هری کین: کارشناسانی از ما انتقاد می‌کنند که در دوران بازی موفق به فتح یورو نشده‌اند!

انگلیس در حد یک مدعی ظاهر نشده است. این نمایش‌های غیر قابل‌قبول به انتقادات از نمایش این تیم در یورو 2024 دامن زده است. اکنون هری کین به این انتقادات پاسخ داده است.

1403/04/03 20:8 بهروز شیعه‌یان

هری کین: کارشناسانی از ما انتقاد می‌کنند که در دوران بازی موفق به فتح یورو نشده‌اند!

به گزارش فرانس 24، تیم ملی انگلیس علی‌رغم کسب 4 امتیاز از دو بازی اول و صدرنشینی در گروه خود، نمایش دلچسبی نداشته و انتقادات ازین تیم دوباره اوج گرفته است. کین که در تساوی برابر دانمارک، تنها گل تیمش را به ثمر رساند، در پاسخ به این انتقادات گفت:

«آرام و خونسرد هستیم. بار اولمون نیست که در چنین موقعیتی قرار می‌گیریم، تجربه چنین موقعیتی رو داریم و نیازی نیست وحشت‌زده یا مضطرب بشیم.»

«فکر می‌کنم حضور در دور گروهی تورنمنت‌های ملی مثل یورو، مثل حضور یک بوکسر در راندهای اول یک مسابقست. در این راند، بوکسور معمولاً به ارزیابی حریفاش می‌پردازه.»

«اگه پیش از تورنمنت، به شما می‌گفتن که ما بعد از دو بازی در آستانه صعود هستیم، شاید همین رو هم قبول نمی‌کردید.»

«البته باید صادق باشیم و قبول کنیم در حد نام انگلیس، بازی نکردیم.»

«بازی روز سه‌شنبه مقابل اسلوونی مهمه، چون می‌خوایم به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی بشیم و دور حذفی رو با قدرت شروع کنیم. میخوایم احساس خوب صدرنشینی رو تا فینال حفظ کنیم.»

کین به‌خاطر عملکردش در 2 بازی نخست، شخصاً نیز مورد انتقاد کارشناسان فوتبال انگلیس از جمله آلن شیرر و گری لینه‌کر قرار گرفته است. کین ضمن احترام به نظر کارشناسان، آن‌ها را به انصاف بیشتر دعوت می‌کند:

«چیزی از ما خواسته میشه که در تاریخ تیم ملی انگلیس، هیچ تیمی موفق به انجامش نشده. هیچ کدوم از ما کم‌کاری نمیکنه، ولی یادمون نره که ما مسئولیت دشواری داریم.»

لازم به ذکر است که انگلیس که از آن به‌عنوان «خانه فوتبال» یاد می‌شود، موفق به فتح جام ملت‌های اروپا نشده است و در مجموع نیز آخرین افتخار مهم آن‌ها، قهرمانی در جام‌جهانی 1966 است. بازیکنان سابق چون شیرر و لینه‌کر نیز خود جزو تیم‌های ملی بوده‌اند که موفق به فتح جام نشده‌اند.

«بازیکن‌های سابقی که الان در نقش کارشناس عمل می‌کنن، باید در انتقاد از بازیکنانی که به این شرایط عادت ندارن، یا اعضای جدید تیم ملی هستن، منصف باشن. انتقاد غیرمنصفانه ممکنه به بازیکنا لطمه بزنه.»

«و البته این کارشناسا نباید یادشون بره که در زمان اونا، تیم ملی موفق به فتح هیچ افتخاری نشده!»

«این صحبت من به معنای نادیده گرفتن هیچ کس نیست، ولی موقع انتقاد، باید توجه بشه که چه خواسته دشواری از ما مطالبه میشه، خواسته‌ای که تیم‌های ملی قبلی، از انجام اون ناتوان بودن.»

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹چه تیم‌هایی شانس صعود به مرحله حذفی یورو 2024 را دارند؟ ملاک صعود با امتیازات برابر چیست؟

🔹کولاک جیمی جامپ‌های طرفدار کریستیانو رونالدو: 4 بار توقف بازی پرتغال-ترکیه

🔹ویدیو | خلاصه بازی بلژیک 2-0 رومانی با گزارش عربی و کیفیت عالی (اختصاصی فوتبال7)

🔹نکات آماری جذاب از بازی بلژیک 2-0 رومانی؛ تاریخ‌سازی گروه E و تصویر آفساید میلیمتری لوکاکو

🔹ویدیو | خلاصه بازی بلژیک 2-0 رومانی با کیفیت معمولی

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7