پیش بازی هلند – فرانسه؛ جنگ برای صدرنشینی گروه D

آیا فرانسه گربه سیاه خود در یورو را قربانی میکند؟

1403/04/01 4:29 علی ساغری

پیش بازی هلند – فرانسه؛ جنگ برای صدرنشینی گروه D

حساس‌ترین بازی گروه چهارم رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، جمعه شب در ورزشگاه ردبول آرنا شهر لایپزیش، بین فرانسه و هلند برگزار می‌شود. هردو تیم بازی اوّل خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند و همین موضوع، به حساسیت این رقابت اضافه می‌کند. تقابل خروس‌ها با لاله‌های نارنجی یادآور خاطرات جالبی برای هواداران فوتبال است. اگر شما هم به خاطره بازی در دنیای فوتبال علاقه مندید، حتما این مطلب را تا پایان همراهی کنید. 

خبر خوش برای طرفداران فرانسه 

بسیاری از هواداران تیم ملّی فرانسه، نگران رسیدن کیلیان‌امباپه؛ مهاجم 25 ساله و زهردار تیمشان به بازی با هلند بودند. اما با تایید آدریان ربیو و دیدیه دشان، مشخص شد که بازیکن فصل بعد رئال مادرید برابر لاله‌های نارنجی به میدان خواهد رفت. حال فرانسه برای تقابل با هلند، در خط حمله چیزی کم ندارد. 

فرانسه یا هلند؟ کدامیک سوّمین تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود؟ 

با برتری آلمان میزبان مقابل مجارستان و همچنین پیروزی اسپانیا مقابل ایتالیا، تکلیف دو تیم از شانزده تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ مشخص شد. حال هواداران فوتبال منتظرند تا ببینند بین هلند و فرانسه، کدامیک پیروز این بازی حساس شده و صعود خود به دور بعدی را قطعی می‌کند؟ 

نگاهی به ۵ تقابل اخیر خروس‌ها با لاله‌های نارنجی؛ . کفه ترازو به نفع آبی‌ها سنگین است! 

در ۵ بازی اخیر فرانسه و هلند، سهم شاگردان دیدیه دشان ۴ برد بوده و یاران ممفیس دپای در تیم ملّی هلند هم به یک برد رسیده اند. مقتدرانه‌ترین برد خروس‌ها چند وقت قبل در رقابت‌های مقدمانی جام ملّت‌های اروپا بدست آمد که با نتیجه چهار بر صفر مقابل نارنجی‌پوشان به برتری رسیدند. تنها برد هلندی‌ها هم در رقابت‌های لیگ ملّت‌های اروپا ۲۰۱۹ بدست آمد. 

نکته آماری نگران کننده برای فرانسه 

در یورو ۲۰۲۴، تیم ملّی فرانسه به عنوان نایب قهرمان جهان حضور یافته است. اما این عنوان در یورو ۲۰۰۸ هم درباره خروس‌ها صدق می‌کرد. جالب اینکه فرانسه در آن تورنمنت اصلا در قامت یک مدعی و نایب قهرمان جهان ظاهر نشد و در دور گروهی آن رقابت‌ها شش گل دریافت کرد و قعرنشین گروه شد. 

سابقه تقابل فرانسه و هلند در یورو؛ لاله‌های نارنجی کابوس آبی‌ها در جام ملّت‌های اروپا

این دو تیم تا به حال دوبار مقابل هم در تاریخ یورو به میدان رفته‌اند که هر دو بازی با برتری هلندی‌ها به برتری رسیده است. 

هلند ۳ – فرانسه ۲؛ تنها باخت قهرمان یورو ۲۰۰۰

این دو تیم در دور گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۰۰ مقابل هم به میدان رفتند که این بازی با برتری سه بر دو هلندی‌ها به پایان رسید. این شکست، تنها باخت فرانسه؛ قهرمان آن تورنمنت بود. خروس‌ها در فینال آن رقابت‌ها با گل طلایی ترزگه به برتری رسیدند و برای دوّمین بار جام قهرمانی یورو را بالای سر بردند. 

هلند ۴ – فرانسه ۱؛ طوفان نارنجی در برن 

هلندیها در دور گروهی یورو ۲۰۰۸؛ نمایشی خیره کننده داشتند و مقابل ایتالیا و فرانسه به برتری کاملا مقتدرانه رسیدند. در دوّمین بازی دور گروهی جام ملّت‌های اروپا ۲۰۰۸، لاله‌های نارنجی برابر خروس‌ها در ورزشگاه سوئیس وانکدورف شهر برن به میدان رفتند و با گل‌های کویت، فن پرسی، اسنایدر و روبن رقیب خود را با چهار گل شکست دادند. تک گل فرانسه نیز توسط تیری هانری به ثمر رسید.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | خلاصه بازی اسپانیا 1-0 ایتالیا با گزارش عربی (گل + موقعیت‌ها + حرکات یامال)

🔹ویدیو | گل اول اسپانیا به ایتالیا (گل به خودی کالافیوری، اسپانیا 1-0 ایتالیا)

🔹ویدیو | خلاصه بازی انگلیس 1-1 دانمارک با گزارش عربی (شاگردان ساوت‌گیت سردرگم و بی برنامه)

🔹ترکیب رسمی تیم‌های ایتالیا و اسپانیا + پیش‌بازی آماری (ساعت 22:30 امشب)

🔹ویدیو | سوپر گل کسپر هیولمن به انگلیس با سرعت 114 کیلومتر بر ساعت (گل اول دانمارک)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7