گزارش خبرنگار اتلتیک از مشکلات تن‌هاخ در منچستریونایتد و اختلافات در رختکن این تیم

تن‌هاخ برای یک فصل دیگر در منچستر ماندگار شد، اما خبرنگار اتلتیک که خبرنگار تخصصی در حوزه منچستریونایتد است، خبر داده که علاوه بر سانچو، برخی بازیکنان دیگر تیم نیز با او مشکل داشته‌اند.

1403/03/25 16:36 بهروز شیعه‌یان

گزارش خبرنگار اتلتیک از مشکلات تن‌هاخ در منچستریونایتد و اختلافات در رختکن این تیم

لوری وایت‌وِل خبرنگار اتلتیک دلیل اصلی اختلاف تن‌هاخ و سانچو را مشخص کرد. به گزارش او، در یکی از جلسات تمرینی پیش از بازی با آرسنال، دستیار تن‌هاخ از سانچو که در نقش یار حریف بازی می‌کرد، درخواست کرد که عمل پرسینگ را به‌درستی انجام دهد، اما پرسینگ سانچو مطابق میل تن‌هاخ و دستیار او نبود. در این لحظه تن‌هاخ به سانچو گفت که یا به پرسینگ صحیح متعهد باشد یا اینکه زودتر تمرین را ترک کند. سانچو گزینه ترک زودتر تمرین را انتخاب کرد! پس از این اتفاق، تن‌هاخ در مصاحبه خبری پس از شکست مقابل آرسنال، از بی‌توجهی و کم‌کاری سانچو در تمرینات انتقاد کرد.

پیش از این تنش نیز مشکل دیگری بین این دو نفر روی داده بود. پس از دومین بازی تن‌هاخ در یونایتد که یک بازی خارج خانه مقابل برنتفورد بود و با شکست منچستر به پایان رسید، سانچو تن‌هاخ را به‌خاطر خرید خود سرزنش کرد. او معتقد بود که پُست بازی او جناح چپ است و اگر او یک وینگر برای جناح راست می‌خواسته، باید در نقل‌وانتقالات به سراغ بازیکن دیگری می‌رفته. پس از این صحبت‌های سانچو، تن‌هاخ خرید آنتونی را به باشگاه پیشنهاد کرد.

با توجه به اینکه تن‌هاخ پیش از این نیز با ستاره بزرگی چون رونالدو به مشکل خورده بود، نحوه برخورد تن‌هاخ با سانچو، باعث تفرقه و اختلاف‌نظر در رختکن شد. برخی از بازیکنان از روش مدیریت تن‌هاخ در تیم ناراضی بودند: «از نظر بازیکنان، تکیه بیش از حد تن‌هاخ به اطلاعات و آمار نظری، باعث سلب طراوت و شادابی از بازی آن‌ها می‌شد و برخی بازیکنان قادر به درک کامل خواسته‌های او نبودند.»

اگرچه اخراج رونالدو موردحمایت باشگاه بود، اما بخشی از رختکن ازین تصمیم ناراضی بود و نتایج ضعیف تن‌هاخ و برخورد مشابه او با سانچو، به این نارضایتی دامن زد، تا آنجا که بازیکنان بیشتری جسارت سرپیچی از دستورات تن‌هاخ را به خود دادند.

دو تن ازین بازیکنان مهم، کاسمیرو و واران بودند که با هم‌تیمی‌های خود در مورد رویکرد تمرینی آنچلوتی و زیدان در رئال‌مادرید، صحبت می‌کردند و از آزادی عمل و مشارکت دادن بازیکنان در تصمیم‌گیری در مورد فشار تمرین، ستایش می‌کردند. آن‌ها نمی‌توانستند با سبک بازی موقعیتی تن‌هاخ (positional play) کنار بیایند. در واکنش به انتقادات این 2 بازیکن، کادر فنی به آن‌ها پاسخ داد که لیگ برتر متمایز از لالیگاست و تمرینات متفاوتی را می‌طلبد، اما واران و کاسمیرو که با روش‌های تمرینی پیشین، به عناوین بسیاری دست یافته بودند، زیر بار نرفتند و به صداهای ناراضیِ رختکن تبدیل شدند.

نارضایتی آن‌ها به‌تدریج به جوانترهای رختکن نیز سرایت کرد، اما گارناچو و کوبی ماینو، ترجیح دادند بر این موجِ مخالفت سوار نشوند. آن‌ها «با رویکرد تن‌هاخ برای تنظیم تمرینات بر اساس بازخورد آماری و معتبر»، موافق بودند.

تن‌هاخ حاضر به تغییر رویه خود نشد و برگزاری جلسات آنالیزی که معمولاً تا 30 دقیقه و گاهی حتی تا 1 ساعت طول می‌کشید، ادامه یافت. از نظر بازیکنان مخالف، این جلسات نوعی اتلاف‌وقت و حاوی نکات تکراری متعدد بود.

اما پس از اینکه جیسون ویلکاکس به‌عنوان مدیر فنی منچستر برگزیده شد، صحبت‌های او با تن‌هاخ باعث شد که مربی هلندی، رویکرد معتدل‌تری را در پیش بگیرد که نتیجه این تغییر رویکرد، در تغییر نتایج شیاطین در مقطع پایانی فصل، از جمله فتح جام حذفی، مشهود بود.

علنی شدن اختلافات بازیکنان با تن‌هاخ، محدود به سانچو نبود و واران که یکی از سردمداران رختکن در مخالفت با او بود، در بازی با منچسترسیتی نیمکت‌نشین شد و جانی ایوانس 35 ساله به او ترجیح داده شد. اعلام جدایی واران از منچستریونایتد نیز یکی دیگر از نشانه‌های بارز این جنگ پنهان است.

هم‌چنین با توجه به پیشنهاد عربستانی‌ها برای کاسمیرو و دستمزد بالای این بازیکن (هفته‌ای 350 هزار پوند)، تن‌هاخ ترجیح می‌دهد هر چه زودتر از دست هافبک برزیلی نیز خلاص شود. شاید حتی در طول این فصل نیز تن‌هاخ حاضر به استفاده ازین بازیکنان نبود، اما مصدومیت‌ها چاره دیگری برای او باقی نگذاشته بودند!


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹هری کین در مصاحبه با اشپیگل آلمان: تشنه قهرمانی هستیم

🔹دلیل استعفای ادین ترزیچ مشخص شد

🔹معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی اسکاتلند به دنبال شکستن طلسم صعود از مرحله گروهی

🔹الاتحاد عربستان به دنبال جذب ناچو

🔹هیروکی ایتو مدافع جدید بایرن مونیخ و تیم ملی ژاپن کیست؟

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟ بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟ بیا تو مسابقه پیش‌بینی
اخبار کوتاه و جذاب در: کانال تلگرام فوتبال7