فوتبال7

خبر فوری | روبیالس و یک فساد جدید؛ پای جرارد پیکه، لیونل مسی و چفرین هم در میان است

ماجرای فسادهای اخلاقی و مالی لوییس روبیالس، رییس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا تمامی ندارد. مکالمات جدیدی در مورد روبیالس منتشر شده است.

1403/03/01 14:52 بهروز شیعه‌یان

خبر فوری | روبیالس و یک فساد جدید؛ پای جرارد پیکه، لیونل مسی و چفرین هم در میان است

نشریه «آبجکتیو Objective» اسپانیا به فایل‌های صوتی جدیدی در اپلکیشن «واتس‌اپ» دست یافته است که نشان می‌دهد پس از همه‌گیری کرونا و کاهش دستمزد توسط باشگاه‌ها، برخی بازیکنان قصد داشته‌اند از صندوق یوفا، برای جبران دستمزد استفاده کنند.

به گزارش آبجکتیو، در 2 آوریل 2020، پیکه از طرف مسی با روبیالس تماس می‌گیرد و ضمن اعلام نارضایتی لیونل مسی از تصمیم بارسلونا برای کاهش دستمزد، خواهان جبران آن می‌شود.

در همان روز، در ساعت 4:19 بعداز ظهر، روبیالس با رییس یوفا «چفرین» تماس می‌گیرد و استفاده از «صندوق پیشامدهای یوفا» برای جبران زیان مالی بازیکنان را پیشنهاد می‌کند. او از چفرین درخواست کرده که به‌خاطر نگرانی‌های مسی از علنی شدن این تماس‌ها، موضوع را محرمانه نگه دارد: « آن‌ها [پیکه و مسی] به من گفتند که هیچ‌کس نباید بویی ازین قضیه ببره. اگه مردم بفهمند، ما رو می‌کشند. این پیام در حقیقت از جانب مسیه، ولی با صدای من»

چفرین نیز به روبیالس اطمینان خاطر می‌دهد و به او می‌گوید: «حتی سگ من هم بویی از قضیه نخواهد برد!»

پس از این تماس، روبیالس دوباره با پیکه تماس می‌گیرد و به او اطمینان می‌دهد که «هر چه از دستش برآید، برای کمک به آن‌ها انجام خواهد داد.» یک مکالمه 3 نفره نیز با حضور لیونل مسی در واتس‌اپ برقرار می‌شود.

دو روز بعد در 4 آوریل، روبیالس دوباره با چفرین تماس می‌گیرد و در مورد نحوه جبران دستمزدها، با او گفتگو می‌کند. او از چفرین می‌خواهد اگر قصد دارد این کار را انجام دهد، در موقع مناسب آن را به اطلاع مسی برساند و مجدداً تأکید می‌کند: «هیچ‌کس نباید متوجه بشه که ما در پی افزایش دستمزد بازیکن‌های بزرگ و حفاظت بیشتر از آن‌ها هستیم.» منابع آشنا با آبجکتیو که این تماس‌ها را در اختیار نشریه قرار داده‌اند، گفته‌اند که روبیالس و چفرین، توافق کرده‌اند طوری این قضیه را پیش ببرند که بازیکنان کم‌درآمدتر نیز از آن سود ببرند و کسی به ماجرا مشکوک نشود.

روبیالس، اسکرین‌شات گفتگوی خود با چفرین در 4 آوریل را برای پیکه ارسال کرده و پیکه نیز آن را برای مسی می‌فرستد.

در تاریخ 6 آوریل نیز روبیالس، پیشنهاد اقتصادی خود را به چفرین اعلام می‌کند که طبق آن: «فدراسیون فوتبال اسپانیا، حق پخش مسابقات اروپایی را که خود یوفا در اختیار فدراسیون اسپانیا قرار می‌دهد و باید برای توسعه فوتبال در باشگاه‌های متوسط و کوچک (در رده‌های پایه و فوتبال زنان) استفاده شود، به صندوق یوفا باز می‌گرداند تا %50 آن به باشگاه‌هایی اختصاص یابد که کاهش دستمزد را تصویب کرده‌اند و %50 نیز به باشگاه‌های دیگری (حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای) که حاضر به کاهش دستمزد نشده‌اند، داده شود تا آن‌ها را نیز راضی نگه دارند!»

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹اخبار نقل‌وانتقالاتی استون ویلا؛ جذب رونالد آرائوخو مدافع بارسلونا در دستور کار

🔹آخرین اخبار و آمار از لیگ پرتغال؛ از قهرمانی تاریخی اسپورتینگ تا پاس مهم طارمی برای پورتو

🔹ویدیو | گل های بازی چلسی 2-1 بورنموث (شوت تماشایی کایسدو از وسط زمین)

🔹آخرین خبرهای سری آ؛ از حمایت طرفداران یووه از الگری تا تمایل بن سلمان به خرید اینترمیلان

🔹ویدیو | گل های بازی ویارئال 4-4 رئال مادرید (گلزنی آردا گولر و پوکر مهاجم ویارئال)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار