پیش بازی اسپانیا – ایتالیا; نبردی تکراری این بار در دور گروهی

ششمین تقابل متوالی لاروخا و آتروزی در یورو

1403/03/31 5:30 علی ساغری

پیش بازی اسپانیا – ایتالیا; نبردی تکراری این بار در دور گروهی

دوّمین بازی گروه B رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ پنج شنبه بین تیم‌های ایتالیا و اسپانیا در ورزشگاه گلزنکرشن برگزار می‌شود و برنده این بازی، بعد از آلمان به عنوان دوّمین تیم صعود کرده به دور حذفی خود را معرفی خواهد کرد. دو تیم بازی اوّل خود را با برد پشت سر گذاشته و حالا برای صدرنشینی برابر هم قرار است به میدان بروند. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم این بازی و تمامی فکت‌ها و حواشی آن را زیر ذره بین ببریم. پس تا پایان ما را همراهی کنید. 

داور فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۴؛ قاضی تقابل ماتادور‌ها و آتزوری

دیدار پنج شنبه شب اسپانیا و ایتالیا را اسلاوکو وینچیچ قضاوت می‌کند. این داور اسلوونیایی درست ۱۹ روز قبل، در ورزشگاه ومبلی فینال، لیگ قهرمانان اروپا را سوت زد. بازی که در آن رئال مادرید با گل‌های کارواخال و وینیسیوس جونیور به برتری رسید. همچنین توماژ کلانچنیک و آندراژ کواچیچ دستیاران آقای وینچیچ خواهند بود و کلمنت تورپن فرانسوی داور چهارم این بازی است. 

پای ثابت جام ملّت‌های اروپا در قرن ۲۱؛ چهار یورو و پنج رویارویی 

از یورو ۲۰۰۴ تا جام ملّت‌های اروپا ۲۰۲۴، این دو تیمپنج بار برابر هم به میدان رفته اند. این تقابل‌ها را در لیست زیر آورده ایم: 

  • مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۰۸ 
  • مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ و فینال این تورنمنت
  • مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶
  • مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰

دو قدرت فوتبال اروپا در این دوره از رقابت‌های یورو هم که به میزبانی آلمان برگزار می‌شود، برای ششمین بار متوالی رو در روی هم قرار می‌گیرند. 

ایتالیا به دنبال جبران ناکامی‌های لیگ ملّت‌ها برابر لاروخا

این دو تیم در نیمه نهایی دو دوره پیاپی لیگ ملّت‌های اروپا که در سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۱ برگزار شد، به مصاف هم رفتند. در هر دو بازی این اسپانیا بود که با نتیجه دو بر یک برای حریف آبی‌پوش به برتری رسید. به بیان بهتر تا به حال در لیگ ملّت‌های اروپا، آتزوری برابر لاروخا به برتری نرسیده است! 

نگاهی به تقابل‌های معروف اسپانیا و ایتالیا در تاریخ یورو

ایتالیا و اسپانیا دو قدرت فوتبال اروپا هستند و بار در این رقابت‌ها برابر هم به میدان رفته اند. از یورو ۲۰۰۸ که آغاز دوران طلایی ماتادور‌ها بود گرفته تا جام ملّت‌های قبلی، این تقابل همواره تکرار شده است. 

اسپانیا ۰ (۴) – (۲.۰ ایتالیا؛ یک چهارم نهایی یورو ۲۰۰۸ 

۲ تیر ۱۳۸۷ بود که این دو تیم در نخستین دور مرحله حذفی یورو ۲۰۰۸ به مصاف هم رفتند و در پایان ۱۲۰ دقیقه وقت قانونی، توپی از روی خط دروازه‌ها رد نشد. اما در ضربات پنالتی، دی ناتاله و گروسو بلای جان ایتالیا شدند و با گل نکردن پنالتی خود، حکم حذف تیمشان را امضا کردند. 

اسپانیا ۴ – ایتالیا ۰؛ تکرار بازی دور گروهی در فینال یورو ۲۰۱۲

این دو تیم در یورو ۲۰۱۲ در گروهی بودند که کرواسی و جمهوری ایرلند هم در آن قرار داشتند. در دور گروهی بازی این دو تیم با تساوی ۱ – ۱ به پایان رسید. در نیمه نهایی آن رقابت‌ها اسپانیا با شکست پرتغال و ایتالیا با شکست آلمان توانستند به بازی پایانی راه یابند تا برای دوّمین بار در این تورنمنت رو در وی هم قرار بگیرند. اما این بازی با مسابقه دور گروهی کاملا متفاوت بود و درنهایت شاگردان دل بوسکه با گل‌های داوید سیلوا، جوردی آلبا، فرناندو تورس و خوان ماتا با نتیجه چهار بر صفر به برتری رسیدند. با این برد تیم ملّی اسپانیا به دوّمین قهرمانی پیاپی و سوّمین قهرمانی تاریخ خود در رقابتهای یورو رسید. 

اسپانیا ۰ – ایتالیا ۲؛ وقتی کونته اتنقام دوره قبلی را از اسپانیا گرفت! 

اسپانیا و ایتالیا در دور یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ به مصاف هم رفتند. جام ملّت‌های ۲۰۱۶، نخستین نسخه رقابت‌های یورو بود که با ۲۴ تیم برگزار شد و برای اوّلین بار مرحله یک هشتم نهایی را به خود دید. در این بازی ایتالیا با گل‌های پله و کیه لینی برابر رقیب قدرتمند خود به برتری رسید. 

ایتالیا ۱ (۴) – ۱ (۲) اسپانیا؛ شبی که موراتا بلای جان ماتادور‌ها شد

دو تیم در وقت معمول مسابقه نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰، یکبار دروازه هم را باز کردند. موراتا برای اسپانیا و کیه‌زا برای ایتالیا گلزنی کردند. اما در ضربات پنالتی، همین موراتایی که در وقت معمول برای لاروخا گلزنی کرد، ضربه پنالتی خود را از دست داد و مانع از صعود اسپانیا به بازی فینال شد.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | خلاصه بازی آلمان 2-0 مجارستان با گزارش عربی (اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | سوپرگل ژردان شکیری به اسکاتلند (گل اول سوییس به اسکاتلند)

🔹ویدیو | گل اول اسکاتلند به سوییس (گل به خودی فابین شار، اسکاتلند 1-0 سوییس)

🔹ویدیو | گل دوم آلمان به مجارستان توسط گوندوغان (آلمان 2-0 مجارستان)

🔹ویدیو | واکنش دیدنی مانوئل نویر روی ضربه آزاد تماشایی دومینیک سوبوسلای

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7