فوتبال7

آیا دستمزد کیلیان امباپه در رئال مادرید بیشترین دستمزد دنیا خواهد بود؟

لیگ برتر انگلیس یکی از لیگ‌هاییست که بالاترین پرداختی را در فوتبال اروپا دارد. در این خبر کوتاه، نگاهی داریم به مقایسه دستمزد کیلیان امباپه با ستارگان لیگ برتر و سایر ستارگان دنیای فوتبال.

1403/03/15 12:46 بهروز شیعه‌یان

آیا دستمزد کیلیان امباپه در رئال مادرید بیشترین دستمزد دنیا خواهد بود؟

قهرمان 15 دوره اروپا، دیروز انتقال رسمی امباپه با یک قرارداد 5 ساله را تأیید کرد. مهاجم فرانسوی، از تاریخ 1 جولای (11 تیر) که پایانِ رسمی اتمام قراردادش با پاریس است، بازیکن رئال‌مادرید خواهد شد.

اگرچه مهاجم فرانسوی با قراردادی رایگان و به‌عنوان بازیکن آزاد، به رئال منتقل شده و پاریس هیچ سودی ازین انتقال نخواهد برد، اما ارزش این قرارداد برای خود بازیکن، 80 تا 128 میلیون پوند تخمین زده می‌شود که یک مبلغ نجومی محسوب می‌شود.

حقوق هفتگی تعیین‌شده برای امباپه، داستان متفاوتی دارد. حقوق هفتگی او حدود 250 هزار پوند خواهد بود که در مقایسه با بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال و به‌ویژه ستارگان لیگ برتر انگلیس، حقوق پایینی محسوب می‌شود.

صدرنشین حقوق هفتگی در لیگ برتر انگلیس، کوین دی‌بروینه با مبلغ 400 هزار پوند است. نفر بعدی نیز ارلینگ هالند از منچسترسیتی با 375 هزار پوند است. در ادامه لیست حقوق‌ها، کاسمیرو و محمد صلاح با 350 هزار پوند قرار دارند.

حتی روملو لوکاکو از چلسی که این فصل قرضی در رُم ایتالیا بازی کرد، هفته‌ای 325 هزار پوند حقوق می‌گیرد. نفر 10 ام این لیست نیز کای هاورتز است که حقوق هفتگی او نیز بیشتر از امباپه است (280 هزار پوند).

در سطح جهانی، بازیکنان شاغل در لیگ عربستان صدرنشین هستند. رونالدو با حقوق هفتگی بین 3.4 تا 3.9 میلیون پوند، صدرنشین دنیا است و پس از او نیمار با 1.7 میلیون و کریم بنزما با 1.6 میلیون پوند، قرار دارند. لیونل مسی نیز با دریافت 750 هزار پوند از اینتر میامی، در جایگاه پنجم قرار دارد.

خود امباپه نیز پیش از انتقال به رئال‌مادرید، هفته‌ای 1.2 میلیون پوند از پاری سن‌ژرمن حقوق دریافت می‌کرد و بالاتر از مسی، در جایگاه چهارم قرار داشت. اما برای انتقال به رئال‌مادرید، او با کاهش شدید دستمزد خود موافقت کرده است و کاهش دستمزد را با افزایش پاداش‌ها و افزایش حق خود از تبلیغات، جایگزین کرده است.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹نظر مربی سابق رئال‌مادرید در مورد انتقال امباپه: حداقل 40 گل در 10 فصل آینده

🔹توضیحات جالب یک کارشناس مالی در مورد جزئیات قرارداد امباپه با رئال مادرید

🔹فلورین ویرتس بهترین بازیکن بوندس‌لیگا از نگاه بازیکنان

🔹رسمی | انزو مارسکا سرمربی چلسی شد

🔹نامه خداحافظی تلخ جیدون سانچو برای هواداران دورتموند

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار