پیش بازی اسپانیا–کرواسی؛ جذاب‌ترین بازی هفته اوّل یورو ۲۰۲۴

امشب تنور رقابت‌های یورو داغ‌تر میشود...

1403/03/26 8:55 علی ساغری

پیش بازی اسپانیا–کرواسی؛ جذاب‌ترین بازی هفته اوّل یورو ۲۰۲۴

پس از آلمان میزبان، اسپانیا دوّمین تیم مدّعی است که در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ کار خود را آغاز می‌کند. ماتادور‌ها در نخستین بازی خود در دور گروهی باید به مصاف کرواسی بروند که از انگیزه‌های زیادی برای درخشش در این تورنمنت برخوردار است. یاران مودریچ بعد از کسب نایب قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ و سومی جام جهانی ۲۰۲۲، به دنبال کسب اوّلین افتخار در مسابقات جام ملتهای اروپا هستند. در این مطلب از فوتبال۷ قصد داریم به حواشی تقابل حساس اسپانیا و کرواسی بپردازیم. پس تا انjها با ما همراه باشید. 

چهارمین تقابل پیاپی ماتادور‌ها و کروات‌ها در یورو

در چهار دوره اخیر جام ملّت‌های اروپا، دو تیم اسپانیا و کرواسی مقابل هم قرار گرفته اند. این دو تیم در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ همگروه بودند و در یورو ۲۰۲۰ در مرحله یک هشتم نهایی برابر هم صف آرایی کردند. جدال شنبه این دو تیم، چهارمین تقابل پیاپی این دو تیم شناخته شده قاره اروپا است. 

داور مشهور انگلیسی؛ قاضی تقابل پرتکرار فوتبال ملّی اروپا

دیدار شنبه شب اسپانیا و کرواسی را مایکل اولیور؛ داور مشهور انگلیسی سوت میزند. وی ۳۹ساله بوده و از سال ۲۰۱۲ در عرصه ملّی فعالیت دارد. آخرین قضاوت او در بازی‌های اسپانیا پیش از یورو ۲۰۲۴، در بازی دوستانه این تیم مقابل کلمبیا رخ داد که با شکست یک بر صفر ماتادور‌ها همراه شد. آقای اولیور بازی اسپانیا و سوئیس یورو ۲۰۲۰ را نیز قضاوت کرد که در آن بازی در ضربات پنالتی، یاران آلوارو موراتا به برتری رسیدند. کروات‌ها هم از این داور خاطرات خوشی دارند. ایشان بازی کرواسی و برزیل جام جهانی ۲۰۲۲ را سوت زد که با برتری یاران مودریچ در ضربات پنالتی به پایان رسید. 

نگاهی به تقابل‌های سابق دو تیم؛ کرواسی تشنه انتقام است! 

دیدار کرواسی و اسپانیا یکی از پرتکرارترین بازی‌های دوره‌های اخیر تورنمنت‌های اروپایی است. از فینال لیگ ملّت‌های اروپا گرفته تا دور گروهی یورو ۲۰۱۲. 

فینال لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۳؛ وقتی که ماتادور‌ها در پنالتی کروات‌ها را شکست دادند! 

دو تیم اسپانیا و کرواسی بعد از شکست ایتالیا و هلند در نیمه نهایی لیگ ملّت‌های اروپا ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳، در ورزشگاه دکویپ، روتردام هلند به مصاف هم رفتند. تقابل دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه وقت معمول بدون گل تمام شد. درنهایت ماتادور‌ها با نتیجه ۵ بر ۴ کروات‌ها را شکست دادند و نخستین قهرمانی خود را در این رقابت‌ها بدست آوردند. 

اسپانیا ۵ – کرواسی ۳؛ دلبری فوتبال در ورزشگاه پارکن کپنهاگ

بدون شک یکی از زیباترین بازی‌های یورو ۲۰۲۰، تقابل این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی این تورنمنت بود. در این مسابقه، کروات‌ها بازی سه بر یک باخته تا دقیقه ۸۵ را با نتیجه سه بر سه تعویض کردند و کار با نتیجه تساوی در وقت معمول به پایان رسید. در وقت اضافه این اسپانیا بود که با گل‌های اویارزابال و موراتا پیش افتاد و درنهایت بازی با همان نتیجه پنج بر سه به سود ماتادورها به پایان رسید. 

اسپانیا ۱ – کرواسی ۲؛ انتقام به سبک کروات ها! 

این دو تیم در یورو ۲۰۱۶ هم با هم در یک گروه قرار داشتند و برنده تقابلشان، صدرنشین گروه را مشخص می‌کرد. ابتدا اسپانیا در دقیقه ۷ با گل موراتا پیش افتاد، اما کالینیچ و پریشیچ دو گل برای کرواسی زدند تا مدافع عنوان قهرمان به عنوان تیم دوّم به دور بعد صعود کند. 

اسپانیا ۱ – کرواسی ۰؛ شبی که خسوس ناواس منجی ماتادورها شد! 

آخرین بازی گروه سی جام ملّت‌های اروپا ۲۰۱۲ باید بین کرواسی و اسپانیا برگزار میشد. کروات‌ها که برای صعود از گروه می‌جنگیدند، تا دقیقه ۸۸ بازی قابل قبولی مقابل مدافع عنوان قهرمانی یورو و قهرمان جهان ارائه کردند. اما درنهایت با گل خسوس ناواس، اسپانیا تیم کرواسی را شکست داد و با توجه به پیروزی ایتالیا مقابل جمهوری ایرلند، یاران مودریچ از این بازی‌ها کنار رفتند. 


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | خلاصه بازی آلمان 5-1 اسکاتلند (اختصاصی فوتبال7- گزارش عربی)

🔹ویدیو | گل‌های بازی آلمان 5-1 اسکاتلند (گزارش فرانسوی- اختصاصی فوتبال7)

🔹نکات آماری خواندنی و دست اول از بازی آلمان 5-1 اسکاتلند (درخشش کروس و جمال موسیالا)

🔹رسمی: ترکیب تیم‌های آلمان و اسکاتلند برای بازی افتتاحیه یورو 2024 (22:30 امشب)

🔹بایرن‌مونیخ آلفونسو دیویس را به امباپه دوم تبدیل خواهد کرد

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7