فوتبال7

توضیحات جالب یک کارشناس مالی در مورد جزئیات قرارداد امباپه با رئال مادرید

مطابق انتظار، کیلیان امباپه به‌طور رسمی به رئال‌مادرید منتقل شد. جزئیات قرارداد او قطعاً به‌طور کامل افشا نخواهد شد، اما بخش‌هایی از آن مشخص شده است که در این خبر با هم می‌خوانیم.

1403/03/14 20:41 بهروز شیعه‌یان

توضیحات جالب یک کارشناس مالی در مورد جزئیات قرارداد امباپه با رئال مادرید

طبق توضیحات آدام ویلیامز، کارشناس مالی فوتبال، جزئیات قرارداد امباپه با رئال بدین شرح است:

«به زبان مالی ساده، درسته که انتقال امباپه رایگان انجام شده، ولی پاداش‌های نجومی‌ایی که در قرارداد براش تعیین شده، عملاً انتقال رایگان رو خنثی می‌کنه!»

«اما از لحاظ قواعد جوانمردانه مالی یوفا، چون این مبلغ قراره در مدت 5 سال قرارداد امباپه با رئال پرداخت بشه، نسبت به پرداخت یک‌باره مبلغ انتقال، برای رئال بهتره و باشگاه رو از شائبه‎یِ تخلف مالی و فشار ناشی از انتقال غیر آزاد، دور می‌کنه.»

«دستمزد ثابت سالانه امباپه، 12.8 میلیون پونده و پاداش‌ها هم در صورت تحقق، 25.6 میلیون پونده. یعنی یوفا در محاسبات سالانش برای بررسی عدم تخلف رئال از قواعد جوانمردانه، سالانه 38.4 میلیون پوند رو لحاظ میکنه و رئال باید در هنگام خریدهای جدیدش، به کسر این مبلغ از حساب باشگاه توجه کنه.»

«این مبلغ، حدوداً یک‌دهم از کل دستمزدهای پرداختی سالانه باشگاهه، اما از نظر من، در محدوده‌یِ بودجه کلی باشگاه، باز هم مبلغ قابل‌قبولیه.»

لازم به توضیح است که امباپه دستمزد خود در رئال را کاهش داده است، اما به جای آن، بخش زیادی از سود تبلیغاتی را که با برند او انجام خواهد شد، دریافت خواهد کرد.

ویلیامز در این باره نیز می‌گوید:

«بخش غیرعادی قرارداد امباپه، دریافت %80 از مبلغ حق تصویرشه! این درصد، در قیاس با درصدی که رئال به بازیکن‌های کهکشانی قبلی می‌داده، خیلی بیشتره.»

«جزئیات توافقاتشون با آدیداس هم نامشخصه، اما احتمالاً 12-8 درصد از فروش محصول به رئال و امباپه تعلق میگیره.»

«بنابراین درسته که رئال از فروش پیراهن امباپه، سود زیادی به جیب می‌زنه، اما با توجه به درصدی که امباپه برمیداره، مزیت چندانی برای باشگاه نداره.»

«اما این وسط یک نکته وجود داره و اون اینکه، برند امباپه، ارزش نامحسوس اما زیادی برای رئال داره و باشگاه میتونه با بهره‌مندی از این ارزش، در آینده قراردادهای سودآورتری منعقد کنه. پس ازین نظر، برند امباپه به نفع رئال میشه و به قول معروف، رئال یکی به نعل زده و یکی به میخ!»

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹فلورین ویرتس بهترین بازیکن بوندس‌لیگا از نگاه بازیکنان

🔹رسمی | انزو مارسکا سرمربی چلسی شد

🔹نامه خداحافظی تلخ جیدون سانچو برای هواداران دورتموند

🔹وینیسیوس بهترین بازیکن لیگ قهرمانان شد (+ تیم منتخب)

🔹ناراحتی یولیان ناگلزمن از نظرسنجی شبکه آلمانی در آستانه یورو

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار