فوتبال7

معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی آلمان به دنبال نخستین قهرمانی از سال 1996

همان‌طور که می‌دانیم، مسابقات یورو در پیش است. وبسایت فوتبال7 سعی می‌کند به تدریج تیم‌های مهم مسابقات را به شما عزیزان معرفی کند.

1403/03/16 14:17 بهروز شیعه‌یان

معرفی تیم‌های یورو 2024؛ تیم ملی آلمان به دنبال نخستین قهرمانی از سال 1996

یکی از تیم‌هایی که تمرکز زیادی روی نحوه آماده‌سازی آن است، آلمان است که برای نخستین بار از سال 1988، میزبانی مسابقات را بر عهده گرفته است.

آلمان 3 بار قهرمان اروپا شده است، اما در آخرین دوره یورو (یورو 2020)، با شکست 2-0 مقابل انگلیس، خیلی زود در مرحله 1/8 با جام وداع کرد.

آلمان جمعه 25 خرداد ساعت 22:30 بازی افتتاحیه را برگزار می‌کند و با نخستین بازی خود برابر اسکاتلند، یورو را استارت می‌زند. در حال‌حاضر، آلمان در رده 16 رنکینگ فیفا قرار دارد.

سایر بازی‌های آلمان در گروه 1 (A) مسابقات

آلمان-مجارستان، چهارشنبه 30 خرداد 19:30

سوییس-آلمان، یکشنبه 3 تیر 22:30

مربی آلمان کیست؟

یولیان ناگلزمن، مربی سابق تیم‌های هوفنهایم، لایپزیش و بایرن‌مونیخ.

ناگلزمن جوان و 36 ساله، پس از اخراج فلیک، سرمربی آلمان شد. در این مدت 7 بازی دوستانه انجام داده که با 3 پیروزی، 2 تساوی و 2 شکست همراه بوده. شکست‌های ابتدایی، در مورد قدرت مربیگری او در عرصه ملی، تردیدهایی ایجاد کرد، اما 2 پیروزی مهم دوستانه برابر فرانسه و هلند، امید را در دل آلمانی‌ها زنده کرد. ناگلزمن اگرچه از بایرن اخراج شد، اما نرخ پیروزی او %71 بود که برای یک مربی جوان، عالی محسوب می‌شود.

ستاره اصلی آلمان‌ها؟

فلورین ویرتز (17 بازی ملی و 1 گل)

نام ویرتز 21 ساله، پیش از این نیز بر سر زبان‌ها بود، اما در فصل 24-2023 اوج گرفت و با کسب 3 جایزه بازیکن برتر ماه، بالاتر از هری کین، بهترین بازیکن فصل بوندس‌لیگا شد.

ویرتز در 49 بازی این فصل برای لورکوزن، 18 گل و 20 پاس گل ثبت کرد. در بازی مقابل فرانسه در ماه مارس، 1 گل زیبا برای آلمان به ثمر رساند و شاه‌مهره و محور ناگلزمن در خط هافبک است.

ویرتز جام‌جهانی 2022 را به‌خاطر پارگی رباط صلیبی از دست داد، اما اکنون در کنار جمال موسیالا، می‌تواند تفاوت را برای آلمان رقم بزند.

نحوه صعود به یورو

به‌عنوان میزبان مستقیماً صعود کردند. در این مدت آلمان سعی کرد این خلأ را با بازی‌های دوستانه پر کند. آیا عدم رقابت در بازی‌های رسمی، از جمله مقدماتی یورو، برای آلمان گران تمام می‌شود؟!

سابقه آلمان در یورو

پر افتخارترین تیم مسابقات با 3 قهرمانی، 3 نایب‌قهرمانی و 3 عنوان سومی.

تمامی قهرمانی‌های ژرمن‌ها، به قرن 20 بر می‌گردد (1972، 80 و 96) و تنها افتخار آن‌ها در قرن 21 ، نایب‌قهرمانی در یورو 2008 است که در فینال 1-0 مغلوب اسپانیایی شدند که در آن مقطع، در دوران طلایی خود به سر می‌برد.

سهم باشگاه‌ها

در لیست موقت 27 بازیکنه ناگلزمن، بایرن‌مونیخ با 6 بازیکن، بیشترین سهم را دارد. اشتوتگارت با 5 و لورکوزن با 3 بازیکن، تیم‌های بعدی هستند. لیست آلمان، لیست نهایی نیست.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹صحبت‌های مهم لاپورتا در مورد اخراج ژاوی، انتقال امباپه، هانسی فلیک و خریدهای جدید

🔹متن کامل مصاحبه ژابی آلونسو با سی ان ان : هدف اصلی ما، کسب سهمیه اروپا بود

🔹ژابی آلونسو در مورد رد درخواست لیورپول: می‌خواستم داشته‌های فعلیم را حفظ کنم!

🔹همه چیز درباره یورو ۲۰۲۴؛ بررسی جدول و برنامه بازی‌های هفدهمین دوره جام ملّت‌های اروپا

🔹واکنش پوچتینو به انتصاب انزو مارسکا در اینستاگرام

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار