فوتبال7

مانوئل نویر یا ترشتگن؟ چه کسی باید شماره 1 تیم ملی آلمان باشد؟ (آمار اختصاصی فوتبال7)

به نظر شما مانوئل نویر باید در یورو 2024 نیمکت‌نشین شود یا ترشتگن؟ اگر شما جای یولیان ناگلزمن بودید، دروازه تیم ملی آلمان را به کدام گلر می‌سپردید؟

1403/03/19 14:17 بهروز شیعه‌یان

مانوئل  نویر یا ترشتگن؟ چه کسی باید شماره 1 تیم ملی آلمان باشد؟ (آمار اختصاصی فوتبال7)

اشتباه دیشب نویر مقابل یونان، منجر به گل نخست یونان شد. پیش از این، اشتباه نویر مقابل رئال‌مادرید نیز در حذف بایرن‌مونیخ از اروپا تأثیر داشت. اما یولیان ناگلزمن مصمم است که نویر را به‌عنوان دروازه‌بان شماره 1 انتخاب کند.

به بهانه جنجال اخیر بین ترشتگن و نویر، شما را به یک مقایسه آماری از عملکرد دو دروازه‌بان ملی‌پوش آلمان دعوت می‌کنیم.

در فصل 24-23، ترشتگن در مجموع (تمام رقابت‌های رسمی، بازی‌های دوستانه و ...) 48 بازی انجام داده که حاصل آن 20 کلین‌شیت بوده. در مقابل نویر 34 بازی انجام داده که حاصل آن 12 کلین‌شیت بوده. بنابراین درصد کلین‌شیت ترشتگن بیشتر از نویر است (41.5 به 35.2)

ترشتگن در 48 بازی، 55 گل دریافت کرده و نویر در 34 بازی 42 گل. میانگین دریافت گل ترشتگن بهتر از نویر است (هر 80 دقیقه به هر 76 دقیقه)

در پاس، دو دروازه‌بان اختلاف قابل‌اغماضی دارند. درصد پاس صحیح برای ترشتگن، 86 و برای نویر، 85 است.

در مهار پنالتی، ترشتگن، 1 پنالتی بیشتر دارد (5 به 4).

در دریافت کارت زرد ترشتگن، عملکرد بدتری داشته و 3-1 از نویر پیش است.

اگر فقط بازی‌های رسمی برای بارسلونا و بایرن‌مونیخ را در نظر بگیریم، ترشتگن باز هم دروازه‌بان بهتری در فصل جاری بوده و در بعضی آمارها، حتی فاصله‌اش افزایش می‌یابد. برای مثال در بازی‌های رسمی، نرخ گل خوردن ترشتگن، درین فصل 88 دقیقه بوده و نرخ نویر، 71 دقیقه (هر 71 دقیقه یک بار دروازه نویر باز شده).

از نظر درصد واکنش‌های موفق ترشتگن در لالیگا بهتر بوده و نویر در لیگ قهرمانان. این شاید تنها نقطه برتری نویر باشد.

همه این‌ها در حالیست که در مجموع وضعیت دفاعی بارسلونا بدتر بوده و ترشتگن با شوت‌های بیشتری مواجه شده (برای مثال 102 شوت در لالیگا برای ترشتگن به 93 شوت در بوندس‌لیگا برای نویر).

چه در لالیگا و چه در لیگ قهرمانان، گل‌های خورده ترشتگن کمتر از «xG دریافتی» اوست (برای مثال 27 گل خورده در لالیگا با ایکس‌جی 27.7)، اما برای نویر، بیشتر است (برای مثال 33 گل خورده در بوندس‌لیگا با ایکس‌جی 29.1). این مورد نیز نشان می‌دهد که درین فصل، ترشتگن دروازه‌بان بهتری بوده.

همان‌طور که می‌بینیم طبق همه این آمارها، ترشتگن حداقل در فصل 24-2023 دروازه‌بان برتر است.

اما در مجموعِ دوران بازی، نویر با اختلاف دروازه‌بان بهتریست، برای مثال نرخ دریافت گل نویر، هر 70 دقیقه است که 15 دقیقه بیشتر از نرخ ترشتگن است (55 دقیقه). در تیم ملی آلمان نیز همه آمارها به نفع نویر سنگینی می‌کند (برای مثال هر 10 دقیقه یک بار گل خوردن به هر 3 دقیقه)

شاید با اتکا به همین سابقه خوب نویر باشد که ناگلزمن می‌خواهد دوباره روی او ریسک کند! ناگلزمن پس از اشتباه دیشب نویر گفت: «این اشتباهات در انتخاب من تأثیری نخواهد داشت و این بحث از نظر من تمام‌شده است.»

شاید هم با استناد به آمار امسال، حق با ترشتگن باشد که هفته پیش در اعتراض به نیمکت‌نشینی گفت: «استحقاق شماره 1 را دارم، اما به تصمیم مربی احترام می‌گذارم!»


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی فرانسه در پی اعاده حیثیت در اروپا به رهبری امباپه

🔹آمار و رکوردهای جالب توجه در تاریخ جام ملت‌های اروپا (یورو)

🔹پائو کوبارسی از لیست تیم ملی اسپانیا خط خورد

🔹آدام وارتون کیست؟ چرا جیمز مدیسون از لیست نهایی انگلیس خط خورد؟

🔹رشد چشمگیر سهام باشگاه فنرباغچه پس از پیوستن مورینیو

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار