فوتبال7

چفرین رییس یوفا: از حرف‌های فلورنتینو پرز در مورد کاهش محبوبیت فوتبال تعجب می‌کنم!

رییس یوفا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمان، نظرات خود را در مورد برگزاری جام ملت‌های اروپا و پروژه سوپرلیگ فلورنتینو پرز بیان کرد.

1403/03/22 18:56 بهروز شیعه‌یان

چفرین رییس یوفا: از حرف‌های فلورنتینو پرز در مورد کاهش محبوبیت فوتبال تعجب می‌کنم!

مسابقات یوروی امسال، آخرین سال حضور چفرین بر مسند ریاست یوفاست. دوره ریاست 9 ساله چفرین اسلووونیایی، امسال پایان می‌یابد. چفرین با بنگاه خبرگزاری آلمان گفتگویی داشت که بخش‌های مهم آن را می‌خوانیم:

«ایده برگزاری مسابقات در 11 کشور متفاوت در یورو 2020، اصلاً ایده‌یِ مناسبی نبود، هم خسته‌کننده بود و هم پر هزینه. امیدوارم این نحوه برگزاری دیگه تکرار نشه.»

«از میزبانی آلمان‌ها برای یورو 2024 راضی هستم. آلمان‌ها همیشه برگزارکنندگان خوبی برای مسابقات بین‌المللی بودن. فکر می‌کنم یک جشنواره فوتبالی خوب رو در پیش داریم!»

«کار همزمان با مسئولین 11 کشور خیلی سخته، ولی امسال فقط با 1 وزیر کشور و 1 دستگاه امنیتی تعامل داشتیم.»

«دوست دارم خیلی از بازی‌ها رو از نزدیک تماشا کنم، ولی هر 3 تا بازی اسلوونی رو از الان رزرو کردم، چون می‌ترسم در پایان مرحله گروهی، تیم کشورم به خونه برگرده! ولی گذشته از شوخی، صِرف حضور اسلوونی در مرحله نهایی یورو، باعث افتخار منه.»

«در یورو، همیشه امکان پیروزی تیم‌های ضعیف بر قویترها وجود داره. امیدوارم امسال هم شگفتی‌های فوتبال رو ببینیم. جذابیت فوتبال به همین چیزاست»

«آلمانی‌ها در سال‌ها اخیر عملکرد ضعیفی داشتن، ولی به نظرم امسال تیم خوبی دارن. اسپانیا رو هم نباید دست کم گرفت. کرواسی، بلژیک، هلند و دانمارک هم شانس دارن، ولی از نظر من، آلمان، فرانسه، انگلیس و پرتغال، بخت اول قهرمانی هستن.»

«این روزها زیاد می‌شنوم که میگن علاقه نسل جدید به فوتبال کاهش پیدا کرده و باید با ایجاد تورنمنت‌های جدید [اشاره به سوپرلیگ فلورنتینو پرز]، از کاهش محبوبیت این ورزش جلوگیری کنیم. این حرف درست نیست، هم تماشای فوتبال و هم بازی کردن فوتبال، نرخ صعودی داره. در کشور خودم اسلوونی، بیش از 70 درصد ورزشکاران رسمی، فوتبالیست هستن. تعداد تماشاگرها و بیننده‌های فینال یورو 2020 بین انگلیس و ایتالیا، بیش از فینال‌های NBA بود. بنابراین من نگرانی‌ایی درین مورد ندارم. تنها نگرانی من، ورود پول‌های بزرگ به فوتبال و خراب کردن چهره فوتباله.»

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹گرت ساوت‌گیت تأیید کرد: اگر قهرمان یورو نشوم، از تیم ملی انگلیس می‌روم

🔹گزارش آ اس: عزم جزم فلورنتینو پرز برای برگزاری سوپرلیگ از سال 2025

🔹ویدیو | گل های بازی های دوستانه پرتغال پیش از یورو (پرتغال 1-2 کرواسی و پرتغال 4-2 فنلاند)

🔹ویدیو | گل های بازی های دوستانه هلند پیش از یورو (هلند 4-0 ایسلند و هلند 4-0 کانادا)

🔹توافق شخصی بایرن‌مونیخ با جاناتان تاه مدافع لورکوزن

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار