فوتبال7

گزارش آ اس: عزم جزم فلورنتینو پرز برای برگزاری سوپرلیگ از سال 2025

در بر همان پاشنه می‌چرخد. جنگ فلورنتینو پرز و چفرین ادامه دارد. سوپرلیگ برگزار خواهد شد، حتی اگر پرز و رئال مادرید تنهای تنها بمانند!

1403/03/22 15:59 بهروز شیعه‌یان

گزارش آ اس: عزم جزم فلورنتینو پرز برای برگزاری سوپرلیگ از سال 2025

دیروز باشگاه رئال‌مادرید اعلام کرد که علی‌رغم مخالفت‌های کارلتو، در جام باشگاه‌های جهان شرکت می‌کند، اما این مشارکت مشروط است و در واقع، بیانیه باشگاه مخالفتی با حرف‌های کارلو آنچلوتی ندارد.

طبق رأی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا که یک رویه قضایی معتبر را پیش روی باشگاه‌ها گذاشته است، فیفا و یوفا حق برتری‌طلبی و انحصارگرایی ندارند. از منظر دیوان، برگزاری مسابقات باشگاهی و استفاده از حقوق پخش مسابقات، نوعی فعالیت‌های اقتصادی هستند و بنابراین نباید مشمول انحصار شوند. اگر فیفا قصد برگزاری جام باشگاه‌های جهان (و یا یوفا، قصد برگزاری لیگ قهرمانان اروپا) را داشته باشد، فقط در صورت مذاکره با باشگاه‌ها، اجازه برگزاری آن را خواهند داشت. باید درآمد مالی باشگاه‌ها چندین برابر شود، مسئولیت دستمزد بازیکنان در صورت مصدومیت در مسابقات تحت‌نظر آن‌ها پذیرفته شود و برداشت سهم هنگفت از حق پخش تلویزیونی پایان یابد. هم‌چنین سیاست تحریم باشگاه‌هایی که قصد برگزاری تورنمنت‌های جداگانه دارند و با هدف ترساندن آن‌ها یا تغییر اراده خود آن‌ها یا سایر باشگاه‌ها صورت می‌گیرد، باید کنار گذاشته شود. خلاصه این حکم اینست که : «یوفا و فیفا اجازه تحمیل شرایط خود را ندارند و باید با باشگاه‌ها مذاکره کنند.»

اما این به معنای امتناع رئال مادرید از جام باشگاه‌های جهان نیست. رئال‌مادرید به شرطی در مسابقات شرکت می‌کند که فیفا، باشگاه‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهد و مطابق با حق پخش تلویزیونی، مبلغ اقتصادی واقع‌بینانه‌ای به باشگاه‌ها تخصیص دهد. جام جهانی باشگاه که یک نوع سوپرلیگ متمرکز است، قرار است به هر تیم 20 میلیون یورو پرداخت کند، اما این مبلغ 15 برابر کمتر از مقداریست که تیم‌ها فقط بابت شرکت در پروژه سوپرلیگ پرز دریافت می‌کنند! رئال‌مادرید بازیکنی چون امباپه را به خدمت نگرفته است تا بخش اعظمی از قراردادهای تبلیغاتی او نصیب واسطه‌ها شود!! فلورنتینو، انحصار را شکسته است. اینفانتینو که رابطه مثبتی با پرز دارد، این موضوع را درک می‌کند و شرایط را بهبود خواهد بخشید. این دقیقاً همان چیزیست که کارلو آنچلوتی سرمربی رئال‌مادرید گفته بود. آنچلوتی در مصاحبه با روزنامه ایل‌جورناله میلان، گفته بود رئال به‌علت درآمد پایین، درین مسابقات شرکت نخواهد کرد.

بر خلاف اینفانتینو، پرز و چفرین میانه خوبی ندارند. هیچ مذاکره‌ای با رییس یوفا در کار نیست و با اینکه تمام باشگاه‌ها، به جز بارسلونا، اعلام به قطع همکاری با پروژه پرز کرده‌اند، او مصمم به برگزاری پروژه سوپرلیگ از 2025 است. آخرین باشگاهی که از این پروژه جدا شد، یوونتوس بود که همین 2 هفته پیش، به اتحادیه باشگاه‌های اروپایی پیوست، اتحادیه‌ای که ریاست فعلی آن بر عهده ناصر الخلیفی، ریاست پاری سن‌ژرمن و دیگر دشمن فعلی پرز در فوتبال اروپاست.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | گل های بازی های دوستانه پرتغال پیش از یورو (پرتغال 1-2 کرواسی و پرتغال 4-2 فنلاند)

🔹ویدیو | گل های بازی های دوستانه هلند پیش از یورو (هلند 4-0 ایسلند و هلند 4-0 کانادا)

🔹توافق شخصی بایرن‌مونیخ با جاناتان تاه مدافع لورکوزن

🔹معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی انگلیس به دنبال نخستین قهرمانی با حمله قوی و دفاع متوسط!

🔹مصاحبه کارلو آنچلوتی با ایل‌جورناله: پاداش فیفا برای جام باشگاه‌های جهان، تحقیرآمیز است!

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار