فوتبال7

ترکیب رسمی و پیش‌بازی کوتاه از لورکوزن-آتالانتا: فینال لیگ اروپا ساعت 22:30 امشب

از ساعت22:30 امشب در آویوا استادیوم (دوبلین ایرلند)، دو تیم بایر لورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا به مصاف هم می‌روند.

1403/03/02 21:50 بهروز شیعه‌یان

ترکیب رسمی و پیش‌بازی کوتاه از لورکوزن-آتالانتا: فینال لیگ اروپا ساعت 22:30 امشب

ترکیب لورکوزن (1-6-3): کوار؛ هینکاپیه، تاه، تاپسوبا؛ گریمالدو، ژاکا، پالاسیوس، استانیسیچ، ویرتز، فریمپونگ؛ امینه عدلی

ترکیب آتالانتا (1-6-3): موسو؛ برات جیمشیتی، هایِن، کولاشیناچ؛ زاپاکوستا، ادرسون، کوپ‌ماینرز، روجری، دکتلاره، لوک‌مَن؛ اسکاماکا


☑️ تنها تقابل دو تیم در اروپا، به سال 22-21 بر می‌گردد، به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا که آتالانتا رفت و برگشت پیروز شد (پیروزی 4-2 در مجموع).

☑️ لورکوزن از بازی با ایتالیایی‌ها خاطره خوشی ندارد، با اینتر نیز 3 بار بازی کرده که هر 3 بار را باخته. هر چند امسال با غلبه بر رُم به فینال صعود کرد.

☑️ این 8 اُمین فینال اروپایی بین ایتالیا و آلمان است. آخرین فینال، فینال سال 2010 لیگ قهرمانان بود: بایرن‌مونیخ-اینتر که با پیروزی 2-0 اینتر به پایان رسید.

☑️ در لیگ اروپا نیز آخرین فینال بین 2 کشور، شالکه-اینتر در سال 97 بود که شالکه با پیروزی در پنالتی‌ها قهرمان شد. البته در آن زمان، اسم مسابقات «جام یوفا» بود.

☑️ این 3 امین فینال اروپایی لورکوزن است. از 2 فینال قبلی، خاطره آن‌ها 1 پیروزی و 1 شکست است. در سال 1988 در فینال رفت‌وبرگشتی جام یوفا، به تساوی 3-3 دست یافتند و در پنالتی‌ها قهرمان شدند. در سال 2002 نیز در فینال لیگ قهرمانان، 2-1 از رئال‌مادرید شکست خوردند.

☑️ در سمت مقابل، این نخستین فینال اروپایی آتالانتاست. آتالانتا 11 اُمین تیم متفاوت ایتالیاییست که به فینال می‌رسد. نخستین بازی اروپایی آتالانتا در سال 1963 برگزار شد و 60 سال و 261 روز طول کشید تا آن‌ها در نخستین فینال خود بازی کنند.

☑️ بایرلورکوزن درین فصل از لیگ اروپا شکست‌ناپذیر بوده (9 پیروزی + 3 تساوی). اگر فینال را هم فتح کند، 4 امین قهرمان شکست‌ناپذیر لیگ اروپا خواهد بود. چلسی 19-2018، ویارئال 21-2020 و فرانکفورت 22-2021 ، قهرمانانِ شکست‌ناپذیر قبلی بودند.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹خبر فوری | لایک میخاییلو مودریک پای پُستی در مورد ده‌زربی

🔹آخرین خبرها از فوتبال اروپا؛ از سود دوباره بایرن از لواندوفسکی تا خداحافظی دیپای

🔹خبر فوری | اطلاع تصمیم اخراج به نمایندگان ژاوی؛ حضور دکو در لندن برای مذاکره با فلیک

🔹دو خبر از باشگاه بارسلونا: نظر لواندوفسکی در مورد امباپه و بدهی عجیب بارسلونا

🔹آخرین خبرهای فوتبال اروپا؛ از داستان خونسردی لورکوزنی‌ها تا پیشنهاد جالب به مورینیو

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار