پیش بازی آلمان – مجارستان؛ آیا ژرمن‌ها از گربه سیاه چندسال اخیر خود انتقام میگیرند؟

تکرار فینال جام جهانی1954 در اشتوتگارت

1403/03/30 12:0 علی ساغری

پیش بازی آلمان – مجارستان؛ آیا ژرمن‌ها از گربه سیاه چندسال اخیر خود انتقام میگیرند؟

دور دوّم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ امروز کلید میخورد و در یکی از بازی‌های مهم، آلمان میزبان مقابل مجارستان به میدان می‌رود. این دو تیم در سالهای اخیر بارها مقابل هم به میدان رفته‌اند و می‌توان ادعا کرد که مجار‌ها در این چند رویارویی موفق‌تر بوده اند. این بازی یادآور فینال جام جهانی ۱۹۵۴ سوئیس نیز می‌باشد. در این مطلب از فوتبال۷ قصد داریم به تمامی نکات آماری و حواشی مربوط به این بازی بپردازیم. اگر شما هم به خواندن فکت‌های فوتبالی علاقه مندید، به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم که این مطلب را از دست بدهید. 

مجارستان؛ یادآور معجزه برن و اوّلین قهرمانی ژرمن‌ها در جام جهانی

آلمان و مجارستان در جام جهانی ۱۹۵۴ سوئیس دوبار مقابل هم قرار گرفتند. اتفاقا در آن دوره هم در دوّمین بازی دور گروهی این دو تیم مقابل هم صف آرایی کردند و مجارها که از قدرت‌های فوتبال در آن مقطع زمانی تلقی می‌شدند، با نتیجه ۸ بر ۳ آلمان غربی را شکست دادند. اما دیگر تقابل این دو تیم داستان متفاوتی داشت. آلمان غربی و مجارستان در فینال نیز مقابل هم قرار گرفتند و ابتدا این مجارستان بود که در هشت دقیقه ابتدایی ژرمن‌ها را غافلگیر کرد و با دو گل پیش افتاد. 

یکی از این دو گل توسط اسطوره این کشور، یعنی فرانس پوشکاش به ثمر رسید. اما آلمان غربی به خودش آمد و توانست بازی را با نتیجه سه بر دو به نفع خود تمام کند و اوّلین قهرمانی خود در جام‌های جهانی را بدست بیاورد. در آن تورنمنت شاندور کوچیش از مجارستان با ۱۱ گل، اقای گل این رقابت‌ها شد. از بازی آلمان و مجارستان آن سال همواره به عنوان معجزه برن یاد می‌شود. چرا که این بازی در برن؛ پایتخت کشور سوئیس برگزار شد. البته که معجزه واژه کاملا درخور آن کامبک ژرمن‌ها بود. 

بازی مرگ و زندگی برای مجارستان

شاگردان مارکو روسی در تیم ملّی مجارستان به کسب امتیاز در این بازی نیاز حیاتی دارند. آن‌ها در دور اوّل مرحله گروهی یک شکست سنگین را مقابل سوئیس متحمل شدند و درصورت شکست مجدد مقابل ژرمن ها، بخت زیادی برای صعود ندارند. البته که باید به نتایج دیگر همگروه این تیم؛ یعنی اسکاتلند هم نگاه کرد. درصورتی که مجارستان بتواند این تیم را در بازی آخر شکست دهد، احتمال صعود این تیم به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوّم وجود دارد. 

آیا آلمان گربه سیاه چند سال اخیرش را قربانی می‌کند؟ 

نگاهی به سابقه تقابل‌های آلمان و مجارستان در این سال‌ها نشان می‌دهد که کفه ترازو به نفع هموطنان فرانس پوشکاش سنگینی می‌‌کند. این دو تیم از سال ۲۰۲۱ تا به حال سه بار در تورنمنت‌های مختلف برابر هم به میدان رفته‌اند و هربار این مجار‌ها بودند که سبب خلق شگفتی شده اند. 

آلمان ۲ – مجارستان ۲؛ توقف پرافتخارترین تیم یورو در آلیانزآرنا

در آخرین بازی دور گروهی یورو ۲۰۲۰ که به صورت غیرمتمرکز در چند کشور برگزار میشد، آلمان می‌بایست در ورزشگاه آلیانز آرنا تیم بایرن مونیخ به مصاف مجارستان میرفت. جالب اینجاست که مجارها دوبار در این بازی پیش افتادند و ژرمن‌ها به سختی با گل‌های گورتزکا و هاورتز کار را به تساوی کشاندند. بعد از این بازی آلمان به عنوان تیم دوّم گروه پس از فرانسه به دور بعد صعود کرد. 

مجارستان ۱ – آلمان ۱؛ خط نشان مجار‌ها این بار در لیگ ملت‌های اروپا

در دوّمین دوره لیگ ملّت‌های اروپا که در سال ۲۰۲۲ برگزار میشد، آلمان، انگلیس، ایتالیا و مجارستان با هم در یک گروه قرار داشتند. در دور دوّم مرحله گروهی این رقابت‌ها، مجارها که در ورزشگاه پوشکاش آرنا میزبان آلمان بودند، همان دقیقه ۶ دروازده نویر را باز کردند. این گل خیلی زود توسط یوناس هوفمن پاسخ داده شد و درنهایت هردو تیم امتیاز‌ها را تقسیم کردند. 

آلمان ۰ – مجارستان ۱؛ تیر خلاص هموطنان پوشکاش به ژرمن‌ها

آلمان برای قرارگرفتن در صدرجدول گروه ۳ لیگ ملّت‌های ۲۰۲۲ باید مجارستان را در ورزشگاه ردبول آرنای تیم لایپزیش شکست می‌داد. اما بازهم ژرمن‌ها غافلگیر شدند و تک گل آدام سالای در دقیقه ۱۷، سه امتیاز را به مجارها داد تا مانشافت یک ناکامی دیگر در سطح ملّی را تجربه کند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | گل‌های بازی پرتغال 2-1 جمهوری چک با گزارش عربی

🔹ویدیو | خلاصه بازی پرتغال 2-1 چک (فرار 3 امتیازی پرتغال در دقیقه 90)

🔹ویدیو | سوپرگل آردا گولر به گرجستان با گزارش تلویزیون ملی ترکیه TRT (اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | گل‌های بازی ترکیه 3-1 گرجستان (سوپرگل آردا گولر و سوپرگل والی مرت مولدور)

🔹رسمی؛ ترکیب تیم‌های ملی پرتغال و جمهوری چک (کریستیانو رونالدو در ترکیب اصلی)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7