاده خواهد کرد.

آرنولد 25 ساله در هر دو بازی نخست انگلیس مقابل صربستان و دانمارک، با گلگر تعویض شد. ساوت‌گیت پس از بازی با دانمارک در مورد عملکرد او گفت: «ما جانشین طبیعی برای کالوین فیلپیس نداریم. بنابراین باید بازیکنای مختلف رو در کنار دکلان آزمایش کنیم. آرنولد هم بد عمل نکرد، بعضی لحظات افکار مؤثری داشت.»

دکلان رایس نیز در پاسخ به انتقادات از عملکرد آرنولد گفت: «واقعاً خنده داره. پیش از تورنمنت، همه از آرنولد میخوان که در خط هافبک بازی کنه. و وقتی در هافبک بازی می‌کنه، همه میگن: چه بازی بدی، جاش اینجا نیست! واقعاً درک نمی‌کنم. بهرحال تا زمانی که پیراهن انگلیس رو به تن دارم، از همه هم‌تیمی‌هام دفاع می‌کنم. آرنولد هم یکی از بهترین بازیکناییه که تا حالا دیدم. عملکردش در خط هافبک در لیورپول رو بارها دیدیم.»

با وجود اینکه آرنولد به‌لحاظ آماری تا این لحظه خلاقترین بازیکن انگلیس در یورو 2024 بوده، اما روی کین با نظر دکلان رایس مخالف است:

«شکی نیست که آرنولد در کار با توپ و حفظ مالکیت عالیه. اما پُستی که گرت ساوت‌گیت برای آرنولد تعیین کرده (هافبک محوری)، نیازمند دوندگی و پوشش فضاهاست. در بازی بدون توپ، این احساس به آدم دست میده که آرنولد مثل یه بچست و دکلان رایس پرستار بچست! شما نمیتونی به این سبک بازی ادامه بدی. دستت رو میشه! در لیورپول، آرنولد به عنوان هافبک استفاده میشه، اما نه به‌عنوان هافبک ثابت، به‌عنوان یه راه چاره و تغییر تاکتیکی در مواقع نیاز. این فرق میکنه با اینکه بخوای یه دفاع راست رو به‌عنوان هافبک ثابت در ترکیب اولیه استفاده کنی. البته از نظر من تقصیر متوجه ساوت‌گیت هست که قمار کرد و آرنولد رو در این پست آزمایش کرد.»

یان رایت ستاره سابق لیورپول با نظر کین مخالف است و نمایش نه چندان خوب آرنولد را ناشی از کم‌کاری مهاجمان انگلیس می‌داند:

«در لیورپول، آرنولد بارها در خط هافبک بازی کرده و توانایی‌هاش رو نشون داده. اما سبک بازی آرنولد نیازمند حرکت مهاجماست تا آرنولد با خلاقیتش، در لحظه مناسب، فوراً پاس‌های تعیین‌کننده رو ارسال کنه. بر خلاف مهاجمای لیورپول، مهاجمای انگلیس تحرک کافی رو ندارن. فودن به اندازه کافی به داخل حرکت نمی‌کنه، کین برای توپگیری و باز کردن فضا به عقب نمیاد. فقط ساکا ازین نظر راضی‌کننده ظاهر شده، ولی کافی نیست. عدم تحرک مهاجما باعث تأخیر در تصمیم‌گیری آرنولد و تصمیمات غلط یا ضعیف میشه. آرنولد باید بار کم‌کاری مهاجما رو هم به دوش بکشه!»

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹پاسخ گری لینه‌کر به انتقادات هری کین: هیچ‌کس دوست ندارد از تیم ملی کشورش انتقاد کند

🔹چرا یک داور آرژانتینی بازی مجارستان-اسکاتلند را سوت زد؟ دلیل اعتراض مربی اسکاتلند چه بود؟

🔹لیونل مسی ۳۷ساله شد؛ نگاهی به دوران حرفه‌ای فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال

🔹ویدیو | سوپرگل ماکسیمیلیانو آرائوخو به پاناما (اولین گل اروگوئه در کوپا امریکا 2024)

🔹ویدیو | خلاصه بازی مجارستان 1-0 اسکاتلند با گزارش عربی (اختصاصی فوتبال7)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7