فوتبال7

برنامه لیورپول برای دوران آرنه اسلات: خلأ گواردیولا، جانشینی صلاح و خرید فلورین ویرتس

روزگار لیورپول پس از کلوپ چگونه خواهد بود؟ باشگاه چه برنامه‌ای برای دوران آرنه اسلات دارد؟

1403/03/08 17:18 بهروز شیعه‌یان

برنامه لیورپول برای دوران آرنه اسلات: خلأ گواردیولا، جانشینی صلاح و خرید فلورین ویرتس
فرصت دادن به آرنه اسلات

کلوپ در سال‌های حضور در لیگ برتر، اگرچه این باشگاه را پس از 30 سال به قهرمانی لیگ برتر رساند، اما از لحاظ تسلط بر لیگ برتر، کاملاً زیر سایه منچسترسیتی پپ گواردیولا بود. با این‌حال، کلوپ پس از سال‌ها موفق به بازسازی هویت لیورپول شد و مربی پس از او گذار آسانی نخواهد داشت.

با این حساب، منطقی به نظر می‌رسد که لیورپول، به آرنه اسلات فرصت بدهد و به‌ویژه در فصل اول حضور او، هم باشگاه و هم هواداران باید انتظارات خودشان را از مرد هلندی پایین بیاورند. قرار گرفتن در جمع 4 تیم و صعود تا مراحل بالای جام حذفی یا اتحادیه می‌تواند هدف‌گذاری معقولی باشد. در فصل دوم باید حداقل یک جام، ولو حذفی را برای او در نظر گرفت و در فصل سوم که او آشنایی کاملی به لیگ برتر پیدا کرده، باید یک تیم قابل‌رقابت در تمام مسابقات، ساخته باشد و برای تمام جام‌ها بجنگد.

نگاه خاص به ضعف احتمالی سیتی در دوران پساگواردیولا

قطعاً اگر گواردیولا در لیگ برتر نبود، لیست دستاوردهای کلوپ بسیار طولانی‌تر از آن چیزی که اکنون می‌بینیم، بود. از شنیده‌های فعلی، این‌طور به نظر می‌رسد که فصل بعد، آخرین سال حضور گواردیولا در لیگ برتر خواهد بود و او قصد تمدید ندارد.

با خروج گواردیولا، سیتی احتمالاً دچار یک خلأ هویتی می‌شود و از صدر جدول فاصله می‌گیرد. خروج گواردیولا دقیقاً مصادف می‌شود با دومین سال حضور آرنه اسلات در لیورپول. بنابراین او می‌تواند در سال دوم، به صدرنشینی‌های طولانی‌مدت فکر کند. و البته حضور آرسنال آرتتا در این کورس را نیز نباید نادیده گرفت.

اگر بخواهیم کمی خوش‌بینانه‌تر به قضیه نگاه کنیم، اگر 115 اتهام سیتی یا برخی از آن‌ها ثابت شود، صرف‌نظر از اینکه رأی نهایی چه باشد، بحران سیتی می‌تواند با به حاشیه کشیده شدن این تیم، عمیقتر شود و راه برای سلطه لیورپول و آرسنال بر لیگ برتر باز شود.

پیدا کردن جانشین برای صلاح و فن‌دایک

کلید موفقیت لیورپول در 3 فصل آینده، عملکرد آن‌ها در بازار تابستانی امسال است. بازیکنانی که نگه داشته می‌شوند، به اندازه بازیکنانی که باید به فروش برسند، مهم هستند.

یکی از بازیکنانی که قطعاً تحت هر شرایطی باید بماند تا تیم حول او شکل بگیرد، ترنت الکساندر آرنولد است. بعضی از بازیکنان مانند صلاح و فن‌دایک، علی‌رغم افت کیفی در فصل جاری، هنوز یک فصل دیگر جا دارند و می‌توانند در صورت وجود یک تعویضی مناسب و کمی استراحت در طول فصل، دوباره به سطح مطلوب خود در فصول گذشته برسند.

بنابراین می‌توان با انجام خریدهایی چون کریسنسیو سامِرویل (وینگر هلندی لیدزیونایتد) و لِنی یورو (مدافع وسط فرانسوی باشگاه لیل) در این تابستان، جانشینی این بازیکنان در آینده نزدیک را تضمین کرد.

یک خرید سخت اما رؤیایی

در کنار یافتن جانشین برای صلاح و فن‌دایک، باید یک خرید رؤیایی نیز انجام شود. خرید رؤیایی یعنی چیزی مانند خرید صلاح در سال 2017 که همزمان با حضور کلوپ در لیورپول، تعریف‌کننده یک دوره جدید در تاریخ باشگاه شد. اگرچه کلوپ در 2 سال اولش در لیورپول نسبتاً موفق بود و تیم را به فینال لیگ اروپا و به سهمیه‌یِ لیگ قهرمانان رساند، اما موفقیت اصلی کلوپ، پس از دوران صلاح آغاز شد. صلاح و کلوپ با همدیگر، باشگاه را به یک عنوان لیگ برتر و یک قهرمانی چمپیونزلیگ رساندند. اسلوت نیز مثل کلوپ و یا هر مربی دیگری، باید یک خرید و یک بازیکن تعیین‌کننده داشته باشد.

این بازیکن تعیین‌کننده می‌توانست امباپه باشد، اما او راهی رئال‌مادرید خواهد شد. هم‌تیمی جدید او، رودریگوی برزیلی، دیگر گزینه‌ایست که سبک بازی او متناسب با لیورپول به نظر می‌آید، اما قیمت خرید او نه! دو پدیده آلمانی فوتبال اروپا، فلورین ویرتس و جمال موسیالا، گزینه‌های قابل دسترس‌تر و با کیفیتی هستند. کوبو بازیکن ژاپنی سوسیداد و آنتونی گوردون از نیوکاسل که در بچگی هوادار لیورپول بود، گزینه‌های بعدی هستند که به‌لحاظ کیفی کمی پایین‌تر هستند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹پیام جالب کریستیانو رونالدو در X پس از رکوردشکنی

🔹ویدیو | گل‌های کریستیانو رونالدو به الاتحاد و شکستن رکورد گل در لیگ عربستان

🔹آیا انزو مارسکا، سرمربی جدید چلسی می‌شود؟ مذاکرات در حال پیشرفت است

🔹اونای امری باز هم با استون‌ویلا تمدید کرد؛ قرارداد جدید 5 ساله است

🔹رومانو مدعی جزئیات قراداد انزو مارسکا با چلسی شد

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار