فوتبال7

بلینگام: نخستین فینال اروپایی مقابل تیم سابقم، رؤیایی خواهد بود. کاملاً آماده بازی هستم

بلینگام، پیش از فینال اروپا، با تلویزیون تله‌دپورته اسپانیا مصاحبه کرد. بخش‌های مهمی ازین مصاحبه را در زیر می‌خوانیم.

1403/03/10 8:14 بهروز شیعه‌یان

بلینگام: نخستین فینال اروپایی  مقابل تیم سابقم، رؤیایی خواهد بود. کاملاً آماده بازی هستم

جود بلینگام از آمادگی کامل خود برای فینال لیگ قهرمانان در روز شنبه هفته آینده خبر داد.

«مسابقه خیلی بزرگیه. نخستین فینال زندگی من در لیگ قهرمانان. این مسابقه از دو جنبه دیگه هم برای من خاصه: بازی در کشور خودم انگلستان و بازی در مقابل تیم سابقم، دورتموند- همه چیز دیوانه‌وار به نظر می‌رسه، اولین فینالم نمی‌تونست ازین رؤیایی‌تر باشه!»

بلینگام که به‌عنوان بهترین بازیکن فصل لالیگا انتخاب شد و گل‌های اثرگذاری به ثمر رساند، در پاسخ به اینکه آیا انتظار چنین عملکردی را در نخستین فصل حضورش داشته، گفت:

«بله، من به‌خاطر همین پیروزی‌ها به مادرید اومدم. به اینجا اومدم، چون می‌خواستم در همه بازی‌ها پیروز بشم. بازی در رئال، خودبخود تو رو حریص‌تر می‌کنه. ضمن اینکه بازی در کنار چنین بازیکنان بزرگی، سطح اعتماد به نفست رو هم بالا می‌بره.»

نرخ گلزنی بلینگام در نیم‌فصل دوم، کاهش پیدا کرد. این کاهش تاحدودی ناشی از افزایش وظایف دفاعی او توسط آنچلوتی بود. بلینگام درین باره گفت:

«امسال، من رو در نقش‌ها و پُست‌های متعدد و متفاوتی دیدید.»

در اواخر فصل، بلینگام از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و پس از مسجل شدن قهرمانی رئال در لالیگا، حتی چند بازی آخر را استراحت کرد. اما او اکنون از آمادگی کامل خود برای فینال لیگ قهرمانان خبر می‌دهد: «امیدوارم که قهرمان اروپا، ما باشیم. چند دقیقه پیش در مورد حریص بودن صحبت کردم ... و من الان %100 آماده و متمرکز روی فینال هستم.»

بلینگام در سن 17 سالگی از بیرمنگام به دورتموند پیوست. در نخستین فصل حضورش، زیر سایه‌یِ جیدون سانچو و ارلینگ هالند قرار گرفت و درخشش چندانی نداشت. ترزیچ که در آن زمان، به‌عنوان مربی دورتموند فعالیت می‌کرد، در توصیف او گفته بود: «واقعاً باورش سخته که این پسر فقط 17 سال داره.»

شایستگی‌های بلینگام باعث شد که در دومین فصل حضورش، در کنار مارکو رویس و مت هوملس، به‌عنوان کاپیتان سوم تیم انتخاب شود و در اکتبر 2022، در حالی‌که 19 سال بیشتر سن نداشت، برای نخستین بار در مقابل کلن، بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست تا به جوانترین کاپیتان تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شود.

نیکلاس زوله مدافع میانی دورتموند، در وصف پختگی و بلوغ بلینگام گفته بود: «هر کس بازی بلینگام رو نگاه کنه، فکر می‌کنه الان پدر 3 تا بچست ! مطمئنم که یک روزی بازیکن بزرگی خواهد شد.»

پس از درخشش در دومین فصل در دورتموند، بلینگام در جام‌جهانی 2022 نیز خود را ثابت کرد و یکی از عوامل اصلی صعود انگلستان به یک‌چهارم نهایی بود.

بلینگام و دورتموند، در فصل 23-2022 بوندس‌لیگا، پا به پای بایرن‌مونیخ پیش رفتند، اما در هفته آخر، قهرمانی را به بایرن واگذار کردند.

2 هفته بعد، بلینگام در پایان سومین فصل حضورش در دورتموند، با مبلغ 112 میلیون دلار به رئال‌مادرید ملحق شد.

کریم آدیمی مهاجم فعلی دورتموند، در آستانه بازی فینال گفت: «بلینگام، با اینکه هنوز خیلی جوونه، ولی مثل یک بازیکن باتجربه بازی می‌کنه.»

امره جان دیگر بازیکن دورتموند نیز گفت: «برای جود خیلی خوشحالم، فصل عالی‌ایی داشته، ولی در بازی فینال ما فقط به پیروزی تیم خودمون فکر می‌کنیم.»

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹گلزنی لیونل مسی در شب شکست اینترمیامی

🔹فابریتزیو رومانو: امباپه ممکن است پیش از یورو معارفه شود

🔹جود بلینگام در مورد توپ طلا: به آن فکر نمی‌کنم !

🔹آنتونیو کونته و یک درخواست عجیب: امکان ترک ناپولی در پایان هر فصل

🔹جک گریلیش، فصل بعد هم در منچسترسیتی می‌ماند

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار