فوتبال7

متن کامل مصاحبه جذاب امباپه با سی ان ان: در فینال، فقط تماشاگر بازی رئال خواهم بود

امباپه مصاحبه جذابی با CNN Sport داشت و در مورد چیزهای زیادی صحبت کرد، از تصمیمش برای تمدید با پاریس تا وضعیت آینده‌اش.

1403/03/10 13:1 بهروز شیعه‌یان

متن کامل مصاحبه جذاب امباپه با سی ان ان: در فینال، فقط تماشاگر بازی رئال خواهم بود

انتظار می‌رود که کیلیان امباپه به زودی به رئال‌مادرید بپیوندد. او خود را بی‌تاب یک چالش جدید و بازی در یک کشور دیگر دانست: «خوشحالم، چون برای نخستین بار میخوام در خارج از کشورم بازی کنم. تجربه فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسه و بی‌صبرانه در انتظار بازی در باشگاه جدیدم هستم. می‌خوام فاتح جام‌های جدیدی بشم. فوتبال یعنی کسب عناوین و افتخارات، یعنی بازی کردن در کنار هم‌تیمی‌های جدید.»

«در حال‌حاضر با پی‌اس‌جی قرارداد دارم ... ولی همون‌طور که همه میدونند این قرارداد به زودی به پایان می‌رسه. یاید منتظر موند و دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.»

امباپه 25 ساله در ماه جاری با انتشار یک ویدیو تأیید کرد که دیگر قراردادش را با پاریس تمدید نخواهد کرد.

رئال‌مادرید، نخستین بار در سن 13 سالگی امباپه، وضعیت او را جویا شد. کیلیان امباپه در کتاب تصویری خود به نام «اسم من کیلیانه»، رؤیاهای خود برای بازی در پیراهن سفید لوس‌بلانکوس را توصیف کرده است.

اما با وجود این رؤیای د وران کودکی، امباپه در سال 2021، در چرخشی 180 درجه‌ای دست رد به سینه فلورنتینو پرز زد و با چشم‌پوشی از پیشنهاد 188 میلیون دلاری رئال‌مادرید، قرارداد خود با پی‌اس‌جی را به مدت 3 سال دیگر تمدید کرد. امباپه در مورد درست بودن یا نبودن آن تصمیم گفت: «فقط بحث موندن در پاریس مطرح نبود. جام‌جهانیِ قطر رو هم داشتیم. موضوعات متعددی در آن تصمیم دخیل بود. موندن در پاریس، تصمیم بزرگی بود و البته تصمیم سختی. هیچ‌گونه حسرتی نسبت به آن تصمیم ندارم.»

«اتخاذ تصمیمات دشوار، بخشی از دوران حرفه‌ای یک بازیکنه. من هم در آن سال، مجبور به یک تصمیم دشوار شدم. هرگز پشیمون نیستم، چون به بهترین گلزن تاریخ پاریس تبدیل شدم. فقط دوست دارم بهترین لحظات بجامونده از این تصمیم رو به یاد بیارم. دوران پیش از تصمیم، موقعیت آسونی نبود و آرزو می‌کنم برای هیچ‌کس اتفاق نیفته.»

ناصرالخلیفی نیز در مصاحبه با CNN Sport در مورد تصمیم امباپه برای ترک پاریس گفت: «آرزوی بهترین‌ها رو براش دارم. در 7 سالی که در اینجا بود، تمام تلاشش رو برای اعتلای این باشگاه کرد. کاپیتان دوم تیم بود. حدوداً در سن 18 سالگی به اینجا اومد و الان مثل یک مرد بزرگ و به‌عنوان بهترین بازیکن دنیا، این باشگاه رو ترک خواهد کرد.»

«هیچ‌کس از آینده خبر نداره. شاید روزی به فوتبال فرانسه برگشت. ولی مطمئنم هر جا باشه، موفق خواهد شد.»

رئال‌مادرید سابقه طولانی در به خدمت گرفتن ستارگان دنیای فوتبال دارد. در دوره کهکشانی‌های اول از سال 06-2000، آن‌ها بازیکنانی چون زیدان، رونالدو نازاریو، فیگو و بکهام را به خدمت گرفتند. سال 2009 نیز با خریدهای رکوردشکن کریستیانو رونالدو و کاکا و هم‌چنین خرید کریم بنزمای جوان از لیون، عصر دوم کهکشانی‌ها آغاز شد.

انتقال امباپه به رئال‌مادرید را می‌توان آغازی بر دوره سوم کهشانی‌ها در رئال دانست، با این تفاوت که بر خلاف دوره‌های پیشین، فلورنتینو پرز، گذار رئالی‌ها به دوره جدید کهکشانی‌ها را به خوبی مدیریت کرده است. گذار هموار رئال و پوست‌اندازی تدریجی این تیم، باعث شده است که همین حالا نیز رئال‌مادرید به لطف 2 ستاره دیگر خود، بلینگام و وینسیوس، دوران درخشانی را سپری کند و روز شنبه 12 خرداد، برای کسب 15 اُمین لیگ قهرمانان خود به میدان برود. امباپه در پاسخ به این پرسش که آیا در فینال طرفدار رئال خواهد بود، خندید و گفت: «خیر- من هم مثل شما فقط تماشاگر فینال خواهم بود.»

«وقتی شما عاشق فوتبال باشی، تمام بازی‌ها رو تماشا خواهی کرد. اگه وقتم خالی باشه، تمام بازی‌های فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان یا هر لیگ دیگه‌ای رو تماشا می‌کنم. بنابراین فینال لیگ قهرمانان رو به‌عنوان یک طرفدار عادی فوتبال، دنبال می‌کنم.»

در حالی‌که رئال 14 بار لیگ قهرمانان را فتح کرده، اما این جام تنها جای خالی در ویترین افتخارات ستاره فرانسوی است. در سال 2020، او و پی‌اس‌جی، بیش از هر زمان دیگری به کسب این عنوان نزدیک شدند، اما در فینال لیسبون در ورزشگاهی خالی از تماشاگر (به‌خاطر همه‌گیری کرونا)، 1-0 از بایرن‌مونیخ شکست خوردند.

امباپه در مورد تجربه‌‌اش از لیگ قهرمانان در دوره حضور در پاریس گفت: «فکر می‌کنم بخشی از سفر من در دنیای فوتبال بود. در آینده فرصت زیادی برای فتح لیگ قهرمانان دارم، ولی فکر می‌کنم قهرمان نشدن من و پاریس در اروپا، بخشی از داستان سرنوشته.»

«چند بار به فتح جام نزدیک شدیم، اما نشد ... این بخشی از فوتباله. الان که در حال ترک پاریس هستم، می‌خوام فقط احساسات خوب رو با خودم ببرم، خاطرات خوب درباره سفرم در پاریس و درباره هر چیز دیگه‌ای که درین باشگاه اتفاق افتاد. دوست ندارم به جزئیات کوچک فکر کنم.»

پاریس جاییست که امباپه در آن، از یک پسر به یک مرد تبدیل شد. او در حالی که 18 سال داشت، از موناکو به پاری سن‌ژرمن پیوست و به افتخارات متعدد فردی و تیمی دست یافت. امباپه اکنون با کوله‌باری از عناوین تیمی و جوایز فردی پاریس را ترک می‌کند، با 6 لیگ فرانسه، 4 جام حذفی فرانسه، 2 جام اتحادیه فرانسه و 5 بار پیاپی جایزه بازیکن سال فرانسه.

و مهمترین افتخار اینست که او جام‌جهانی را در زمان حضور در پاریس فتح کرد. به همین‌خاطر امباپه خود را مدیون پاری سن‌ژرمن می‌داند:

«باید از پی‌اس‌جی تشکر کنم که من رو به بازیکن بهتری تبدیل کرد. وقتی به اینجا رسیدم، یک نوجوان 18 ساله بودم که می‌خواستم برای خودم، اسم‌ورسمی در دنیای فوتبال دست‌وپا کنم.»

«فصل 17-2016 در موناکو تلاشم رو کردم. دوران حضورم در موناکو هم عالی بود. قهرمان لیگ شدیم و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان (مقابل یوونتوس) رسیدیم، ولی هیچ کار بزرگی در دنیای فوتبال انجام ندادم.»

«حضور در پاریس، فرصت فوق‌العاده‌ای بود. من فرانسوی هستم و اهل پاریس. بنابراین بازی در این تیم، معنای خاصی برای من داشت. 7 سال حضور در یک تیم، مدت کمی در دوران حرفه‌ای یک فوتبالیست نیست! حتی در مقیاس فوتبال مدرن هم خیلی طولانیه. عضویت در این باشگاه، احساس خاصی برای من داشت.»

بسیاری امباپه را با گل‌ها، عناوین تیمی و جوایز فردی‌اش می‌سنجند، اما خود او می‌خواهد رد پای خود را در یک چشم‌انداز بزرگتر و تاریخی‌تر ورزشی، جا بگذارد.

«هنوز چیزهای زیادی برای ارائه به فوتبال دارم. تا همین حالا هم کارهای زیادی انجام دادم، ولی هنوز جوان هستم و به دنبال انجام کارهای مهمتر و بیشتری هستم. می‌خوام روزی که این ورزش رو ترک می‌کنم، نامم در تاریخ فوتبال ثبت شده باشه.»

«من فقط به آینده فوتبالیم فکر می‌کنم و واقعاً به دنبال پیشرفت در بازیم هستم. می‌خوام سال‌به‌سال و پله به پله بازیکن بهتری بشم و به ایده‌آلی که در ذهن دارم، تبدیل بشم.»

«فوتبال فقط گل‌زنی نیست، فقط افتخارات فردی نیست. احساسی که با بازیت در مردم ایجاد می‌کنی، عواطفی که با هر گل و با فتح هر جام خلق می‌کنی، نحوه تکامل سبک بازی خودت و نحوه تکاملت در کمک به هم‌تیمی‌هات. تمامی این‌ها به اندازه گل‌ها و عناوین و افتخارات مهم هستن.»

«می‌خوام درک بهتری از بازی ، از دنیای فوتبال و از هر چیز مرتبط با فوتبال داشته باشم. با تجربه‌ای که پیدا کردم، کاملاً آماده ورود به فاز بعدی زندگی هستم و می‌دونم که چه‌جوری باید پیشرفت کنم.»

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹بلینگام: نخستین فینال اروپایی مقابل تیم سابقم، رؤیایی خواهد بود. کاملاً آماده بازی هستم

🔹گلزنی لیونل مسی در شب شکست اینترمیامی

🔹فابریتزیو رومانو: امباپه ممکن است پیش از یورو معارفه شود

🔹جود بلینگام در مورد توپ طلا: به آن فکر نمی‌کنم !

🔹آنتونیو کونته و یک درخواست عجیب: امکان ترک ناپولی در پایان هر فصل

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار