فوتبال7

به مناسبت پایان فصل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ لیگ برتر ایران؛ بررسی مهم‌ترین رکوردها و اتفاقات لیگ ۲۳

رکوردهایی که سرخابیهای پایتخت درو کردند!

1403/03/13 17:9 علی ساغری

به مناسبت پایان فصل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ لیگ برتر ایران؛ بررسی مهم‌ترین رکوردها و اتفاقات لیگ ۲۳

با پیروزی شب گذشته پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، تکلیف بیست و سوّمین دوره لیگ برتر ایران هم مشخص شد و سرخ‌های پایتخت بار دیگر به مقام قهرمانی رسیدند. دیگر تیم پرطرفدار تهرانی; یعنی استقلال هم به مقام نایب قهرمانی رضایت داد. همچنین تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان به دسته پایین‌تر سقوط کردند. این مطلب از سایت فوتبال۷ به بررسی مهم‌ترین رکوردها و اتفاقات این دوره از فوتبال باشگاهی ایران اختصاص دارد. با ما همراه باشید.

ترین‌های لیگ ۲۳

با نگاهی به آمارهای بیست و سوّمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، پی می‌بریم که سرخابی‌های پایتخت رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرده اند. البته که تیم‌های پایین جدولی هم در ثبت رکوردهای منفی سنگ تمام گذاشتند. همچنین نباید از رکوردهای شخصی بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها هم چشم پوشی کرد.

پرسپولیس؛ بیشترین برد و بهترین تیم خارج از خانه

قهرمان این دوره از رقابت‌های لیگ برتر توانست در ۲۰ مسابقه به پیروزی برسد. آن‌ها همچنین توانستند در بازی‌های خارج از خانه خود، ۳۱ امتیاز کسب کنند. قرمزهای پایتخت در ابتدای فصل یاران تاثیرگذاری مانند عیسی آل کثیر، کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی و مهدی عبدی را از دست دادند و با مصدومیت یاسین سلمانی هم رو به رو شدند. با این حال درویش بیکار ننشست و با اضافه کردن بازیکنانی مانند اوستون اورونوف، عیسی آل کثیر، عبدالکریم حسن و… بار دیگر تیم را تقویت کرد.

استقلال؛ نایب قهرمانی که رکوردها را درو کرد!

آبی‌های پایتخت که فصل را با مشکلات بسیار زیاد و با دست نسبتا خالی شروع کردند، نتایج نسبتا قابل قبولی را کسب کردند و شاید با ارائه نمایشی بهتر مقابل نساجی می‌توانستند بجای رقیب سنتی خود قهرمان شوند. مهم‌ترین رکوردهایی که استقلال در این فصل به نام خود ثبت کرد به شرح زیرند:

·        کمترین تعداد باخت: آن‌ها تنها یک شکست؛ آن هم مقابل سپاهان در هفته سوّم متحمّل شدند.

·        بهترین خط دفاع لیگ: آبی‌های پایتخت تنها ۱۵ گل از حریفان خود دریافت کردند.

·        بیشترین امتیاز خانگی: شاگردان نکونام توانستند رکورد کسب ۲.۷۳ امتیاز در بازی‌های خانگی را ثبت کنند.

سپاهان؛ فستیوالی از اتفاقات عجیب!

زردهای اصفهانی علی رغم نمایش خوب در ابتدای فصل، بدلیل رعایت نکردن قانون سقف قرارداد، متحمل جریمه کسر ۴ امتیاز شدند. همچنین ۶ بازیکن آن‌ها هم به همین دلیل محروم شدند که البته هم محرومیت بازیکنان و هم کسر امتیاز این تیم به حالت تعلیق درآمد. شاگردان مورایس علی رغم ارائه بازی‌های بسیار عالی در نیم فصل اوّل، نتوانستند روند خوب خود را در نیم فصل دوّم ادامه بدهند و رفته رفته از کورس قهرمانی دور شدند. زردهای اصفهان با زدن ۵۳ گل، لقب بهترین خط حمله را برای خود کردند.

رکوردهای منفی سهم تیم‌های خوزستانی

دو تیم صنعت نفت و فولاد خوزستان بخش زیادی از رکوردهای منفی را به نام خود ثبت کردند. این رکوردها را در لیست زیر آورده ایم:

·        فولاد: بدترین خط حمله با تنها ۲۰ گل زده

·        صنعت نفت آبادان: بیشترین شکست خانگی با ۱۷ باخت، ضعیف‌ترین نمایش بیرون خانه با کسب ۱۰ امتیاز، کمترین برد با ۴ پیروزی، بدترین خط دفاع با ۴۹ گل خورده

بهترین دروازه بان و مهاجم لیگ ۲۳ کیست؟

شهریار مغانلو؛ مهاجم زهردار تیم سپاهان توانست ۱۶ گل را برای تیم خود به ثمر برساند. او همانند کریم انصاری فرد و مهدی طارمی توانست دوبار به عنوان آقای گلی برسد. از طرف دیگر سیّد حسین حسینی؛ گلر تیم استقلال و حسین پورحمیدی؛ دروازه تیم تراکتورسازی با ۱۸ کلین شیت، بهترین عملکرد را درمیان سنگربابان حاضر در این فصل از لیگ برتر از خود نشان دادند.

مهم‌ترین مصدومیت‌های بازیکنان فعّال در لیگ ۲۳

قطعا بزرگترین ضربه به ترکیب یک تیم، مصدومیت بازیکنان کلیدی آن است. اتفاقی که تیم‌های استقلال و پرسپولیس به کرّات آن را تجربه کردند.

کوین یامگا

این مهره کلیدی استقلال که گل تساوی تیمش مقابل پرسپولیس را در شهرآورد رفت به ثمر رساند، در تمرینات این تیم دچار مصدومیت از ناحیه چشم شد. این آسیب دیدگی بدلیل برخورد وی با امید حامدی فر حاصل شد.

یاسین سلمانی

بازیکن سابق سپاهان که در نقل و انتقالات تابستانی سال پیش به پرسپولیس آمد، از همان ابتدای حضورش در ترکیب این تیم خودش را نشان داد. با این حال مصدومیت او سبب شد که نتواند به درخشش خود در پیراهن سرخ ادامه بدهد.

مهدی مهدی‌پور

تعدادی از گل‌های مهم استقلال در فصلی که گذشت، در نتیجه ارسال‌های این هافبک اصفهانی به ثمر رسید. حتی گل برتری آبی‌ها مقابل صنعت نفت در شروع نیم فصل دوّم توسط این بازیکن به ثمر رسید. به دنبال مصدومیت این هافبک اصفهانی، نکونام به ناچار از زبیر نیک نفس استفاده کرد.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹او جوگو گزارش داد: آغاز مذاکرات بایرن مونیخ و برونو فرناندز

🔹گزارش جالب اتلتیک از موفقیت مربیان کچل در فوتبال انگلیس و اروپا

🔹ویدیو | گل های بازی اینترمیامی 3-3 سنت لویییس (گلزنی مسی، سوارز و آلبا)

🔹نکات آماری و فکت‌های جالب از بازی رئال‌مادرید 2-0 دورتموند (بخش دوم)

🔹نکات آماری و فکت‌های جالب از بازی رئال‌مادرید 2-0 دورتموند (بخش اول)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار