فوتبال7

نکات آماری جالب و صحبت‌های مربیان و بازیکنان آتالانتا و لورکوزن، گاسپرینی و ژابی آلونسو

آتالانتا دست به کار بزرگی زد و بر خلاف تصور بسیاری از فوتبال‌دوستان، فاتح فینال لیگ اروپا شد. اخبار مربوط به این بازی را با هم می‌خوانیم.

1403/03/03 9:57 بهروز شیعه‌یان

نکات آماری جالب و صحبت‌های مربیان و بازیکنان آتالانتا و لورکوزن، گاسپرینی و ژابی آلونسو

🟣 بایر لورکوزن پس از 51 بازی بالاخره شکست خورد.

🟣 گرانیت ژاکا هافبک اثرگذار لورکوزن در این فصل نیز پس از 368 روز شکست خورد. آخرین شکست او با پیراهن آرسنال مقابل ناتینگهام فارست بود.

🟣 این نخستین جام اروپایی آتالانتا بود و هم‌چنین نخستین جام دوران مربیگری گاسپرینی در سن 66 سالگی!

🟣 آتالانتا به نخستین تیم ایتالیایی فاتح لیگ اروپا در قرن 21 تبدیل شد. آخرین تیم ایتالیایی، پارما بود که در سال 1999 فاتح این جام شد.

🟣 گاسپرینی: «مهم، پیروزی ما نبود، مهم نحوه پیروز شدن ما بر لورکوزن بود! ما این افتخار رو داریم که لیورپول رو در زمان صدرنشینی در لیگ برتر شکست دادیم. اسپورتینگ قهرمان پرتغال رو شکست دادیم و امروز هم لورکوزن قهرمان آلمان و شکست‌ناپذیرها رو. افتخار خیلی بزرگیه.»

🟣 ژابی آلونسو: «دردناک بود، قطعاً دردناک بود، ولی باید پاسخ مثبتی به این درد داشته باشیم. دستاوردهامون در این فصل استثنایی بوده و باید به خودمون افتخار کنیم. ازین شکست درس خواهیم گرفت.»

🟣 آدمولا لوکمن گلزن نیجریه‌ای آتالانتا به نخستین بازیکن آفریقایی تبدیل شد که در یک فینال اروپایی هت‌تریک می‌کند و 3 امین بازیکن آفریقایی که در فینال گلزنی می‌کند.

🟣 هت‌تریک او 6 امین هت‌تریک در تاریخ فینال‌های اروپایی بود. آخرین هت‌تریک در سال 1975 توسط یوپ‌هاینکس معروف انجام شد که عضو باشگاه مونشن‌گلادباخ بود.

🟣 لوکمن: «امشب یکی از بهترین شب‌های زندگیم بود.»

🟣 تئون کوپ‌ماینرز ستاره آتالانتا در مورد آینده‌اش: «فعلاً بر لحظه حال متمرکزم و می‌خوام از جشن با هوادارا لذت ببرم. فصل بعد؟ نمیدونم چی میشه. خواهیم دید.» یوونتوس یکی از مشتریان پروپا قرص کوپ‌ماینرز است.

🟣 ژاکا در مورد قطع شدن رکورد: «صادقانه بگم، ما از روز اول هم اهمیتی به این رکورد نمی‌دادیم. برای ما باختن یک بازی مهم، ناراحت‌کننده بود، وگرنه شکست دیر یا زود از راه می‌رسید. فوتبال همینه.»

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | خلاصه بازی آتالانتا 3-0 لورکوزن با گزارش عربی (اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | گل های بازی آتالانتا 3-0 لورکوزن (گزارش عربی- اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | گل های بازی آتالانتا 3-0 لورکوزن با گزارش انگلیسی (قهرمانی آتالانتا در لیگ اروپا)

🔹یک احتمال عجیب؛ تبانی آتالانتا برای صعود رم به لیگ قهرمانان فصل بعد

🔹غیر رسمی؛ وینسنت کمپانی سرمربی جدید بایرن‌مونیخ

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار