فوتبال7

پیش بازی بایرلورکوزن – آتالانتا; کدام تیم قهرمان لیگ اروپا خواهد شد؟

آیا ژابی آلونسو در اروپا هم تاجگذاری میکند؟

1403/03/02 2:5 علی ساغری

پیش بازی بایرلورکوزن – آتالانتا; کدام تیم قهرمان لیگ اروپا خواهد شد؟

پنجاه و سوّمین دوره رقابت‌های لیگ اروپا و یا همان جام یوفا سابق، چهارشنبه با برگزاری بازی فینال بین بایرلورکوزن و آتالانتا به پایان می‌رسد. قطعا بسیاری از هواداران فوتبال منتظر نشسته‌اند تا ببینند روند موفّقیّت‌های نماینده آلمان، با قهرمانی در این تورنمنت معتبر ادامه می‌یابد یا خیر؟ از سوی دیگر قدرت نوظهور فوتبال ایتالیا هم به دنبال کسب اوّلین جام معتبر خود در رقابت‌های اروپایی است! در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم به چند نکته بسیار جالب درباره این بازی اشاره کنیم! اگر شما هم عاشق خواندن فکت‌های فوتبالی خاص هستید، تا پایان همراه ما باشید. 

دومین فینال آلمانی – ایتالیایی تاریخ لیگ اروپا

تا پیش از این مسابقه، تنها یک دفعه تیم‌های ایتالیایی و آلمانی در بازی فینال جام یوفا مقابل هم قرار گرفته اند. آن هم در فصل ۱۹۹۲ – ۱۹۹۳ این تورنمنت که مسابقه بین بوروسیا دورتموند و یوونتوس برگزار شد و درنهایت نماینده ایتالیا با قاطعیت به برتری رسید. 

لورکوزن به دنبال جبران ناکامی بزرگ سال ۲۰۰۲ 

در فصل ۲۰۰۱ – ۲۰۰۲ فوتبال اروپا، بایرلورکوزن مدعی قهرمانی در هر سه جام لیگ قهرمانان اروپا، بوندسلیگا و جام حذفی آلمان بود. اما این تیم در هرسه رقابت به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد و بانهایت ناکامی فصل را بدون حتی یک جام به پایان رساند. حال نماینده کشور آلمان، در فصل جاری فوتبال اروپا به دنبال جبران شکست بزرگ سال ۲۰۰۲ است. آن‌ها برای اوّلین بار قهرمانی بوندسلیگا را بدون حتی یک باخت بدست آوردند و بخت چنین دستاوردی را در لیگ اروپا و جام حذفی آلمان را هم دارند. 

نماینده آلمان به دنبال سخت‌ترین انتقام از آتالانتا

بایرلورکوزن و آتالانتا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا فصل ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ مقابل هم قرار گرفتند. در آن دو مسابقه، این نماینده ایتالیا بود که در ورزشگاه بای آرنا با یک گل به برتری رسید و در ورزشگاه خانگی خود هم به پیروزی سه بر دو دست یافت. حال برای بایرلورکوزن، چه انتقامی بهتر از پیروزی در بازی فینال و کسب عنوان قهرمانی است؟ باید ایستاد و دید که آیا ژابی آلونسو می‌تواند رکورد شکست ناپذیری خود را تداوم ببخشد یا خیر؟ 

آنچه که برای آتالانتا رویاست، برای لورکوزن خاطره است! 

تا پیش از این فصل از رقابت‌های لیگ اروپا، هیچ وقت تیم آتالانتا به فینال این تورنمنت نرسیده بود. اما این قاعده درباره بایرلورکوزن صدق نمی‌کند. آن‌ها یکبار در سال ۱۹۸۸ به فینال جام یوفا یا همان لیگ اروپای کنونی رسیدند و اتفاقا عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را برای خود کردند. اگر نماینده آلمان در فینال چهارشنبه شب بتواند به پیروزی برسد، با دو عنوان قهرمانی در این رقابت ها، به رکورد مونشن گلادباخ و آینتراخت فرانکفورت خواهد رسید. البته گلادباخی‌ها علاوه بر دو قهرمانی، دو عنوان نایب قهرمانی را هم در این تورنمنت اروپایی دارند. 

آیا آتالانتا به جمع یوونتوس، اینتر، ناپولی و پارما خواهد پیوست؟ 

در تاریخ رقابت‌های لیگ اروپا ۴ تیم ایتالیایی مختلف به عنوان قهرمانی رسیده اند. به طوری که اینتر و یوونتوس سه بار، پارما دو بار و ناپولی هم یکبار جام این رقابت‌ها را به ویترین افتخارات خود اضافه کرده اند. تیم‌های ایتالیایی مجموعا هشت قهرمانی را در لیگ اروپا دارند و از این نظر مشترکا با انگلیس در رده دوّم قرار دارند. رتبه نخست این رده‌بندی به کشور اسپانیا تعلق دارد که تیم‌های باشگاهی‌اش ۱۴ بار در لیگ اروپا به قهرمانی رسیده اند. حتما می‌دانید که نیمی از این ۱۴ عنوان قهرمانی به تیم سویا تعلق دارد. 

برتری روحی لورکوزن نسبت به رقیب ایتالیایی

نماینده فوتبال آلمان درحالی پا به مسابقه فینال می‌گذارد که تا چهارشنبه شب در هیچ یک از مسابقات این فصل شکستی را تجربه نکرده و در آخرین بازی خود موفّق به کسب پیروزی خارج از خانه مقابل آگزبورگ شده است. اما اوضاع برای آتالانتا قدری متفاوت است. آن‌ها مقابل یوونتوس در فینال جام حذفی شکست خوردند و از نظر روحی به رقیب آلمانی خود نمی‌رسند. 

کایزرسلاترن در انتظار شکست تیم هموطن! 

بایرلورکوزن علاوه بر فینال چهارشنبه شب لیگ اروپا، فینال دیگری را هم پیش رو دارد. شاگردان ژابی آلونسو باید شنبه شب در ورزشگاه المپیک برلین مقابل کایزرسلاترن به میدان بروند. آنها در شرایطی پا به این مسابقه فینال می‌گذارند که تا پیش از این تنها یکبار موفّق به کسب قهرمانی در این تورنمنت شده اند. قطعا شکست در بازی فینال لیگ اروپا و قطع نوار بردهای آنها، ضربه روحی بزرگی به این تیم می‌زند و این کمکی بزرگ به رقیب آن‌ها در مسابقه فینال دی اف بی‌پوکال است!

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹غیر رسمی: روبرتو ده‌زربی سرمربی جدید چلسی | پُست احساسی پالمر برای پوچتینو

🔹خبر فوری | اطمینان دادن گروه سیتی به گواردیولا در مورد تبرئه از اتهامات مالی

🔹دو خبر از باشگاه چلسی؛ توصیه سیلوا به بازیکنان جوان و رکورد کول پالمر

🔹پوشش کامل خداحافظی تونی کروس در فوتبال7: واکنش‌ها، آمار، بیانیه‌ها (بخش دوم)

🔹پوشش کامل خداحافظی تونی کروس در فوتبال7: واکنش‌ها، آمار، بیانیه‌ها (بخش اول)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار